[VIDEO]Dubbele winst in LGCT voor Harrie Smolders en Emerald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Dubbele winst in LGCT voor Harrie Smolders en Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 11:35

*persbericht lgct
Springen

Afbeelding
Harrie Smolders en Emerald. Foto: Stefano Grasso /LGCT

Harrie Smolders beleefde een dag uit duizenden in Chantilly waar hij de Longines Global Champions Tour Grand Prix en de Global Champions League teamwedstrijd won met zijn superhengst Emerald. Harrie, die nu 57 punten afstand heeft genomen van Alberto Zorzi (ITA) in de strijd om de Longines Global Champions Tour titel beschreef de dagen als ‘amazing’.

Harrie heeft nu in totaal 247 punten in de strijd om het algemeen kampioenschap. Alberto Zorzi (ITA) volgt met 190 punten en Maikel van der Vleuten zit daar met 185 punten vlak achter. Hij voelt de hete adem van Christian Ahlmann (GER) met 180 punten. Scott Brash staat op dit moment op de vijfde plaats met 166 punten.

Jan Tops, oprichter en President van de Longines Global Champions Tour: “Scott en Harrie hebben echt een stempel gedrukt op de Tour. Scott won de Tour al twee keer in de afgelopen jaren, en dat is erg moeilijk. De echte kampioen moet een uitzonderlijk goede paardenman en manager zijn om dit type competitie te winnen. Ik moet zeggen dat ik blij ben met de veranderingen die we dit jaar hebben doorgevoerd. De kortere Longines Global Champions tour Grand Prix met 25 paarden maakt het een snellere rubriek met de League als kwalificatie daarvoor. Voor de ruiters betekent het dat ze twee keer goed kunnen verdienen, voor het publiek is het een aantrekkelijke wedstrijd met een opwindende barrage. Het is sport van het allerhoogste niveau wat we vandaag weer gezien hebben.”

Harrie Smolders, winnaar van de LGCT Grand Prix van Chantilly: “Ik ben erg blij met Emerald en hij verdient alle credits voor de resultaten van deze week. Hij voelde thuis heel goed aan maar dat is nog geen garantie dat het allemaal uitpakt zoals vandaag. Gisteren foutloos en vandaag drie foutloze rondes met winst in de GCL en de GCT, dat is geweldig. Toen ik mijn barrage reed dacht ik eigenlijk dat ik niet snel genoeg was. Het was overal ‘smooth’ maar ik had twee momenten waardoor ik een beetje ruimte liet voor Scott maar uiteindelijk bleek het toch snel genoeg te zijn.”

Klik op onderstaande afbeelding voor een interview met Harrie Smolders en Maikel van der Vleuten: