[VIDEO]Lynne Maas Nederlands Kampioen Lichte Tour

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Lynne Maas Nederlands Kampioen Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 23:36

knhs
Dressuur

Afbeelding
Lynne Maas en Electra. Foto door aniek1985

“Ik kan echt wel janken. Als je ziet wat voor start we hadden. Ze was heel moeilijk, heel eigenwijs. Nu is dat wel te handelen. Wie het laatst lacht, lacht het hardst”, is de eerste reactie van Lynne Maas, nadat bekend is dat ze met Electra het KNHS-kampioenschap in de Lichte Tour heeft gewonnen. Drie zwarte parels op het podium. Naast Electra was dat Chinook met Patrick van der Meer op zilver en Emporio MB en Marieke van der Putten op brons.

“Ik kan het gewoon niet geloven. Ik wist dat ik foutloos moest rijden. Anky zei dat ook nog. Toen gingen de twee-ers en de drie-ers goed en toen dacht ik ja eigenlijk foutloos. Maar toen ging ze om de pas en dacht ik nee. Hij moet om de twee niet om de pas. De rest was allemaal goed. Gewoon geweldig”, lacht Lynne Maas.
“Laurens zei nog: je reed niet voluit. Maar ik dacht ik kan beter geen fouten maken. Omdat de rest zo rond de 73 procent had en Patrick 75 procent. Ik wist dat ik me een fout mocht permitteren om rond de 75 procent te halen. Het is toch gaaf. Electra gaat nooit meer weg. Ze is echt mijn prinses. Ze heeft heel veel aanleg voor de Grand Prix. Daarna mag ze veulentjes gaan krijgen. Niemand anders kan ook met haar rijden”, lacht Lynne.

Patrick van der Meer deed goede zaken met de tweede plaats in de Kür op Muziek en steeg van plaats zes na zijn door harde regen geteisterde Prix St George naar het zilver. Marieke van der Putten hield haar derde plaats met Emporio MB vast in de finale en mocht het brons meenemen naar stal RS2 in Bergharen waar ze sinds een paar maanden voor rijdt.

Klik hier voor de eindstand van het KNHS-kampioenschap Lichte Tour.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video: