Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard onderuit op smalle brug bij natuurgebied Madestein

 
Profiel   

omroep west / ad
Overige


Gistermiddag is een paard gewond geraakt doordat het uitgleed op een bruggetje in het Haagse recreatiegebied Madestein. Er zat een jong meisje op.

De merrie belandde na de val in een benarde positie. De brandweer en de veearts moesten eraan te pas komen om de grote viervoeter van het bruggetje te halen. Het paard werd verdoofd, en vervolgens lukte het met een kraan om het paard in veiligheid te brengen. Het paard heeft slechts oppervlakkige wonden, maar wordt nog verder onderzocht. Het meisje dat op het paard zat, heeft niets.

Het paard komt van manege Berestein op de Lozerlaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 11:06 



 
Profiel   

Zakte erdoor, of gleed uit. Wat is het nou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 11:28 



 
Profiel   

Gleed uit. Staat toch ook in het artikel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 11:34 



 
Profiel   

In het onderschrift bij de foto staat dat hij erdoor zakte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 11:35 



 
Profiel   

Aah vandaar :) . Ik denk dat het ad het inmiddels ook aangepast heeft. In het artikel zelf staat wel dat het paard gewond is doordat het uitgleed op een bruggetje. http://www.ad.nl/den-haag/paard-gewond- ... ~a38e1612/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 11:37 



 
Profiel   

Was volgens mij een voetgangers brug daar. Te smal voor paarden en ook niet op een ruiterroute.
Er zijn heel veel van dit soort bruggetjes in Madestein/ de Uithof. Ze zorgen wel vaker voor ongelukken helaas.
Gelukkig is het dit x redelijk goed afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 14:26 



 
Profiel   

Stom ook...daar is geen ruiterpad dat is een voetgangers pad met bruggetje...dit is toch verzoeken om ongelukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 14:53 



 
Profiel   

ikkedus schreef
Was volgens mij een voetgangers brug daar. Te smal voor paarden en ook niet op een ruiterroute.

Ze zorgen wel vaker voor ongelukken helaas.
Gelukkig is het dit x redelijk goed afgelopen.


Idd...
Vorig jaar ook al een dergelijk bericht gelezen van een pony en een jong meisje (nu weer dus) op een dergelijk smal bruggetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 15:21 



 
Profiel   

Daar hebben ze toch veel geluk gehad. Het is dat het om een jong meisje gaat wat waarschijnlijk het gevaar niet inziet van zo'n smal bruggetje maar anders. Misschien paaltjes aan beide kanten van de bruggetjes zetten zodat dit niet meer kan gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 17:02 



 
Profiel   

Somboby schreef
Daar hebben ze toch veel geluk gehad. Het is dat het om een jong meisje gaat wat waarschijnlijk het gevaar niet inziet van zo'n smal bruggetje maar anders. Misschien paaltjes aan beide kanten van de bruggetjes zetten zodat dit niet meer kan gebeuren.


dan is dat meisje ook te jong om alleen op buitenrit te gaan vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 12:44 



 
Profiel   

Ik vond nog een ander dergelijk geval over schadevergoeding. Vind het wel apart zoals zo'n rechter redeneert.
https://www.spee-advocaten.nl/paard-zak ... lessure-op

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 14:37 



 
Profiel   

Somboby schreef
Daar hebben ze toch veel geluk gehad. Het is dat het om een jong meisje gaat wat waarschijnlijk het gevaar niet inziet van zo'n smal bruggetje maar anders. Misschien paaltjes aan beide kanten van de bruggetjes zetten zodat dit niet meer kan gebeuren.

klopt, ik ken dit bruggetje (en volgens mij ligt het ook in de uithof, niet in madestein waar de uithof in over gaat) ook en vind zelf dat je wel duidelijk zien dat het geen bruggetje is waar je met je paard overheen kan. Maargoed iedereen kan het natuurlijk anders inschatten en op een "goed" bruggetje gaat het ook weleens mis als ze uitglijden. Maar als ik het beheer van de uithof/madestein wel zou aanraden is inderdaad zo'n paaltje plaatsen aan beide kanten.
Ik ken het meisje en paard zelf niet, maar hoorde wel van stalgenoten dat het paard het goed maakt en ruiter ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 16:15 



 
Profiel   

Maar met een paaltje kan er geen scootmobiel of rolstoel meer door.

Het meisje is gewoon te jong is ze nog niet in kan schatten dat dit soort bruggetjes niet voor paarden zijn en hoort dan niet alleen op pad te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 16:19 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Maar met een paaltje kan er geen scootmobiel of rolstoel meer door.

Het meisje is gewoon te jong is ze nog net in kan schatten dat dit soort bruggetjes niet voor paarden zijn en hoort dan niet alleen op pad te gaan.

Ja dat is ook wel waar... helemaal niet aan scootmobielen en rolstoelen gedacht.
Over het onderstaande ga ik niet oordelen, ik hobbelde daar ook door het bos met een rondje uitstappen toen ik vrij jong was. Dus dan voel ik mezelf een beetje hypocriet als ik nu ga zeggen dat het niet kan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 16:20 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Ik vond nog een ander dergelijk geval over schadevergoeding. Vind het wel apart zoals zo'n rechter redeneert.
https://www.spee-advocaten.nl/paard-zak ... lessure-op


nou die redenatie die daar staat vind ik echt ronduit belachelijk. En die manege vraagt 11.000!!!!scadevergoeding. What about ze eens geen rijdieren meer meegeven zonder begeleiding aan te jonge en daardoor onveranwoordelijke kinderen? De brutaliteit van sommige mensen is echt beschamend soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 17:14 



 
Profiel   

diesel83 schreef
Stom ook...daar is geen ruiterpad dat is een voetgangers pad met bruggetje...dit is toch verzoeken om ongelukken

Sorry maar dat vind ik omgekeerde wereld. Je hebt als ruiter niets te zoeken op een voetgangerspad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 17:27 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Ik vond nog een ander dergelijk geval over schadevergoeding. Vind het wel apart zoals zo'n rechter redeneert.
https://www.spee-advocaten.nl/paard-zak ... lessure-op


Bizar ja! "...het Waterschap [had] er rekening mee moeten houden dat een ruiter het bord ‘voetpad’ negeert en met het paard over het bruggetje loopt. Het is bovendien een feit van algemene bekendheid dat verkeersregels met enige regelmaat niet stipt worden nageleefd..."

Ik vind dat echt ontzettend krom. Maar het verbaast me niks. Als er een wildvreemde in je wei inbreekt, zomaar op je paard gaat zitten en eraf dondert, ben jij ook aansprakelijk. Als je hond een inbreker grijpt in je eigen huis, kun je de inbreker schadevergoeding gaan betalen. Het rechtssysteem in dit land is echt achterlijk 8)7

Edit: even ter toevoeging; ik hoop uiteraard dat het ruitertje en het paard er goed vanaf zijn gekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 17:34 



 
Profiel   

farahdiba46 schreef
diesel83 schreef
Stom ook...daar is geen ruiterpad dat is een voetgangers pad met bruggetje...dit is toch verzoeken om ongelukken

Sorry maar dat vind ik omgekeerde wereld. Je hebt als ruiter niets te zoeken op een voetgangerspad.


Waarom is dit omgekeerde wereld? Ze zegt toch dat hier overheen gaan met je paard vragen om ongelukken is dit is duidelijk geen ruiterpad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 17:48 



 
Profiel   

Oeps sorry, verkeerd geïnterpreteerd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 18:49 



 
Profiel   

farahdiba46 schreef
Monique1963 schreef
Ik vond nog een ander dergelijk geval over schadevergoeding. Vind het wel apart zoals zo'n rechter redeneert.
https://www.spee-advocaten.nl/paard-zak ... lessure-op


nou die redenatie die daar staat vind ik echt ronduit belachelijk. En die manege vraagt 11.000!!!!scadevergoeding. What about ze eens geen rijdieren meer meegeven zonder begeleiding aan te jonge en daardoor onveranwoordelijke kinderen? De brutaliteit van sommige mensen is echt beschamend soms.

In het geval van de OP was het trouwens geen manegepaard. Het paard was daar gestald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 19:18 



 
Profiel   

Oh, dan is het weer andere koek, maar dan nog, een kind wat deze gevaren niet kan herkennen hoort niet alleen met een pony op pad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 10:16 



 
Profiel   

Ik ken het paard en de mensen daarvan gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met het paard.
Helaas hebben wij het meisje wat erop zou moeten gezeten hebben nooit meer gevonden!!
Gelukkig hebben wij wel het jongetje gevonden dat erop zat

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 13:23 



 
Profiel   

Ik heb het een x zien gebeuren met een Fjord. Die kwam naast de brug terecht met haar rechterachterbeen. Volledig open geschaafd vel eraf enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 14:16 



 
Profiel   

Dyllen schreef
Ik ken het paard en de mensen daarvan gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met het paard.
Helaas hebben wij het meisje wat erop zou moeten gezeten hebben nooit meer gevonden!!
Gelukkig hebben wij wel het jongetje gevonden dat erop zat


Huh? Was het paard met onbekenden mee gegeven dan ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 15:02 



 
Profiel   

Ik vermoed dat de berichtgeving niet klopte en er nooit en meisje in het spel is geweest :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen