Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Politiepaard in nek gestoken tijdens protest VS

 
Profiel   

*Bokt.nl / Heatst.com
Welzijn
Ingezonden door bokker Sanso
[ img ]
Bereden politie in Milwaukee, VS. Foto: Philgarlic


Een politiepaard in Philadelphia (Verenigde Staten) is tijdens een protest van de anti-fascistische protestgroep Antifa in de nek gestoken. De protestgroep heeft al meerdere incidenten in het land veroorzaakt in een poging om zich tegen president Donald Trump te verzetten. De vrouw die het paard heeft aangevallen is gearresteerd.

Het paard, Sampson, en zijn ruiter waren onderdeel van een kleine groep Pennsylvania State Trooper mounted police. De groep was zaterdag aanwezig om een 'March Against Sharia' onder controle te houden. Lisa Simon was ook aanwezig tijdens de mars als 'tegendemonstrant' vanuit Antifa. Simon heeft naar verluidt het paard aangevallen met een vlaggenstok waarin aan één kant een spijker zat. Het Antifa-lid wilde het paard laten rennen om zo chaos in de menigte te veroorzaken.

Simon stak het paard in de hals, maar deze bleef kalm en kon blijven werken. Hierop besefte Simon dat haar actie niet geslaagd was en probeerde de politie op andere manieren te belemmeren.

Er zijn nu meerdere aanklagen tegen de vrouw, waaronder het 'illegaal aanvallen van een politiedier'. Ze is afgelopen dinsdag opgepakt en wordt vastgehouden met een borgsom van $100.000. Antifa betwist dat Simon iets heeft misdaan en roept zijn leden op om zich ter verdediging te verenigen op de Facebookpagina.

"De beschuldigingen zijn volledig verzonnen en weerspiegelen niet wat er daadwerkelijk is gebeurd tijdens het incident", is de verklaring van Antifa. Simon wordt daarin beschreven als een 'politieke gevangene'. Bovendien zeggen ze zich te blijven houden aan de waarden van de beweging.

Samspon, het paard, herstelt goed en is nog steeds in staat om te werken.


Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 15-06-17 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:27 



 
Profiel   

Gek mens. :n Knap dat het paard gewoon kalm bleef en goed om te horen dat het paard er goed vanaf is gekomen, die spijker had maar net verkeerd moeten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:38 



 
Profiel   

Ik blijf het vreselijk vinden om te zien dat dieren nog steeds ingezet worden als redmiddel. Als ik ze hier door Rotterdam zie gaan met een wedstrojdje feyenoord ofzo worden ze volop bekogeld met flessen en stenen. Blijft vreselijk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:41 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Ik blijf het vreselijk vinden om te zien dat dieren nog steeds ingezet worden als redmiddel. Als ik ze hier door Rotterdam zie gaan met een wedstrojdje feyenoord ofzo worden ze volop bekogeld met flessen en stenen. Blijft vreselijk om te zien.


Ik vind het juist goed om te zien. De helft van de mensen blijft toch wel op afstand, want paarden zijn eng.
Praat dit uiteraard niet goed, maar ik vind het stoer om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:48 



 
Profiel   

Wat een k*twijf dat mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 17:20 



 
Profiel   

farahdiba46 schreef
Wat een k*twijf dat mens.


Een soort fascistische anti-fascist...
Dat mensen tegen Trump zijn, prima, maar zo'n mens is nog erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 17:22 



 
Profiel   

De Antifa :roll:
Wat een tegenstrijdige bende is dat zeg
Stelletje fascisten in de ontkenningsfase

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 22:28 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
GabberGill schreef
Ik blijf het vreselijk vinden om te zien dat dieren nog steeds ingezet worden als redmiddel. Als ik ze hier door Rotterdam zie gaan met een wedstrojdje feyenoord ofzo worden ze volop bekogeld met flessen en stenen. Blijft vreselijk om te zien.


Ik vind het juist goed om te zien. De helft van de mensen blijft toch wel op afstand, want paarden zijn eng.
Praat dit uiteraard niet goed, maar ik vind het stoer om te zien.

Ik snap je wel hoor het is zeer indrukwekkend, maar ik heb helaas al meerdere keren paarden bebloed terug zien keren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 18:50 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
GabberGill schreef
Ik blijf het vreselijk vinden om te zien dat dieren nog steeds ingezet worden als redmiddel. Als ik ze hier door Rotterdam zie gaan met een wedstrojdje feyenoord ofzo worden ze volop bekogeld met flessen en stenen. Blijft vreselijk om te zien.


Ik vind het juist goed om te zien. De helft van de mensen blijft toch wel op afstand, want paarden zijn eng.
Praat dit uiteraard niet goed, maar ik vind het stoer om te zien.

het zegt veel over ons als soort... Dit... :) En dit gebruik... :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 13:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen