Paarden likken auto's kapot in Ooijpolder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Paarden likken auto's kapot in Ooijpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:51

Afbeelding

Zoiets? :)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:19

Ibbel schreef:
Die dieren komen kennelijk zout tekort. Als iedereen idd braaf z'n auto niet meer in het natuurgebied parkeert, blijft dat probleem dus gewoon bestaan. Anders gezegd: op dit moment zijn de foutparkeerders goed bezig, bezien in het licht van het paardenwelzijn daar ter plekke :+



Beetje voorbarige conclusie. Ook paarden zonder een zout tekort likken aan auto's als ze de kans krijgen. Is tenslotte een snelle manier van zoutopname. Moet je dus zien als pure opportunisme. Wil dus echt niet gelijk zeggen dat die paarden een zout tekort hebben.

Als mensen geen paarden of ander vee aan hun auto's willen hebben, dan moeten ze hun auto's parkeren waar ze horen te staan. Zo simpel is het gewoon.

Nu snap ik heel goed dat die optie voor bv rolstoelers niet de meest voordelige is vaak, maar je gaat mij niet wijsmaken dat al die auto's van rolstoelers waren. Ik kom zelden mensen tegen met een rolstoel, zelfde geld voor mensen die zeer slecht ter been zijn; die zie je niet tot nauwelijks in het bos. En als je ze tegenkomt dan is dat bij bos die naast zandpaden ook geasfalteerde wandelpaden heeft.

En ik kom regelmatig in het bos (verschillende bossen, niet een en dezelfde); sowieso 2 keer per week en vaak zelfs 3 keer per week.
Zelfs als ik 3 vingers zou missen dan nog kan ik het op 1 hand tellen hoe vaak ik een rolstoeler tegen ben gekomen in het bos. Zelfde geldt voor mensen die slecht tot zeer slecht ter been zijn.

Dus de suggestie dat die auto's misschien daar wel staan omdat mensen slecht ter been zijn of misschien zelfs in een rolstoel is een beetje erg vergezocht. Dat zal voor een enkeling gelden, maar het leeuwendeel zijn gewoon auto's van mensen die niet te ver wilden lopen om het bos/natuurgebied in te gaan. Das prima, maar dan ook niet zeuren als je auto door de bewoners van het gebied worden beschadigd.

Bij Safaripark Beekse Bergen ga ik ook niet halverwege de rit uitstappen om tussen de roofdieren te gaan picknicken; dan loop ik ook een hoog risico op schade, maar dan voornamelijk aan mijzelf.




en haha om nog even in te gaan op de suggestie van voorkeur :D (de posts boven mij); ik denk dat dieren zeker wel een voorkeur hebben, maar dan niet zozeer voor merken (goed dat was natuurlijk ook als grapje bedoeld :) ), maar meer voor auto's die weinig gewassen worden; daar zal ongetwijfeld een dikkere zoutlaag op zitten dan bv een auto die elke week grondig gewassen wordt met autoshampoo.