Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Teams EK eventing Junioren en Young Riders bekend

 
Profiel   

knhs
Eventing

[ img ]
Aliene Ruyter met Bomba Foto door aniek1985

Bondscoach Jan van Beek heeft de combinaties bekend gemaakt waarmee hij af wil reizen naar het EK Eventing voor Junioren en Young Riders. Dit Europees kampioenschap wordt van 19 tot en met 23 juli verreden in het Ierse Millstreet.

Van Beek vertrekt met een uitgebreide selectie van tien combinaties naar Ierland. “We hebben net een heel mooi Nederlands kampioenschap gehad in Renswoude. Daar stond een mooie cross en selectief springparcours, waarbij ook de tijd in het springen best krap stond. Dat was een goede voorbereiding op het EK waar je dat ook kunt verwachten. In Ierland verwacht ik zeker een dikke cross, ik heb combinaties geselecteerd waarvan ik verwacht dat ze onder die omstandigheden de beste prestatie kunnen leveren. Met deze teams ga ik voor een zo goed mogelijk teamresultaat.”

Bij de Young Riders zitten twee amazones uit het KNHS Talententeam in de selectie. Janou Bleekman rijdt haar Ganntevka Prince en Janneke Boonzaaijer Campbelle WS. De amazones krijgen gezelschap van de kersverse Nederlandse kampioene Aliene Ruyter met Bomba, Gerdine Frens met Wishfull Thinking en Claire van Riel met Voulez Vous. Alle amazones kwamen al eerder op een jeugd EK aan de start.

Het Juniorenteam bestaat uit allemaal debutanten. De nieuwe Nederlands kampioen Bjinse Venderbosch mag zich opmaken voor de reis naar Ierland. Bjinse rijdt Lord Mayor, een paard dat in Finse dienst al EK ervaring heeft opgedaan. Ook de nummers twee en drie van het NK, Nina de Haas met Cocu en Maartje van Riel met Eppo, mogen naar Ierland. De amazones krijgen gezelschap van Thierry van Reine met Piet en Levi Driessen met Lord Ricello.

Van Beek zal later bekend maken welke vier combinaties het team vormen en wie op individuele basis aan het EK deelneemt.

Young Riders

- Janou Bleekman - Granntevka Prince
- Janneke Boonzaaijer – Campbelle WS
- Gerdine Frens – Wishfull Thinking
- Claire van Riel - Voulez Vous
- Aliene Ruyter - Bomba

Junioren
- Levi Driessen – Lord Ricello
- Nina de Haas - Cocu
- Maartje van Riel - Eppo
- Thierry van Reine - Piet
- Bjinse Venderbosch – Lord Mayor

Naast bondscoach Jan van Beek, zullen teamveterinair Justin Maarse en teammanager Ad Wagemakers de teams begeleiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 15:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen