Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:07

Deze rit doet me toch ook denken aan een aantal combinaties van de laatste OS. Die kwamen ook echt niet met de sprong mee sleurden hun paarden half om maar werden helaas niet gediskwalificeerd. Terwijl dat van mij toch net zo hard mag gelden als een tik met de zweep. Ik vraag me ook af hoe dit paard thuis dan wel niet wordt gereden.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:44

Jeetje dat die jury hem niet direct heeft weggestuurd :x :n

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:36

Sizzle schreef:
Een jonge paarden topper die via verschillende landen verhandeld geweest is en dan betaalbaar is voor een sponsor die niet de absolute top voorziet heeft gegarandeerd een fysiek probleem.


Toch kan een paard dat jong crack leek, als hij dikke proeven moet lopen voor dat werk tegenvallen. En als het paard niet makkelijk genoeg voor een amateur en niet goed genoeg voor de dikke proeven is, dan keldert hij behoorlijk in waarde.

Saranghea schreef:
Deze rit doet me toch ook denken aan een aantal combinaties van de laatste OS. Die kwamen ook echt niet met de sprong mee sleurden hun paarden half om maar werden helaas niet gediskwalificeerd.


Zoals deze idioot reed er echt niemand op de OS. Dat kun je absoluut niet gezien hebben en anders zou ik daarvan graag een filmpje zien.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:02

Wat een fantastisch paard, zo'n verschrikkelijke ruiter, zo veel gevaarlijke situaties en toch keer op keer proberen te springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:04

De ruiter is inderdaad een ramp, maar dit paard is volgens mij echt niet goed, zijn hele galop- en sprongmechanisme ziet er afwijkend uit.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:07

Schoentje schreef:
Sizzle schreef:
Een jonge paarden topper die via verschillende landen verhandeld geweest is en dan betaalbaar is voor een sponsor die niet de absolute top voorziet heeft gegarandeerd een fysiek probleem.


Toch kan een paard dat jong crack leek, als hij dikke proeven moet lopen voor dat werk tegenvallen. En als het paard niet makkelijk genoeg voor een amateur en niet goed genoeg voor de dikke proeven is, dan keldert hij behoorlijk in waarde.

Saranghea schreef:
Deze rit doet me toch ook denken aan een aantal combinaties van de laatste OS. Die kwamen ook echt niet met de sprong mee sleurden hun paarden half om maar werden helaas niet gediskwalificeerd.


Zoals deze idioot reed er echt niemand op de OS. Dat kun je absoluut niet gezien hebben en anders zou ik daarvan graag een filmpje zien.

Niet compleet hetzelfde als deze rit natuurlijk. Deze ruiter toont zo'n beetje de slechste rit die ik in 2017 heb gezien.
In grote lijnen past het in hetzelfde straatje maar minder heftig. Ruiters die telkens aan de voorkant tegenwerkten, paarden die niet goed kunnen balanceren boven de sprong, ruiters die niet mee kwamen boven de hindernis en zwaar terugklapten in het zadel, ruiters die hun paarden uit balans brachten omdat ze een bochtje niet hadden bedacht.
Ik weet niet precies wie het waren, volgens mij sowieso 1 oudere Italiaan, ben het heel eerlijk niet van plan om uit te zoeken, maar ik weet wel dat ik ook heel veel respect voor de paarden had dat ze de ruiters alsnog over de hinderniss brachten.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:15

xyzutu2 schreef:
De ruiter is inderdaad een ramp, maar dit paard is volgens mij echt niet goed, zijn hele galop- en sprongmechanisme ziet er afwijkend uit.


Dit wordt nu meerdere keren gezegd. En het klopt, paard loopt niet goed. Maar.... dit komt niet vanuit het paard!! Maar door de ruiter die erop zit!!

En tja ik ben ook van mening dat hij uitgebeld moest worden. Diep triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:35

PanamaD schreef:
xyzutu2 schreef:
De ruiter is inderdaad een ramp, maar dit paard is volgens mij echt niet goed, zijn hele galop- en sprongmechanisme ziet er afwijkend uit.


Dit wordt nu meerdere keren gezegd. En het klopt, paard loopt niet goed. Maar.... dit komt niet vanuit het paard!! Maar door de ruiter die erop zit!!


Aangezien ik de eerste was die opperde dat het paard zelf mogelijk ook niet gezond is lijkt het me logisch dat ik op de reacties reageer.

Ik moet zeggen dat ik het erg knap en ook verontrustend vind dat jij op basis van dit filmpje zo stellig kunt beweren dat dit paard 100% gezond is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:03

Mijn eerste indruk is dat hij er zo aanhangt omdat het dier niet meer reageert op teugelhulpen en er vooral snoeihard ongecontroleerd aan de kletter wil gaan. Of kaak vast heeft gezet, bit tussen de kiezen enz.

Je ziet hem niet echt aansporen maar vooral aan de voorkant tegenhouden. Hoe dan ook geen echt fraai ogende rit

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:14

Na de reacties op dit topic, had ik het me al heel erg voor gesteld.. maar dit slaat werkelijk waar alles. :oo Jeetje..

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:35

Citaat:
De Oostenrijkse Federatie (OEPS)


Whats in a name....




Verder:
Schande dat deze man door heeft mogen rijden.... Gewoon belletje en einde rit voor deze ruiter...

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:44

Uiteindelijk misschien maar des te beter dat hij niet is uitgebeld en dat OEPS :+ het wel degelijk een reden vond om een stevig statement te maken.

Pluim voor OEPS, hoop dat de KNHS hetzelfde zou doen in zo'n geval.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:49

Is ook weer waar Qerty, als hij wel uitgebeld was, was dit nooit zo duidelijk onder de aandacht gekomen!

zusi2

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:52

Dit is zeker weten een schande voor de sport ongetwijfeld, bah misselijk makend gewoon.
Persoonlijk vindt ik dat de jury nog lang wacht met uit bellen.
Had veel eerder gemoeten, en dan het excuus dat het een moeilijk paard is

Ja doei ! Zal best maar jij hangt met je volle gewicht aan de teugels pannenkoek ..!!!

Charlotte124

Berichten: 79
Geregistreerd: 09-01-13

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:11

nog even over de OS, heeft iemand toevallig het springen bij de moderne vijfkamp gezien?
het verbaasde me toen al dat daar geen topic over was... Dan had Ben nog een 'net' rondje bij wijze van spreken..

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:19

Charlotte124 schreef:
nog even over de OS, heeft iemand toevallig het springen bij de moderne vijfkamp gezien?
het verbaasde me toen al dat daar geen topic over was... Dan had Ben nog een 'net' rondje bij wijze van spreken..

Ja ik! Heb ook vol verwondering zitten kijken eerlijk gezegd.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:19

Het Moderne Vijfkamp is inderdaad wel besproken op Bokt, volgens mij in het VN/HK-topic over de Olympische Spelen. Toen dat was afgelopen kwam vrij snel de vijfkamp erna. Dat was inderdaad ook bijzonder te noemen. :+

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:22

Afdeling gevaarlijk rijden: hij stuurt op gegeven moment het paard naar links en het dier denkt geloof ik 1 seconde dat hij de ring uit moet springen.
HET moment om uit te bellen lijkt me. (Eerder had van mij ook gemogen en diskwalificatie op het voorterrein kan ook.)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:26

Niet alleen de ruiter had uitgebeld moeten worden. Ook de jury had vervangen moeten worden door onkunde en wegkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:26

Janneke2 schreef:
Afdeling gevaarlijk rijden: hij stuurt op gegeven moment het paard naar links en het dier denkt geloof ik 1 seconde dat hij de ring uit moet springen.
HET moment om uit te bellen lijkt me. (Eerder had van mij ook gemogen en diskwalificatie op het voorterrein kan ook.)


Stuurt niet, paard maakt gewoon dat ie weg is.
Wat een ontzettend braaf paard. En wat jammer dat hij bleef zitten met die weigering. Beest had hem er beter zo snel mogelijk af gemieterd :+

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:29

Ik mag hopen dat de mond van dit paard na afloop is gecontroleerd door officials.
Arm arm paard.
Zinloze rit om door te rijden, als het zo moeilijk gaat als hij beweert is de combi niet klaar voor een parcours en is afgroeten op zijn plaats.
Uitbellen sowieso

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:54

Koper schreef:
Paard lijkt linksachter niet helemaal goed, zien jullie dat ook?


Ja, lijkt linksachter te willen ontzien, kortere passen ook aan die kant.

Braaf dier dat dan toch nog probeert te springen...

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:40

Ik kon het filmpje niet eens uitkijken.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:46

ik snap zoiezo niet dat dit niet gezien is in t inrij terrein, heel dat paard had niet eens de spring ring in moeten komen.
die had al van te voren geweigerd moeten worden, want het lijkt mij dat deze combinatie het beter deed op het inrij terrein.

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:08

pff die zou toch niet eens de B doorkomen met stijl?
Zo jammer dat ze dan weer wel meteen zo een nivo mogen starten.

Arm paard