Ruiters achtervolgen inbreker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 11:45

*Nieuwe Ooststellingwerver
Overige


Wildwest taferelen aan de Oosterse Es in Appelscha donderdagmiddag. Saskia Hakze was bezig met haar dagelijkse buitenrit toen er ineens een op de vlucht geslagen inbreker tegen haar paard aan rende.

Een spannend ritje
‘Houd de dief!’, klonk het al snel door een man die achter de inbreker aanrende. ‘Ik bedacht me niet en zette de achtervolging in’, zegt Saskia Hakze, die werkzaam is bij Manege Recreatie Centrum Appelscha. ‘Dat werd een spannend ritje, ook voor de jongens die ik bij me had. Het ging om een groepje van vier 8-jarige paardrijders. Ik kon hen natuurlijk niet in de steek laten, maar we zetten een drafje in door de straten van het dorp. Al gauw verdween de dief van de Oosterse Es de Zuider Es in.

De jongens vonden het prachtig, te paard op boevenjacht. Het was echt even het wilde westen’, zegt de instructrice. De boef was verdwenen, maar kon even later door de politie ingerekend worden.

Twee Poolse daders
Het ging om een 19-jarige Poolse man. Hij werd na een kleine zoektocht door de politie in zijn auto aangetroffen. Ook een vrouw van 20 jaar uit Polen zonder woon- of verblijfplaats werd aangehouden. Het tweetal blijkt overdag rond 15.00 uur ingebroken te hebben in een busje aan de Vaart Zuidzijde in het dorp, waarna omstanders de vrouw vasthielden en melding maakten bij de politie.

‘Ze hebben pasjes uit de wagen gestolen’, aldus de politie. De Poolse inbrekers spreken gebrekkig Nederlands, dus zal het proces tegen de twee nog wel even duren.

Anoniem

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:51

Geniaal. :')
Zij zit hier ook op Bokt toch?

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:59

KoudbloedKim schreef:
Geniaal. :')
Zij zit hier ook op Bokt toch?


Yes thats me *\o/*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:00

Wat stoer.
Op zich jammer dat de kinderen erbij waren, anders was het vast helemaal gelukt.
Al hebben de kinderen nu ook een spannend verhaal :D

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:11

Haha heerlijk, klinkt als een aflevering van Bibi&Tina of Free Reins :')

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:23

bruintje123 schreef:
Wat stoer.
Op zich jammer dat de kinderen erbij waren, anders was het vast helemaal gelukt.
Al hebben de kinderen nu ook een spannend verhaal :D

Als de kinderen er niet bij waren was ik daar ook niet geweest.... En dan nog vraag ik het me af, hij was echt snel :oo

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:23

Heleennn schreef:
Haha heerlijk, klinkt als een aflevering van Bibi&Tina of Free Reins :')

Wie? :Y)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:25

Haha super vet! Leuk verhaal :D

Anoniem

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:44

Dat maak je ook niet elke dag mee...!

Mooie actie!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:50

Mooi verhaal :j Gaan ze nooit meer vergeten :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:06

saskiaojan schreef:
Heleennn schreef:
Haha heerlijk, klinkt als een aflevering van Bibi&Tina of Free Reins :')

Wie? :Y)

Ken je dat niet? Dat is die Duitse serie met dat toverende (denk ik?) meisje die met haar vriendinnetjes allemaal dat soort dingen doet haha. Free reins is die nieuwe serie op netflix, heb dat hele ding uitgekeken omdat Charlotte Dujardin erin zou komen. Bleek ze maar 3 zinnen te zeggen in de laatste aflevering :roll: :')

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:11

Geweldig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:14

Vind het een stoer verhaal. Behalve dat er 4 8jarigen meededen.

Had ik als ouder minder prettig gevonden. Je verwacht dat de begeiding met begeleiding bezig is en niet met de aandacht iets totaal anders aan het doen was.

Hele ophef, na een goede afloop, zou ik er niet om maken... maar geheel passend vind ik het ook niet.

De rest van bokt zal me wel weer een zeur vinden... dus kom maar op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:24

Knert schreef:
Vind het een stoer verhaal. Behalve dat er 4 8jarigen meededen.

Had ik als ouder minder prettig gevonden. Je verwacht dat de begeiding met begeleiding bezig is en niet met de aandacht iets totaal anders aan het doen was.

Hele ophef, na een goede afloop, zou ik er niet om maken... maar geheel passend vind ik het ook niet.

De rest van bokt zal me wel weer een zeur vinden... dus kom maar op.


Nee hoor, ik kan je reactie wel begrijpen.
Je weet niet wat zo'n inbreker allemaal bij zich draagt aan wapens. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Als instructrice is de eerste zorg nog altijd de veiligheid van je ruiters. Dan ga je imo niet achter een crimineel aan.
Ik heb zelf geen kinderen, maar zou hier ook niet blij van worden als mijn kind in het groepje had gezeten.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:25

Knert schreef:
Vind het een stoer verhaal. Behalve dat er 4 8jarigen meededen.

Had ik als ouder minder prettig gevonden. Je verwacht dat de begeiding met begeleiding bezig is en niet met de aandacht iets totaal anders aan het doen was.

Hele ophef, na een goede afloop, zou ik er niet om maken... maar geheel passend vind ik het ook niet.

De rest van bokt zal me wel weer een zeur vinden... dus kom maar op.


Het is een stoer verhaal omdat de jongens erin mee gingen,
Was je erbij,ken je de weg, ken je mijn pony's, ken je mij....nee, denk je echt dat met mijn 15 jaar ervaring ik echt alleen aan mezelf heb gedacht en kom we gaan ff die boef vangen? Nee dus, ik heb me omgedraaid, jongens gaan we erachteraan! Ja juf en op een drafje zijn we erachter aan gegaan, heus wel wetende soort van dat die snelle Jelle allang gevlogen was.... Maar wie weet hadden we hem nog ergens kunnen spotten in het bos. We zijn stapvoets en soms een drafje door het dorp en bos gehobbeld en ondertussen waren de heren druk met senarios bedenken die ik moest gaan uitvoeren als we hem zouden vinden. Als ik ook maar ergens had gedacht dit is te gevaarlijk, had ik het heus niet gedaan.
Dus ja ik vind je een zeur die niet de humor in kan zien van een stoer jongensverhaal mer goede afloop.

Wapens... Echt? :') hij rende zo hard met lege handen dat iedereen kon zien dat hij niks bij zich droeg.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:30

Ik dacht al aan een wild West verhaal.

Maar een drafje gaat nog.

Ik kan beide reacties wel begrijpen. Je weet nooit of ze een wapen hebben kat in het nauw maakt rare sprongen

Met 8 jarigen zal ze wel niet van de weg af er helemaal achteraan zijn gaan jagen. Maar in de gaten houden waar hij heen rent?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:31

Ik vind het prachtig :') had ik ook wel mee willen maken als kind, achter een échte boef aan :)) Ja als er nou had gestaan dat ze er met die 4 jonge kids in volle galop achteraan was gegaan was het natuurlijk anders. Op deze manier klinkt het gewoon meer als een 'wild west spelletje' dan serieus de intentie hebben de dief bij z'n kraag te grijpen ten koste van alles, ik kan er de humor dan wel van inzien.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:32

Oh wat zou ik het gaaf vinden om een keer iemand te paard te achtervolgen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:41

saskiaojan schreef:
Wapens... Echt? :') hij rende zo hard met lege handen dat iedereen kon zien dat hij niks bij zich droeg.


Je hebt röntgenogen en kunt door zijn kleding heen kijken? Een mes is zo verborgen hoor.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:48

Wat een onverantwoordelijke actie. Zeker in het bijzijn van kinderen. Ik zou zeker ook niet blij zijn geweeat als mijn kind daarbij betrokken zou zijn geweest

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:54

Geweldig, saskiaojan! Die jongens hebben de dag van hun leven gehad :))

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:07

Geweldig Saskia!

kinderen hebben de dag van hun leven en een prachtig verhaal voor op school en later .

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:12

saskiaojan briljante burgeractie: boeven vangen ipv buitenritje. Volgende keer compleet in cowboy outfit

cheidie

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:47

Echt geweldig, ik moet elke keer weer lachen om je actie Sas! Topper ben je, en de jongens hebben het ritje van hun leven gehad :D. Boeven vangen met juf Saskia _/-\o_

Lente
Berichten: 27781
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ruiters achtervolgen inbreker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:51

Die jongens hebben iets meegemaakt dat ze hun leven lang niet meer gaan vergeten en dat is enorm waardevol.

Je hoeft je niet te verantwoorden. Ook als ouder had ik hier geen groot probleem van gemaakt.