Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Senioren gaan paarden poetsen tegen dementie

 
Profiel   

Algemeen Dagblad
Overige


Mensen met dementie gaan één keer per maand 'paarden poetsen' bij Florence. Ze knappen daar van op, stelt de zorginstelling.

De 'paardentherapie' wordt ingezet bij bewoners van het Wijndaelercentrum in Loosduinen. Zij gaan elke vier weken naar de manege om daar de paarden eten te geven, te borstelen en met ze te wandelen.

Senioren die dat willen, mogen zelfs in het zadel klimmen om een stukje te rijden. 'Uiteraard', meldt de zorgaanbieder hierbij, 'gebeurt dat onder professionele begeleiding'.

Lees het gehele artikel op ad.nl.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:06 



 
Profiel   

Doen de oudjes dit wel vrijwillig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:15 



 
Profiel   

Wat goed zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:21 



 
Profiel   

Mooi project!

xMereltje schreef
Doen de oudjes dit wel vrijwillig?

Waarom niet? Iemand gedwongen laten poetsen lijkt me lastig? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:23 



 
Profiel   

xMereltje schreef
Doen de oudjes dit wel vrijwillig?

Nee }> gewoon slavenarbeid en als ze niet willen gewoon de zweep erover ~~}> :')

Nee zonder gekheid. De oma van mijn man woont daar en ze mogen zelf kiezen uit een heel breed aanbod aan activiteiten... voor ieder wat wils... dus als ze mee doen is het een eigen keuze of samen gemaakt met familie oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:29 



 
Profiel   

Wat gaaf! Dan komen de mensen ook weer buiten. Ben alleen wel benieuwd waar ze gaan poetsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:31 



 
Profiel   

Ik gok berestein? Die doen de laatste tijd heel veel op sociaal vlak. Ook paardrij lesjes voor kinderen uit gezinnen met ooievaarspas e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:32 



 
Profiel   

xMereltje schreef
Doen de oudjes dit wel vrijwillig?


Kijkend naar de doelgroep op dat moment waarschijnlijk niet :o humeur en planning wijzigt iedere 2 seconde.

Heel fijn dit initiatief! Leuk! benieuwd hoe het uit zal pakken *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:39 



 
Profiel   

Lijkt mij heel erg gaaf. Wat dieren met ouderen kunnen doen vind ik altijd heel bijzonder. Het er alleen al over hebben.. Ik heb een dementerende oma die ik wekelijks bezoek en alleen al verhaaltjes vertellen over mijn konijn fleurt ze helemaal van op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:51 



 
Profiel   

Leuk dit!

Komen ze lekker buiten en in aanraking met de dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 18:55 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ik gok berestein? Die doen de laatste tijd heel veel op sociaal vlak. Ook paardrij lesjes voor kinderen uit gezinnen met ooievaarspas e.d.

Ah, dan word good weer lekker verwend. Vind ie vast niet erg denk ik :+
Ik weet nog toen ik op de pg werkte en ze kwamen met de aaihonden. De mensen bloeiden gewoon op als de hondjes binnenkwamen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 19:08 



 
Profiel   

Leuk.Hier in de buurt gaan ze wel met dieren op bezoek in een verpleegtehuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 19:18 



 
Profiel   

Wat een goed idee!

Mijn schoonmoeder is ernstig dementerend en hoewel ze dol is op honden, herkent ze onze hond niet meer. De hond daarentegen herkent haar nog wel. Dat levert komische situaties op.m :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 19:21 



 
Profiel   

Wel een vage titel, alsof oudjes niet dement worden zolang ze maar paarden poetsen. Maar wel een mooi initiatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 20:35 



 
Profiel   

Wat een mooi initiatief. Mijn oma heeft daar gezeten, ze was altijd gek op paarden en had het waarschijnlijk geweldig gevonden al was ze niet dementerend. Jammer dat ze er niet een paar jaar eerder mee zijn begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 22:17 



 
Profiel   

Anoeska27 schreef
Wel een vage titel, alsof oudjes niet dement worden zolang ze maar paarden poetsen. Maar wel een mooi initiatief.


Dat vond ik nu ook van de titel. Het initiatief is echter wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 08:00 



 
Profiel   

_Yasmine_ schreef
xMereltje schreef
Doen de oudjes dit wel vrijwillig?


Kijkend naar de doelgroep op dat moment waarschijnlijk niet :o humeur en planning wijzigt iedere 2 seconde.



Mijn vader zit met jong dementie in het verzorgings tehuis. Ondanks dat hij dementie heeft weet hij wel nog wie wij zijn en verteld hij nog leuk wat hij die week gedaan heeft alleen is het tijd bezef weg en leeft hij meer in het verleden.
Hij heeft dus nog een sterk eigen mening en keus.
Dementie heb je in diverse fases.
Contact met dieren doen de mensen goed. Brengen ze tot rust en zijn bezig met een "activiteit"
Mijn vader ging vissen maar doordat hij geen tijd bezef heeft had hij het gevoel dat het een hele dag duurde haha.
Ik vind het een goed plan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 10:52 



 
Profiel   

Is niks nieuws dat dieren ondersteunend zijn voor demente mensen. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit nieuws is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 11:06 



 
Profiel   

Wat een rare titel zeg..
Was het maar zo'n feest ga ik mijn hele leven paarden poetsen.
Nouja verder prima initiatief

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 11:08 



 
Profiel   

raket schreef
Anoeska27 schreef
Wel een vage titel, alsof oudjes niet dement worden zolang ze maar paarden poetsen. Maar wel een mooi initiatief.


Dat vond ik nu ook van de titel. Het initiatief is echter wel leuk.


De titel is misschien niet helemaal juist, maar het is al lang duidelijk dat beweging het dementieproces kan vertragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 12:10 



 
Profiel   

Is toch goed voor ieder ouder persoon.. Beter dan heel de dag binnen te moeten zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 12:29 



 
Profiel   

Leuk, dan hebben ze iets te doen :) En de paarden krijgen ook extra aandacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 13:03 



 
Profiel   

Wauw, dus dat is de oplossing. Als je paarden poetst dan gaat de dementie weg. %)
Aparte titel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 15:01 



 
Profiel   

cam schreef
Wauw, dus dat is de oplossing. Als je paarden poetst dan gaat de dementie weg. %)
Aparte titel.

Titels.zijn nou eenmaal kort en daardoor soms wat kort door de bocht. Secricible heeft het hierboven al wat toegelicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 15:05 



 
Profiel   

cam schreef
Wauw, dus dat is de oplossing. Als je paarden poetst dan gaat de dementie weg. %)
Aparte titel.


Er staat nergens "om dementie te genezen"
In het artikel staat ook nog

Citaat
Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat de symptomen van dementie afnemen door tijd door te brengen met paarden. Het humeur van de deelnemers wordt door de paarden 'positief beïnvloed', aldus Florence. Daarmee is het 'een goede manier om dementiesymptomen te verlichten zonder medicijnen'. Het paarden poetsen is al voorzichtig uitgeprobeerd. 'De eerste resultaten zijn zeer positief te noemen. De deelnemers zijn meer ontspannen en hebben minder lichamelijke onrust.'
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 17:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen