Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buriel K.H. breekt los bij controle in Aken

 
Profiel   

Op de foto's zie je dat de groom het oor netje eraf trekt en niet de steward
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 06:10 



 
Profiel   

We waren er niet bij, misschien schoot ie achteruit toen ze met het hoofdstel bezig waren.
Als je dan het, wellicht deels losgemaakte, hoofdstel in een reflex vasthoudt en niet snel genoeg mee gaat met het paard, dan heb je alleen nog een hoofdstel beet.

Paard kijkt wel een stuk frisser uit z'n ogen als de bitten uit zijn, oortjes er op en gaan!

Alleen zie je dat liever op een wei dan op een druk wedstrijdterrein.

Als je bedenkt wat er kan gebeuren met zoveel mensen en dieren, is het eigenlijk nog met een sisser afgelopen.
Wel ontzettend jammer dat je als combinatie door zoiets uit de running bent, ik hoop dat ie snel herstelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 06:28 



 
Profiel   

Welke malloot haalt dan ook zo een oornetje onder het hoofdstel vandaan :roll:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 06:52 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Lekker doorgaan met vooroordelen xzyutu2 en jps. Wie weet heeft hij wel een trap tegen zijn hoofd gehad als enter of twenter. Of heeft hij zich lelijk bezeert in de stal of weide. Weten wij veel...


Ik snap de reacties wel want dit is niet het eerste paard met een dergelijke deuk op zijn neus op oa dit niveau. Bij tijd en wijle zie je vaker dit soort foto's en je kunt mij niet wijsmaken dat het allemaal ongelukken zijn geweest.
Daarbij refereer ik ook naar een recent onderzoek waaruit is gebleken dat meer dan de helft van de neusriemen te strak zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 07:02 



 
Profiel   

whoeps, bovenstaande foto geeft idd niet echt de ideale manier aan, om er n oornetje onderuit te trekken. Of wilden ze er alleen even onder kijken?
En n steward doet zn werk en zal zich ook rot geschrokken zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 07:09 



 
Profiel   

Er staat hierboven in het Zweeds dat de groom het netje afgetrokken heeft, niet de steward. Er staat dat het paard naar achteren bewoog toen het netje af moest, en daardoor per ongeluk het hele hoofdstel meekwam.

Ander werk zoeken of leren van fouten... zo iemand doet dat natuurlijk niet expres. Het zijn ook maar mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 07:27 



 
Profiel   

balen zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 07:57 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Welke malloot haalt dan ook zo een oornetje onder het hoofdstel vandaan :roll:
[ [url=m/lHhd61.png]Afbeelding[/url] ]


Zo vind ik het niet zo gek dat het hele hoofdstel meekwam, echt een goede manier om een oornetje eraf te halen :n

Ik hoop dat de verwondingen meevallen bij het paard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 07:58 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Zoiets moet wel je ergste nachtmerrie zijn als ruiter, bizar dat dit nog steeds zo gedaan wordt. Je zou toch inderdaad op zijn minst verwachten dat ze hiervoor een paddockje reserveren?

Dit ongelukje is erg naar, maar ik moet zeggen dat ik Buriels neus pas echt shocking vindt. #)
[ [url=m/nGQESq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is niet meer gewoon een kwestie van zweet of het begin van het jukbeen aan de andere kant, dit paard heeft gewoon echt een deuk waar de neusriem liep. Vreselijk. :(


Als dit echt door de neusriem komt..en dat vermoed ik eerlijk gezegd wel dan snap ik wel dat dit paard de benen neemt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:06 



 
Profiel   

Zo sneu voor alle partijen. De controle is gewenst voor dierenwelzijn controle, en dan hoop je niet dat dit gebeurt. En er zoveel drukte op de terreinen van Aken en zoveel ruimte, waardoor het paard ook niet zomaar even vangt


Het erge bij ons in de mensport is, dat je dit ook soms ziet gebeuren bij menritten. Dan bedenken onervaren menners bij een rustpauze ineens dat het voor het paard voor de koets fijn is om het hoofdstel uit te hebben. Al diverse malen gezien dat zo'n paard dan ineens aan de kletter gaat, zonder hoofdstel maar met koets. De schade is dan groot voor paard, koets, andere koetsen, omstanders en objecten in de buurt.
Horror.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:13 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Welke malloot haalt dan ook zo een oornetje onder het hoofdstel vandaan :roll:
[ [url=m/lHhd61.png]Afbeelding[/url] ]


De groom -O-

De official is degene met het donkere haar en de blonde de grooms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:17 



 
Profiel   

Afschuwelijk voor paard en ruiter om door zoiets je wedstrijd te moeten beëindigen, hopelijk heeft hij geen erge verwondingen! Buriel is zo'n gaaf paard en met zijn neus is echt niks shocking aan de hand! Meerdere malen in het echt gezien en er kunnen vele een voorbeeld nemen hoe er met dit paard wordt omgegaan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:20 



 
Profiel   

amboewella schreef
Afschuwelijk voor paard en ruiter om door zoiets je wedstrijd te moeten beëindigen, hopelijk heeft hij geen erge verwondingen! Buriel is zo'n gaaf paard en met zijn neus is echt niks shocking aan de hand! Meerdere malen in het echt gezien en er kunnen vele een voorbeeld nemen hoe er met dit paard wordt omgegaan!!


Maar er moet toch iets met de neus aan de hand zijn??

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:27 



 
Profiel   

xMalibu schreef
prugelpiet schreef
Welke malloot haalt dan ook zo een oornetje onder het hoofdstel vandaan :roll:
[ [url=m/lHhd61.png]Afbeelding[/url] ]


Zo vind ik het niet zo gek dat het hele hoofdstel meekwam, echt een goede manier om een oornetje eraf te halen :n

Ik hoop dat de verwondingen meevallen bij het paard..


Joh misschien had ze het vast en deed hij toen zijn hoofd omhoog en achteruit. Foto is zo moeilijk bepalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:29 



 
Profiel   

Zijn neus kan ook komen door een te strak halster als veulen zijnde of door hangen als hij vast stond met halster. Vooroordelen altijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:33 



 
Profiel   

pol1 schreef
amboewella schreef
Afschuwelijk voor paard en ruiter om door zoiets je wedstrijd te moeten beëindigen, hopelijk heeft hij geen erge verwondingen! Buriel is zo'n gaaf paard en met zijn neus is echt niks shocking aan de hand! Meerdere malen in het echt gezien en er kunnen vele een voorbeeld nemen hoe er met dit paard wordt omgegaan!!


Maar er moet toch iets met de neus aan de hand zijn??


Ongelukkige foto, als je het zadel eraf haalt en je paard heeft heel erg gezweten en je maakt een foto dan lijkt de donkere zweetplek ook een "deuk"

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:39 



 
Profiel   

Denken jullie nou echt dat ze het oornetje zo eraf getrokken heeft :')
Gok er eerder op dat ze m vast had en paard hoofd wegtrekt, zeker gezien de abrupte houding van de groom.
Sensatie zoeken ten top !
Dit had iedereen kunnen overkomen, en waarschijnlijk was er bij de meeste niks gebeurd. Hier net wel.. iedereen leert ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:43 



 
Profiel   

Ik denk dat het hoofd echt gezichtsbedrog is en het jukbeen plus zweet die het zo doet lijken.

Maar vraagje. Waarom moet het oornet uit?
Ik juich een bittencontrole echt helemaal toe, maar bestaat er dan ook controle va de netjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:46 



 
Profiel   

Dat is niet zo gek.. Ze controleren of je geen proppen in de oren hebt zitten onder het netje om geluid t edempen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:46 



 
Profiel   

Yvank_ schreef
Dat is niet zo gek.. Ze controleren of je geen proppen in de oren hebt zitten onder het netje om geluid t edempen.

Oke dank je wel.

Ja ik stam nog uit de tijd dat op concours netjes verboden waren :)
Wat, thuis had niemand ze zelfs :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:48 



 
Profiel   

Gewoon een vreselijk naar ongeluk met een sensibel dier..hij is er gelukkig nog "relatief" goed vanaf gekomen. Maar het is wel zuur dat ze hier door niet meer kan starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:48 



 
Profiel   

Deze neus lijkt toch echt niet door zweet te komen.. mijn paarden heb ik nog nooit gezien met zo'n neus..
Kan ook aangeboren zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:49 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
We waren er niet bij, misschien schoot ie achteruit toen ze met het hoofdstel bezig waren.
Als je dan het, wellicht deels losgemaakte, hoofdstel in een reflex vasthoudt en niet snel genoeg mee gaat met het paard, dan heb je alleen nog een hoofdstel beet.

Paard kijkt wel een stuk frisser uit z'n ogen als de bitten uit zijn, oortjes er op en gaan!

Alleen zie je dat liever op een wei dan op een druk wedstrijdterrein.

Als je bedenkt wat er kan gebeuren met zoveel mensen en dieren, is het eigenlijk nog met een sisser afgelopen.
Wel ontzettend jammer dat je als combinatie door zoiets uit de running bent, ik hoop dat ie snel herstelt.


Lekker fris??? Wat is dit nou weer voor Penny reactie. Paard is in paniek! Heeft niks met bitten te maken die uit zijn en 'lekker fris' zijn. Is niet te hopen dat hij in blinde paniek al vallend door de wei zou gaan overigens.

Heel naar ongeluk, voor alle betrokkenen.

De neus lijkt mij overigens ook gezichtsbedrog. Jukbeen icm neusgaten die helemaal bol staan en een zweetplek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:56 



 
Profiel   

Die deuk in de neus is geen deuk, als je goed kijkt zie je het jukbeen heel goed en de neusvleugels flink opgeblazen. Door de hoek lijkt het heel vreemd.

Hier in Zweden controleren ze heel streng op neusriemen en te strak is eruit. Op zowel regionale, nationale als internationale wedstrijden.

Maar ze moeten gewoon eens een box of iets maken bij de ring, het is niet de eerste keer dat het (bijna) fout gaat. In een afgesloten ruimte kan een paard in ieder geval niet meer zomaar weg.

Officieel mag een steward een oornetje ook niet af doen, alleen de groom of de ruiter. Als de steward het gedaan zou hebben, heeft ie sowieso al een grote fout gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 08:57 



 
Profiel   

Als die deuk door de neusriem zou komen, dan zou het hoofdstel helemaal niet zo makkelijk van zijn hoofd zijn gegleden.

Wat een nare situatie moet dat zijn geweest.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 09:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen