Hond bijt paard in borst bij Leusden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:49

Popstra schreef:
Was het maar zo. Al heb je het dier onder apel, als zé door het lint gaan dan stopt het niet. Kun jij nog zo hard roepen en weet ik niet wat. Ze laten niet los!! Maar idd, dat is een andere discussie


Ik heb ruime ervaring met 'dit' soort honden, en als ze goed onder apel staan, dus een goede consequente training en iemand die weet wat hij/zij doet verkleint het risico op dit soort incidenten. Net zoals met paarden, kan je het dier nooit de schuld geven.

Eveneens: als dit soort honden door het lint gaan wijst alweer op een onevenwichtige hond die duidelijk uit een gezin komt waar de rang orde bepaling niet in orde is. Denk maar aan wolven: als de alpha zegt: we gaan niet aanvallen, gaan ze niet aanvallen.

Logisch nadenken is erg moeilijk blijkbaar.

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:00

Japeloup schreef:
GabberGill schreef:
Ik zou echt bij mijn weiland patrouilleren rond die tijd.


Ik snap je punt, maar ik ken de plek (en het paard) maar onmogelijk om dat te doen. Want je zit daar aan de rand van een dorp met veel woonwijken en veel andere mogelijkheden om je hond uit te laten. Kan me zo voorstellen dat als een eigenaar het gezien heeft, hij/zij daar voorlopig niet komt. Bovendien zijn en in Leusden eo veel, maar dan ook veel honden.


Volgens mij is de manege en het land toch vrij onbereikbaar, tenzij je op het terrein komt. Manege de 4 Hoeven was dit toch??
Naar mijn weten kun je daar alleen bij de landen komen als je over het erf gaat..

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:00

Toothless schreef:
Popstra schreef:
Was het maar zo. Al heb je het dier onder apel, als zé door het lint gaan dan stopt het niet. Kun jij nog zo hard roepen en weet ik niet wat. Ze laten niet los!! Maar idd, dat is een andere discussie


Ik heb ruime ervaring met 'dit' soort honden, en als ze goed onder apel staan, dus een goede consequente training en iemand die weet wat hij/zij doet verkleint het risico op dit soort incidenten. Net zoals met paarden, kan je het dier nooit de schuld geven.

Eveneens: als dit soort honden door het lint gaan wijst alweer op een onevenwichtige hond die duidelijk uit een gezin komt waar de rang orde bepaling niet in orde is. Denk maar aan wolven: als de alpha zegt: we gaan niet aanvallen, gaan ze niet aanvallen.

Logisch nadenken is erg moeilijk blijkbaar.


Nou inderdaad. Ik ben vaker valse Jack Russels en Teckels tegengekomen dan out-of-control bulldog achtigen of herders...

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:11

Marjoow schreef:
Nou inderdaad. Ik ben vaker valse Jack Russels en Teckels tegengekomen dan out-of-control bulldog achtigen of herders...


Ik heb zelf twee teckel x jack russels en daar hadden we tot 2011 een BullMastiff bij nou mag jij raden: Die Bullmastiff vond sneeuwpoppen eng en die kleintjes van me zijn letterlijk hondsbrutaal, mede de rede dat ik de kleintjes altijd vast had en die grote lekker los liep. Moet zeggen dat ze bij me vader, aka: de alpha, wel heel braaf zijn, zo zie je maar ;)

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:41

Marjoow schreef:
Volgens mij is de manege en het land toch vrij onbereikbaar, tenzij je op het terrein komt. Manege de 4 Hoeven was dit toch??
Naar mijn weten kun je daar alleen bij de landen komen als je over het erf gaat..


Nee dit is bij iemand aan huis op de hagenouwselaan.

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:59

Japeloup schreef:
Marjoow schreef:
Volgens mij is de manege en het land toch vrij onbereikbaar, tenzij je op het terrein komt. Manege de 4 Hoeven was dit toch??
Naar mijn weten kun je daar alleen bij de landen komen als je over het erf gaat..


Nee dit is bij iemand aan huis op de hagenouwselaan.


Ohh okee!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:06

Toothless schreef:
Logisch nadenken is erg moeilijk blijkbaar.

Inderdaad. Iedereen vind het héél logisch dat mijn bordercollies een genetische predispositie hebben voor een bepaald gedrag.
Als het gaat om vechthondenrassen geld die logica ineens niet meer...

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:55

Kuggur schreef:
Inderdaad. Iedereen vind het héél logisch dat mijn bordercollies een genetische predispositie hebben voor een bepaald gedrag.
Als het gaat om vechthondenrassen geld die logica ineens niet meer...


Vechthondenrassen? :?

Zijn staffords, rottweilers, bullmastiffs e.d. vechthondenrassen? Staffords, Bulldogs, Rottweilers e.d. zijn power/werkhonden. Pitbulls? Is geen ras. AMPT is een combinatie van rassen waarin, inderdaad het 'power' gedeelte is doorgefokt. Toch ben ik het er niet mee eens dat er, zowel over bordercollies als over pitbulls een beeld geschept mag worden. Als een hond bepaald gedrag vertoont is dit áltijd te herleiden naar de Alpha; oftwel de eigenaar.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:02

Niet óók naar zijn genetische opmaak? Daar ben ik het niet met je eens.
In een discussie over de politiek correcte benaming van deze rassen ben ik niet zo geïnteresseerd, uit je post blijkt dat je prima begreep welke ik bedoelde.

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:53

Ik ken de hagenauwelaan heel goed. Ik kwam er jaren lang elke dag. Het is een dood lopend weggetje. Met daarvoor een linie dijk waar veel gewandeld wordt ook met honden. Ook aan de andere kant loopt een fietspad met het kanaal. Daarna krijg je pas de huizen aan de andere kant van het kanaal. Een los lopende hond van een aangrenzende boerderij zou kunnen maar vind ik niet waarschijnlijk. Een hond die ontsnapt is of al los liep tijdens het uitlaten lijkt mij veel waarschijnlijker, dan moet er een eigenaar zijn die een hond met een bebloede bek heeft gehad.