Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oranje team EK Para-dressuur bekend

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Nicole den Dulk met Wallace N.O.P. Foto door aniek1985

Na het NK Para-dressuur, dat eerder dit weekend in Ermelo verreden is, heeft bondscoach Joyce Heuitink het team bekend gemaakt dat geselecteerd is voor het EK Paradressuur eind augustus in het Zweedse Gothenburg. De selectie bestaat uit Nicole den Dulk, Frank Hosmar, Lotte Krijnsen en Sanne Voets, Rixt van der Horst is aangewezen als reserve.

Selectie EK Para-dressuur 2017 Gothenburg
* Nicole den Dulk (Elen B) – Wallace N.O.P. (Grade 2)
* Frank Hosmar (Haarle) – Alphaville N.O.P. (Grade 5)
* Lotte Krijnsen (Enschede) – Rosenstolz (Grade 4)
* Sanne Voets (Berghem) – Demantur (Grade 4)
* Reserve Rixt van der Horst (Nistelrode) – Uniek N.O.P. (Grade 3)

Voor Heuitink was de keus niet eenvoudig. “Dit NK was voor ons een zeer goed meetmoment. Ik ben heel blij dat de ruiters beide proeven in de hoofdring mochten rijden. Het is belangrijk dat ze in de atmosfeer van een groot stadion rijden, op een kampioenschap kan het stadion nog wel groter zijn en dan moeten ze daar op voorbereid zijn. De uiteindelijke keus was niet makkelijk.
Ik heb vijf zeer goede ruiters, maar ik mag er maar vier meenemen. Frank en Sanne hebben het hele seizoen zeer constant en goed gepresteerd, daar is geen discussie over. Ze reden hier op het NK ook fantastische proeven en vormen de basis van het team. Lotte Krijnsen reed in Roosendaal op de eerste observatiewedstrijd twee zeer constante proeven en deed dat nu op het NK weer. Ze scoort heel goed op het juiste moment.
Twee jaar geleden heeft ze ook het EK gereden en daar verrast met twee bronzen medailles, hopelijk kan ze dat nu weer. Nicole den Dulk en Rixt van der Horst hebben beide door kleine blessures de eerste observatie gemist en nu op het NK tegen elkaar gestreden. Natuurlijk kijk je ook naar de rest van het seizoen, maar Nicole en Wallace waren nu echt de beste. Ik zie Nicole ook echt als een kanshebber op een plak”, vertelt Heuitink over haar keus. “Ik kijk echt uit naar het EK. Het is ook mooi dat het gelijk is met andere disciplines, daardoor krijg je meer integratie en daar houd ik van.
Het maakt het Holland gevoel ook groter als er meer Nederlanders zijn. Voor het EK hebben we op 7 en 8 augustus nog een trainingskamp, en dan gaan we er voor”, vertelt Heuitink strijdlustig.

Het Nederlandse team wordt begeleid door:
Bondscoach: Joyce Heuitink (Arnhem)
Teamveterinair: Brenda Hoogelander (Nistelrode)
Teammanager: Adrianne van Waardenberg-Nooren (Bussum)

Het EK in Gothenburg wordt verreden van 21 tot en met 27 augustus, de para-dressuurruiters komen in actie op 21, 22 en 23 augustus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 17:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen