Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buriel K.H. breekt los bij controle in Aken

 
Profiel   

Horses
Ongeval
Ingezonden door meerdere bokkers


Wat vandaag in Aken begon als een standaard bittencontrole na de proef voor Juliette Ramel en Buriel K.H. eindigde in een regelrechte nachtmerrie voor de Zweedse amazone. De groom wilde het oornetje van de KWPN-ruin afdoen, maar trok per ongeluk het hele hoofdstel van zijn hoofd.

De bruine ruin ging er vervolgens vandoor en was lange tijd niet te vangen. Hij is de stallen in en uit gerend, kwam een paar keer ten val en is liep daarbij meerdere ontvellingen op.

Lees het gehele artikel op horses.nl.



Laatst bijgewerkt door melody7 op 21-07-17 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Steward aangepast naar groom door nieuwe informatie.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:21 



 
Profiel   

Zo dat is schrikken :oo Zo te zien is de amazone er snel af gesprongen. Ik hoop dat het paard er niets aan over houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:25 



 
Profiel   

Ik mis in het artikel wat er met de amazone gebeurt is? Op de foto waar het hoofdstel eraf komt zit ze er nog op en daarna alleen een los paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:26 



 
Profiel   

Het zal je maar over komen!!

Hopelijk valt het mee met het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:27 



 
Profiel   

trustHim schreef
Ik mis in het artikel wat er met de amazone gebeurt is? Op de foto waar het hoofdstel eraf komt zit ze er nog op en daarna alleen een los paard


Op de foto waar het hoofdstel eraf komt zit ze er inderdaad nog op. Op de foto waar ze met zijn allen het paard tegen willen houden, zie je haar er naast staan. Ik denk dat ze er af gesprongen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:27 



 
Profiel   

trustHim schreef
Ik mis in het artikel wat er met de amazone gebeurt is? Op de foto waar het hoofdstel eraf komt zit ze er nog op en daarna alleen een los paard


Even naar beneden scrollen in het artikel. Er staat een foto bij waar ze proberen om het hoofdstel weer om te krijgen, maar zo te zien is het paard mans zat en neemt daarna de benen. Schrikken voor iedereen en gelukkig is hij er nog goed afgekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:30 



 
Profiel   

Mogen ze dat op deze manier doen? Stel dat dat dier zn poot bebroken had...haden ze toch een serieus probleem gehad.... nu al een flinke rekening gok ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:31 



 
Profiel   

Wat heeft dat paard op de laatste foto trouwens een gekke deuk in zijn neus :?
Edit: grapje is natuurlijk al na de proef :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:31 



 
Profiel   

MaritP.ik zag het ook. Maar de foto s ook wat gek genomen waardoor t heel erg lijkt. Je ziet heel goed jukbeen lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:47 



 
Profiel   

Lekker balen.. die glijpartijen zijn ook niet bevorderlijk voor spieren en pezen evt..

Hij start al niet meer las ik in Aken.

Mag hopen dat die steward ander werk zoekt of andere functie.. of leert van zijn fouten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 21:51 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd wie er voor de DA kosten opdraait. Ik weet ook niet zo goed of ik nog netjes had kunnen doen tegen die steward.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 22:17 



 

Bizar

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 22:28 



 
Profiel   

Aan de andere kant... met t western doen we ook het hoofdstel af voor de bittencontrole. Al is dat natuurlijk met iets meer beleid en sta je er al naast :D
Schrikken voor iedereen er omheen :(:)
Ook voor de beste man die dat netje eraf wil halen. Je verwacht ook niet dat t hoofdstel meteen mee komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 22:34 



 
Profiel   

Poeh! Dat wil je niet meemaken en wat zuur dat ze niet meer kunnen starten nu. Mijn paard zou dezelfde reactie hebben gegeven.. brrrr moet er niet aan denken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 22:36 



 
Profiel   

echt heel triest voor ruiter enp paard.

Moest wel lachen om wat penny reacties op FB... "als het paard dagelijks in de wei had gestaan was die niet gaan rennen" :')

Geloof me... die van mij stond elke dag buiten en was bomproof. Maar als je die opgepompt net vers uit de proef midden op een druk terrein opeens zijn hoofdstel er af rukte ging die zeker ook een ereronde rennen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 22:40 



 
Profiel   

Christiene schreef
Mag hopen dat die steward ander werk zoekt of andere functie.. of leert van zijn fouten.

Ik vind dit altijd zulke nare reacties, sorry!
Natuurlijk leert deze steward van zijn fout! En natuurlijk zal hij alles op alles zetten dat dit nooit meer gebeurd. Het is namelijk een mens, die maken wel eens fouten. En op een enkeling na leert de mens daarvan. Jij maakt ook wel eens fouten op je werk en ik ook. Daar leren wij toch ook van?
En dat allemaal zonder per direct ontslagen te worden of reacties op een willekeurig forum te krijgen 'dat we maar beter ander werk kunnen zoeken'. :)

Ik hoop dat het paard de schrik weer snel te boven komt zonder blijvende schade. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 22:48 



 
Profiel   

Hopelijk zijn ze daar in Aken goed verzekerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 23:30 



 
Profiel   

leer voor de volgende x, een box maken bij uitgang ring, ruiter afstappen, paard in box hoofdstel uit voor de controle, kan groom eventueel halster omdoen daarna of gelijk weer hoofdstel in zonder dat paard en ruiter in gevaar kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 23:34 



 
Profiel   

speurneusc schreef
leer voor de volgende x, een box maken bij uitgang ring, ruiter afstappen, paard in box hoofdstel uit voor de controle, kan groom eventueel halster omdoen daarna of gelijk weer hoofdstel in zonder dat paard en ruiter in gevaar kunnen komen.

Kijk, dit zou al een hele fatsoenlijke oplossing zijn. :)

Laten we duidelijk zijn: die steward doet ook alleen maar wat hij van de organisatie en het bijbehorende regelement moet doen. :)
Helaas ging dat deze keer mis. Maar de andere 100 keren ging het niet mis. De hele organisatie (wereldwijd, met dergelijke evenementen! ) mag natuurlijk best wat leren hiervan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 23:41 



 
Profiel   

vind het echt sneu :(

http://www.tidningenridsport.se/Tavling ... for-banan/

als je naar beneden scrollt zie je meer foto's in het zweedse artikel staat dat normaal de groom het eraf haalt ipv steward, maar weet niet hoeveel dat klopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 23:41 



 
Profiel   

Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Vervelend voor alle betrokkenen.

Dat blaim & shame gedoe. Dat vind ik pas shocking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-17 23:56 



 
Profiel   

Misschien voortaan zonder netje rijden. Snap sowieso niet wat al die poespas ineens weer aan die paardenhoofden moet. Eerst was het verboden en ineens moet iedereen er mee rijden, mag van mij weer verboden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 00:19 



 

Zoiets moet wel je ergste nachtmerrie zijn als ruiter, bizar dat dit nog steeds zo gedaan wordt. Je zou toch inderdaad op zijn minst verwachten dat ze hiervoor een paddockje reserveren?

Dit ongelukje is erg naar, maar ik moet zeggen dat ik Buriels neus pas echt shocking vindt. #)
[ img ]

Dit is niet meer gewoon een kwestie van zweet of het begin van het jukbeen aan de andere kant, dit paard heeft gewoon echt een deuk waar de neusriem liep. Vreselijk. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 00:50 



 
Profiel   

Dat van die neusriem viel mij ook meteen op. Die heeft veel te strak gezeten! |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 00:58 



 
Profiel   

Lekker doorgaan met vooroordelen xzyutu2 en jps. Wie weet heeft hij wel een trap tegen zijn hoofd gehad als enter of twenter. Of heeft hij zich lelijk bezeert in de stal of weide. Weten wij veel...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 04:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen