Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiters achtervolgen inbreker

 
Profiel   

Sas, als ik een kind had had ik 'm bij jou in les gegooid :)) ik vertrouw zelfs mijn puppenkind op jouw paard, en dat zegt heel wat bij mij :D
Ik weet dat je een verstandige dame bent die een prima afweging kan maken. In dit geval was er geen galop of spannende race gaande, maar een drafje. Iets wat de Kids vermoedelijk al onder de knie hadden, anders had je het, jou kennende, ook niet gedaan. Wellicht had je ze inderdaad nog ergens kunnen spotten waarbij je de politie kon helpen met tips :j

Goed werk! En de jongens hebben na de zomervakantie het stoerste verhaal van de klas :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 13:59 



 
Profiel   

Dankjulliewel <3

Kids rijden idd al langer dan een jaar, waarin we in de les wel spannendere dingen hebben uitgevoerd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 14:16 



 
Profiel   

Wat had mijn zoon daar graag bij geweest denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 14:22 



 
Profiel   

Ik snap de reacties ergens ook wel mbt de moederharten. Aan de andere kant ben ik er niet bij geweest en klinkt het meer als een we gaan er op ons gemakje achteraan dan een wilde achtervolging _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 14:59 



 
Profiel   

Saskia, ik ken je niet maar ik denk dat je binnenkort veel nieuwe lesklantjes hebt. Ha ha. Paardrijden is toch wel heel stoer geworden.
En inderdaad, als je het tegenover de kinderen verantwoord houdt, waarom dan niet de politie/slachtoffer van de inbraak helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 15:25 



 

Ik denk dat het probleem vooral is dat de openingspost zo sensatiezoekerig geschreven is; zetten de achtervolging in, enzovoorts.

Terwijl als ik het bericht van saskiaojan lees er niet eens sprake was van een achtervolging; ruiters zien een man wegrennen en gaan vervolgens in stap en draf kijken of ze uit kunnen vinden welke kant die op is gegaan. Zoals saskiaojan al schreef; ze hoopten vooral hem nog ergens te spotten, wat betekent dat ze geen flauw idee hadden waar de inbreker naartoe was gerend, laat staan dat ze hem echt op de hielen zaten.

Het was duidelijker geweest als dat ook gewoon in de openingspost had gestaan; ruiters gaan na inbraak spoorzoeker en komen de inbreker ook niet meer tegen. Alleen is dat natuurlijk minder sensationeel. ;)

Op zich snap ik wel dat je als ruiter vanuit je adrenaline meteen denkt 'erachteraan!' en als die achtjarige jongens kunnen rijden dan is dat ritje ook geen probleem, maar wat je dan vergeet is dat áls je die inbreker toch vindt, hij waarschijnlijk zal veranderen van vluchter in aanvaller, en dan hebben paard en ruiter opeens helemaal niets meer in te brengen tegen een mes. Hoewel met het achter een mens aanrijden niks mis is, maakt het feit dat je op een confrontatie afstuurt terwijl je jonge kinderen bij je hebt dat ik het ook erg onverantwoord vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 15:41 



 
Profiel   

Kan je 'm direct een paar zweepslagen geven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 16:31 



 

... en aangezien dat alles is wat je als ongetrainde ruiter met een ongetraind paard kunt doen tegen een aanvaller, houdt dat heel snel op tegen iemand met een mes. :+

Er is op Bokt regelmatig een filmpje geplaatst waarop ruiters van (volgens mij) de Royal Canadian Mounties leren hoe ze te paard met een aanvaller te voet om moeten gaan. Daaruit bleek maar weer eens dat ruiters en hun paarden automatisch precies het verkeerde doen als ze iemand moeten blokkeren/tegenhouden. Zoiets moet je zelf dus al als ruiter echt leren, en dan nog weten die kinderen niet wat ze moeten doen als de aanvaller van jou op een paard overgaat op een kind op een pony.
Zoals ik al zei; als je net zoals deze amazone überhaupt niet erachteraan gaat maar gewoon gezellig op een laag tempo gaan spoorzoeken dan kan er weinig mis gaan.

Als ze er wel echt achteraan was gegaan zoals in het artikel beschreven was, en ze de man achtervolgd had dan had ik dat erg onverstandig gevonden omdat je de vluchter dan al heel snel in een aanvalsrol dwingt en zo'n conflict mag je gewoon niet uitlokken als je kinderen (zeker van anderen) bij je hebt.
Maar goed, er was hier niet eens sprake van een achtervolging dus zoveel is hier ook weer niet gebeurd. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 16:46 



 
Profiel   

Haha je hebt de hoefslag ook al gehaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 17:35 



 
Profiel   

Ik vind het een fantastisch verhaal. Had dit als kind ook wel mee willen maken. En als ik kinderen had gehad hadden ze dit absoluut me mogen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 18:38 



 
Profiel   

Ik ben blij met de aanvulling van Saskia want, ondanks mijn eigen avonturen vroeger, na alleen het lezen van de OP dacht ik inderdaad lekker onverantwoord met die kids...

Nu hebben ze een tof uitje gehad waar ze lang op kunnen teren met stoere verhalen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 06:47 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Op zich snap ik wel dat je als ruiter vanuit je adrenaline meteen denkt 'erachteraan!' en als die achtjarige jongens kunnen rijden dan is dat ritje ook geen probleem, maar wat je dan vergeet is dat áls je die inbreker toch vindt, hij waarschijnlijk zal veranderen van vluchter in aanvaller, en dan hebben paard en ruiter opeens helemaal niets meer in te brengen tegen een mes. Hoewel met het achter een mens aanrijden niks mis is, maakt het feit dat je op een confrontatie afstuurt terwijl je jonge kinderen bij je hebt dat ik het ook erg onverantwoord vindt.


Precies dat. Het gaat niet om het drafje of dat het paardrijden zelf op een onverantwoorde manier is gebeurd, maar op het moment dat je besluit erachteraan te gaan weet je niet precies waar je mee te maken hebt.
Ook leer je de kinderen nu net wat je ze nu niet moet leren: de confrontatie opzoeken. In die zin vind ik het dus niet verantwoord.
Je kunt er beter ver vandaan blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 07:31 



 
Profiel   

Tjonge tjonge.....wat een ophef allemaal :+
Laat kinderen dan ook geen TV meer kijken of het nieuws bv !
daar leren ze ook precies wat ze niet moeten doen :=
Als de ouders dan ook nog eens op hun taal gebruik gaan letten dan
zijn er alleen nog maar brave kindertjes :+ :+ :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 08:49 



 

En waarom zou je kinderen niet leren om de confrontatie op te zoeken? Willen we echt nog enkel egoïstische lafaards kweken die een mens in nood niet meer willen helpen, omdat ze de confrontatie niet willen opzoeken?
Tss, helden zijn zo te zien met uitsterven bedreigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 11:58 



 
Profiel   

*\o/* geweldig die jongens hebben vast de dag van hun leven gehad, wie maakt zoiets nou mee tijdens een manegeles. knap gedaan paardrijjuf!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 15:55 



 
Profiel   

Dank voor alle leuke reacties! We zijn al beroemd in de omgeving, uitgenodigd om zaterdag te komen opdraven bij het ringsteken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 18:29 



 
Profiel   

saskiaojan schreef
Dank voor alle leuke reacties! We zijn al beroemd in de omgeving, uitgenodigd om zaterdag te komen opdraven bij het ringsteken _O-


Geweldig toch _O- _O- _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 19:04 



 
Profiel   

Jaaaaaaa maar als we gaan dan gaan we verstandig zonder pony's..... :):) zie ze nl al gaan, hoe braaf ze ook zijn O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 19:44 



 

saskiaojan schreef
Jaaaaaaa maar als we gaan dan gaan we verstandig zonder pony's..... :):) zie ze nl al gaan, hoe braaf ze ook zijn O:)

Jongens een stoere fbi-polo aan en zonnebril op... :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 14:56 



 
Profiel   

Goed idee! Achter een boef aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 11:39 



 
Profiel   

Joaltijd schreef
saskiaojan schreef
Jaaaaaaa maar als we gaan dan gaan we verstandig zonder pony's..... :):) zie ze nl al gaan, hoe braaf ze ook zijn O:)

Jongens een stoere fbi-polo aan en zonnebril op... :P


Ja en dan op van die stoere stokpaardjes _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 10:28 



 
Profiel   

Knert schreef
Vind het een stoer verhaal. Behalve dat er 4 8jarigen meededen.

Had ik als ouder minder prettig gevonden. Je verwacht dat de begeiding met begeleiding bezig is en niet met de aandacht iets totaal anders aan het doen was.

Hele ophef, na een goede afloop, zou ik er niet om maken... maar geheel passend vind ik het ook niet.

De rest van bokt zal me wel weer een zeur vinden... dus kom maar op.


Volledig met je eens. Onnodig risico om te lopen met kinderen. Was ik alleen geweest had ik het ws ook gedaan. Het is een strakke actie, maar dan zonder kids erbij.


Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 25-07-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 10:34 



 
Profiel   

SVRL schreef
En waarom zou je kinderen niet leren om de confrontatie op te zoeken? Willen we echt nog enkel egoïstische lafaards kweken die een mens in nood niet meer willen helpen, omdat ze de confrontatie niet willen opzoeken?
Tss, helden zijn zo te zien met uitsterven bedreigd.


E zijn gewoon mensen die niet het risico willen lopen gewond te raken voor een paar pasjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 10:35 



 
Profiel   

Over oude koeien gesproken :Y)
TS weet ondertussen wel dat er mensen zijn die er anders over denken !
Is al een uitgelezen boek :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 10:58 



 
Profiel   

silvia58 schreef
Over oude koeien gesproken :Y)
TS weet ondertussen wel dat er mensen zijn die er anders over denken !
Is al een uitgelezen boek :=


Is anders een vrij actueel topic. Zo oud is die koe niet.

Edit: onnodige smiley vergeten. Hierbij: *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen