Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:13

Wat genant :+

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:30

Het lijkt wel alsof het een speciaal event was waar een B-ruiter ook eens mocht proberen een internationaal parcours te springen...ik vraag me af hoe die man er anders op zit, dit ziet er uit alsof hij voor een of andere reden wel over de hindernissen heen moet springen maar hij nog nooit een springles heeft gehad. Dan vraag ik mij af rijdt hij altijd elk paard zo slecht, of om een of andere reden besloot hij het gewoon die dag zo te doen? Echt apart...ik bedoel ik kan snappen dat je misschien eens een voor je moeilijker paard hebt en dat het wel eens wat minder elegant kan gaan dan bij een ander paard, maar dit is toch echt wel extreem voor een ruiter op dat niveau?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:02

Internationaal rijden stelt niet altijd veel voor hoor, Kwanyin.
Op een CSI1* (waar deze rubriek onder viel) heb je soms al wedstrijden op 1.10m niveau. Om daar te starten moet je dus L startgerechtigd zijn.
Nederlanders moeten dus in Nederland voor elke hoogte startgerechtigd zijn waarin ze internationaal gaan starten, meer niet. Hoe dat in andere landen geregeld is, weet ik niet precies, maar strenger zal het niet zijn.

hwn
Berichten: 4693
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:36

Janneke2 schreef:
Afdeling gevaarlijk rijden: hij stuurt op gegeven moment het paard naar links en het dier denkt geloof ik 1 seconde dat hij de ring uit moet springen.
HET moment om uit te bellen lijkt me. (Eerder had van mij ook gemogen en diskwalificatie op het voorterrein kan ook.)


Ik denk dat ie het paard op de omheining afstuurt om die af te remmen. Heb idd de indruk dat paard met de ruiter aan de kletter gaat, en ruiter dan maar als de eerste de beste beginner in de mond gaat hangen, zelfs boven de sprong.

sate
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:13

Heb het filmpje bekeken. Het enigste wat ik niet slim vond was dat hij dit paard beter nog niet op dit soort wedstrijden kon starten. Hij is daar nog niet klaar voor. Ik zie een paard wat tegen de ruiter aan het vechten is. Maar dit kan ook komen omdat dit paard uit geprobeerd is door andere ruiters. Als je zo'n paard het vertrouwen terug wilt geven heeft dat tijd nodig. Tuurlijk zit hij de mond te bewerken, maar wat kan hij anders doen het paard en hem zelf in een hindernis laten klappen. Zag ook nog een opmerking dat hij het paard bewust en omheining ingestuurd zou hebben. Even opletten het paard sprong na de sprong over de linkerschouder weg. Als de ruiter niet had ingegrepen waren het paard en hij zeker verongelukt. Tuurlijk heeft hij de zweep gebruikt maar niet overmatig en het paard drukte op sommige momenten zijn rug weg. Maar ik moet ook zeggen wat gebeurt er bij onze wedstrijden in de ring en laten we het niet hebben wat er soms op achter terreinen gebeurt tussen de vrachtwagens.

Ik zeg ook kijk eerst eens naar jezelf voor dat je ander veroordeelt, dat gebeurt heel gauw.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:50

Hij lijkt wel bezopen.... >;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:52

Betreft het op de omheining af lopen.
Ik heb helemaal niet het idee dat hij dit bewust doet.
Maar door al dat getrek en gesjor dit ook een miscommunicatie is en het paard echt even dacht linksaf te moeten.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:56

sate schreef:
Heb het filmpje bekeken. Het enigste wat ik niet slim vond was dat hij dit paard beter nog niet op dit soort wedstrijden kon starten. Hij is daar nog niet klaar voor. Ik zie een paard wat tegen de ruiter aan het vechten is. Maar dit kan ook komen omdat dit paard uit geprobeerd is door andere ruiters. Als je zo'n paard het vertrouwen terug wilt geven heeft dat tijd nodig. Tuurlijk zit hij de mond te bewerken, maar wat kan hij anders doen het paard en hem zelf in een hindernis laten klappen. Zag ook nog een opmerking dat hij het paard bewust en omheining ingestuurd zou hebben. Even opletten het paard sprong na de sprong over de linkerschouder weg. Als de ruiter niet had ingegrepen waren het paard en hij zeker verongelukt. Tuurlijk heeft hij de zweep gebruikt maar niet overmatig en het paard drukte op sommige momenten zijn rug weg. Maar ik moet ook zeggen wat gebeurt er bij onze wedstrijden in de ring en laten we het niet hebben wat er soms op achter terreinen gebeurt tussen de vrachtwagens.

Ik zeg ook kijk eerst eens naar jezelf voor dat je ander veroordeelt, dat gebeurt heel gauw.

Ik ben het hier mee eens. Uiteraard zag het er niet mooi uit, maar om er nou zo'n hetze voor in het leven te roepen is zwaar overdreven imo.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:59

Dat het fout gaat dat kan, ik denk dat mensen daar niet over vallen.
Wel dat hij zo een heel parcours af wil maken. Wat leert het paard daar van? Wat heeft de combinatie daar aan?
Dan kun je toch beter afgroeten, thuis de sprongen op 120 leggen en het nog eens proberen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:01

Plus dat het fijn is met een meute iemand uit te jouwen natuurlijk.

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:02

Precies dat, Bruintje. Zie hier ook t nut niet van in.
En de beste man is toch ook ooit tot in t 1m40 terechtgekomen. Heb nog niet gegoogeld, dus geen idee, of t een ervaren ruiter is oid.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:03

Beter iemand uit jouwen dan een paard zo behandelen.
Helaas is zo te horen geen kwartje bij hem gevallen dat dit niet de weg is.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:08

sate schreef:
Heb het filmpje bekeken. Het enigste wat ik niet slim vond was dat hij dit paard beter nog niet op dit soort wedstrijden kon starten. Hij is daar nog niet klaar voor. Ik zie een paard wat tegen de ruiter aan het vechten is. Maar dit kan ook komen omdat dit paard uit geprobeerd is door andere ruiters. Als je zo'n paard het vertrouwen terug wilt geven heeft dat tijd nodig. Tuurlijk zit hij de mond te bewerken, maar wat kan hij anders doen het paard en hem zelf in een hindernis laten klappen. Zag ook nog een opmerking dat hij het paard bewust en omheining ingestuurd zou hebben. Even opletten het paard sprong na de sprong over de linkerschouder weg. Als de ruiter niet had ingegrepen waren het paard en hij zeker verongelukt. Tuurlijk heeft hij de zweep gebruikt maar niet overmatig en het paard drukte op sommige momenten zijn rug weg. Maar ik moet ook zeggen wat gebeurt er bij onze wedstrijden in de ring en laten we het niet hebben wat er soms op achter terreinen gebeurt tussen de vrachtwagens.

Ik zeg ook kijk eerst eens naar jezelf voor dat je ander veroordeelt, dat gebeurt heel gauw.


Sorry, ik probeer respect te hebben voor ieders mening. Maar bij dit staaltje 'rijkunst' de schuld bij het paard leggen omdat die tegen de ruiter vecht en zijn rug wegdrukt, dan is de visie op wat paardensport is toch wel heel ver heen. Je vraagt wat hij anders kan doen? Dit paard nog niet op dit niveau starten, dat lijkt me duidelijk;

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:10

Lijkt wel een uit de hand gelooen grap van foute vrienden; hier heb je een paard, en een wedstrijdterrein. Succes!
Haha. Vreselijk.

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:36

sate schreef:
Heb het filmpje bekeken. Het enigste wat ik niet slim vond was dat hij dit paard beter nog niet op dit soort wedstrijden kon starten. Hij is daar nog niet klaar voor. Ik zie een paard wat tegen de ruiter aan het vechten is. Maar dit kan ook komen omdat dit paard uit geprobeerd is door andere ruiters. Als je zo'n paard het vertrouwen terug wilt geven heeft dat tijd nodig. Tuurlijk zit hij de mond te bewerken, maar wat kan hij anders doen het paard en hem zelf in een hindernis laten klappen.


Een aantal goede ruiters zou na hindernis 1 nog een klein vertrouwensprongetje hebben gemaakt en vrijwillig zijn gestopt.
Citaat:
Zag ook nog een opmerking dat hij het paard bewust en omheining ingestuurd zou hebben. Even opletten het paard sprong na de sprong over de linkerschouder weg. Als de ruiter niet had ingegrepen waren het paard en hij zeker verongelukt.


Nou, nee.
Ik zag het dier 1 seconde denken dat hij het publiek in moest springen.
Met enig geruk volgens mij wordt dit voorkomen - maar het ging mij bij deze opmerking over de veiligheid van het publiek. (Soms loopt ook dit paard door een rukkende hand heen.)

Anoniem

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:45

Dat is zo'n beetje het hele probleem van de sport, ruiters denken dat ze dit soort fratsen wel kunnen maken, want ze worden er toch niet direct op aangesproken. En het feit dat jury's dit accepteren, houdt het gedrag van dit soort ruiters ook in stand. Ik hoop dat anderen bonden hier ook in mee gaan, anders is het dweilen met de kraan open. Maar ik zie t somber in, ik heb al teveel gezien wat absoluut niet door de beugel kon op concours, waar jury's en FEI mannetjes op het inrijterrein gewoon niet ingrepen.

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:34

Het ging mij om hindernis 10, een witte stijlsprong.
Ruiter hangt al boven de sprong naar links, paard gaat braaf linksaf.
Ik heb geen 'wegspringen over de linkerschouder' gezien.
Accoord, op die plek zat geen publiek, maar de ring onregelementair verlaten is sowieso diskwalificatie.