Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

IJsbrand Chardon start met derde plaats in Aken

 
Profiel   

kwpn
Aangespannen rijden

[ img ]
IJsbrand Chardon. Foto: Marie de Ronde-Oudemans/FEI

IJsbrand Chardon is vandaag als derde geëindigd in het eerste onderdeel van het CHIO Aken 2017. Chardon had zijn vierspan goed aan het lopen, maar had de pech dat juist toen hij de ring inreed, er een enorme wolkbreuk losbrak. Koos de Ronde werd vierde, Theo Timmerman eindigde op de achtste plaats.

Vanmiddag ging deze inloopproef, die niet meetelt voor het individuele-en landenklassement, onder tropische weersomstandigheden van start. Halverwege de middag begon het echter flink te regenen en werd de wedstrijd nadat Chardon de baan had verlaten zelfs een kwartier stilgelegd.

“Ik had ongelofelijk pech met het weer,” vertelt Chardon. “In de losrijring liep mijn span heel goed, maar door de regen kon ik er niet alles uithalen wat er in zat. Ik had wel een super gevoel en ik ben heel erg tevreden over mijn paarden.”

Dit onderdeel werd gewonnen door regerend Wereldkampioen Boyd Exell. Tijdens het eerste deel van de proef verstapte zijn rechtervoorpaard zich en liep enkele onderdelen onregelmatig, maar blijkbaar had dit geen consequenties voor zijn score.

Chester Weber liet eveneens een zeer goede proef zien en werd met ruim vier punten verschil tweede.

Op donderdag komen de vierspanrijders vanaf 10.00 uur opnieuw in de baan voor de officiële dressuurproef, die meetelt voor zowel het individuele-als het landenklassement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-17 19:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen