Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Drama op CK Noord-Holland

 
Profiel   

De aanwezige dierenarts denkt dat haar aorta is gescheurd of dat zij een hersenbloeding heeft gehad.
Door de plotselinge pijn zou ze dan in eens kunnen gaan steigeren

De gene die haar vast had stond rustig met haar in de voor opstelling te wachten.
En ineens uit het nieuws ging ze vreemd omhoog en sloeg over de kop.
Bij het neer komen hebben ze iets horen breken.

Het blijft gissen of ze is overleden aan een gescheurde aorta of een hersenbloeding of dat ze is overleden aan de val.

Eigenlijk doet dat er ook niet toe.
Het was verschrikkelijk om mee te maken om het verdriet van de eigenaresse te zien maar ook de paniek in het veulen

Zo iets hoop je nooit mee te maken.

Ik wens alle betrokken partijen heel veel sterkte met dit verlies
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:06 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Ik blijf die potentiele aorta scheuring heel vaag vinden.
Je leest wel meer dat paarden hieraan sterven (mensen ook) en die zakken allemaal in elkaar.

Als ze stijl achterover klappen breken ze hun nek/rug. Bij de nek is het gelijk gebeurd.
En wanneer stijgeren paarden...bij paniek, te veel druk.



Heel fijn voor de eigenaren meteen zo oordeel terwijl je er vast niet bij was ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:11 



 
Profiel   

Afschuwelijk

Sterkte voor iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:14 



 

Vreselijk... :n

Bij ons in de buurt op een concours ook eens gebeurd, toen zeiden ze een gebroken nek door de val, echt heel naar :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:20 



 
Profiel   

genja schreef
Cowgirl schreef
Ik blijf die potentiele aorta scheuring heel vaag vinden.
Je leest wel meer dat paarden hieraan sterven (mensen ook) en die zakken allemaal in elkaar.

Als ze stijl achterover klappen breken ze hun nek/rug. Bij de nek is het gelijk gebeurd.
En wanneer stijgeren paarden...bij paniek, te veel druk.



Heel fijn voor de eigenaren meteen zo oordeel terwijl je er vast niet bij was ...


Ik oordeel nergens wat betreft de eigenaren.
Ik heb zo mijn twijfels over wat hier gezegd word wat betreft een eventuele aorta scheuring omdat ik er nog nooit van gehoord heb dat ene paard daarbij steigert en achterover klapt.

En ik was er idd niet bij net als zovele hier die een suggestie doen wbt de doodsoorzaak. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:34 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
En ik was er idd niet bij net als zovele hier die een suggestie doen wbt de doodsoorzaak. ;)

En zelfs als je erbij bent geweest blijft het gissen wat de doodsoorzaak is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:38 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
En ik was er idd niet bij net als zovele hier die een suggestie doen wbt de doodsoorzaak. ;)


...ik was er ook niet bij.

Maar ik kan 'uit het niets steigeren' optellen bij 'scheuren in de aorta doen intens zeer' en ik kan uit de voeten met wat de dierenarts zegt.

Het is intens triest voor alle betrokkenen. De fokker, het veulen en iedereen die er omheen stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:43 



 
Profiel   

Verschrikkelijk, heel veel sterkte voor de eigenaren en de persoon die haar vast had.
Dit hoop je nooit mee te maken.

En hoe het is gebeurd vindt ik onbelangrijk vooral die speculatie's over gescheurde aorta, wat maakt het uit voor vreemden, het is erg genoeg voor de mensen die erbij waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 03:26 



 
Profiel   

Achterover vallen en verkeerd terecht komen, dat heb ik al eens gezien. Nek gebroken.
Het hoeft geen aneurisma of wat dan ook te zijn, gewoon schrikken en verkeerd terecht komen. Soms verstappen mensen zich toch ook zomaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 07:50 



 
Profiel   

Ooh wat intens verdrietig.
Zo ga je en leuke dag maken op een keuring, zo kom je alleen met je veulen thuis. ;(
Sterkte voor de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 08:22 



 
Profiel   

Tja, mijn vader is met scheurende aorta gewoon nog naar de huisarts gereden omdat hij zich niet zo goed voelde. Vanuit daar met spoed naar het ziekenhuis en daar is het gesprongen tijdens de controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 08:47 



 
Profiel   

wat intens verdrietig zeg !
heel erg veel sterkte voor de eigenaresse en de omstanders
en natuurlijk heel veel geluk toegewenst met het veulen ! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 11:00 



 
Profiel   

Nachtmerrie voor eigenaar!
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 13:05 



 
Profiel   

Ik stond er vlak bij en het was vreselijk, voor alle betrokkenen heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 16:40 



 
Profiel   

Super sneu... Y;(

Raar maar ik ken die merrie ergens van :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 22:45 



 
Profiel   

ponyparadijs schreef
Cowgirl schreef
En ik was er idd niet bij net als zovele hier die een suggestie doen wbt de doodsoorzaak. ;)

En zelfs als je erbij bent geweest blijft het gissen wat de doodsoorzaak is

Inderdaad en daarom is discussie toch ook overbodig, het antwoord komt immers nooit. Misschien laten de eigenaren nog sectie doen, maar dat is hun prive zaak.

Heel veel sterkte voor de eigenaren en ook voor iedereen die erbij was, want het is afschuwelijk om mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 09:17 



 
Profiel   

Spijtig voorval, maar helaas kan je er weinig aan beginnen.
Vergeet niet dat dit een merrie met veulen is, en dat steigeren toch wel een laatste vorm van beschermen is. Dus is het een aorta die gescheurd is, dan is dat haar reactie geweest alvoren het loodje te leggen.
Of de merrie was gestressed, ging steigeren en is daarop verkeerd neergekomen.

Hoe dan ook, zonder autopsie, zullen we dit nooit weten.
Blijft uiteraard erg voor de eigenaren, het achtergebleven veulen en de omstaanders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 10:12 



 
Profiel   

Hen het verhaal ook gehoord en het zien gebeuren.... Op de ck was zelf aan de pavo kant... Echt vreselijk naar om zoiets te zien..

Sterkte voor de eigenaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:18 



 
Profiel   

Ontzettend zielig. Ik vind het zo zielig voor dat arme veulen en voor de eigenaar. Dit nieuws bleef me echt bij na het lezen. Als ik het goed las op Marktplaats was de merrie weer drachtig. Extra sneu dat dit dan juist nu gebeurde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 08:58 



 
Profiel   

Ik las dit toen ik net zelf op de keuring was met de pony's (een andere keuring), verschrikkelijk!
Heel veel sterkte voor betrokkenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 13:46 



 
Profiel   

LumosNox schreef
was de merrie weer drachtig. Extra sneu dat dit dan juist nu gebeurde.

Merrie was inderdaad weer drachtig
Al zo'n 4-5 maanden begreep ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 14:26 



 
Profiel   

;( ;( ;(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-17 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen