Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ezeltje Iejoor van merelj93 in nieuwe serie Pipo de Clown

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community


Na ruim 40 jaar keert de bekende tv-serie Pipo de Clown terug. Naast de 4 menselijke hoofdrollen heeft ook ezeltje Iejoor een hoofdrol te pakken. Hij mag namelijk de rol van Nononono vervullen! Nononono is het ezeltje van Pipo welke de wagen trekt en overal bij is. Iejoor is de ezel van Bokker merelj93. In de vijf jaar dat zij hem in bezit heeft heeft ze hem allerlei verschillende trucjes geleerd, dit maakt hem natuurlijk de perfecte ezel voor een kinderserie. Ze hebben nu 7 draaidagen gehad, daar wilde zij ons graag meer over vertellen.
[ img ]
Ezel Iejoor bij de Pipo wagen. Foto door Frederic Rousseau.

Kun je wat meer vertellen over Iejoor?
Iejoor is mijn 13 jarige ezelruintje. Een heel aantal jaar geleden werkte ik op een boerderij met ezels, ik werd toen helemaal verliefd op het ezelras <3 . Van hen kreeg ik voor mijn verjaardag een ezeltje, ik mocht hem zelf uitzoeken uit de vier ezels! Dat werd natuurlijk meteen Iejoor, ik deed namelijk op de boerderij ook al veel met hem, zoals wandelen en trucjes leren. Ik heb hem nu 5 jaar. Toen ik Iejoor kreeg ben ik meteen verder gegaan met hem trucjes leren, wat maakte dat wij een paar maanden later al op ons eerste evenement stonden: drie volle dagen Animal Event! Daarnaast hebben we ook een aantal keer op Horse Event gestaan, de Internationale Ezeldag, vele open dagen van kinderboerderijen, kinderfeestjes en nog veel meer.
Iejoor staat samen met mijn paardenmerrie Winnie op een wei die ik huur van de gemeente. Wat grappig is, is dat ik Iejoor en Winnie niet samen gekregen heb én dat ik de namen ook niet zelf gegeven heb. It was meant to be ;).

Welke trucjes kan Iejoor?
Iejoor kan steigeren, doodliggen, apporteren, Spaanse pas, gapen, jambette, benen kruisen, flemen, nee schudden, spagaat, rondje draaien en vooral heel veel kusjes geven vindt hij geweldig om te doen!

Kun je wat vertellen over de serie waar Iejoor in speelt?
TV- en theater producent van Hoorne Entertainment brengt de beroemde TV-Clown Pipo terug in een nieuw, geruit jasje dat past bij de verwachtingen van het publiek anno 2017, maar nog altijd met de humor van toen. Uiteraard worden ze op de voet gevolgd door de Dikke Deur die Pipo’s leven niet altijd gemakkelijk maakt, maar wel zorgt voor een hoop hilariteit.
Iejoor 'speelt' Nononono in de serie, het ezeltje van Pipo welke de wagen trekt en overal bij is. Iejoor is dan ook elke aflevering veel in beeld :j. Het wordt een miniserie met in totaal 10 afleveringen. Elke aflevering wordt in een andere gemeente opgenomen en staat in het teken van een nieuw avontuur.
Qua BN’ers hadden Ben Cramer en Jochem van Gelder een gastrol in de serie. Jochem moest ook een stuk met Iejoor lopen, wat toch wel gek is om dan te zien! Loopt Jochem van Gelder daar opeens met je ezel (gaat die ezel ook nog eens op zijn voet staan). Verder was Belinda Meuldijk er ook een dag bij. Zij heeft namelijk het nalatenschap van de oorspronkelijk Pipo de Clown (haar vader was de verzinner en regiseur van Pipo de Clown) overgeërfd en is met het idee gekomen om hier een nieuwe serie van te maken. Ik had echter nog nooit van haar gehoord, dus ik dacht dan ook dat ik gewoon met een toeschouwer stond te praten, tot ik haar later Googelde… oeps!
Ook de regisseur heeft veel bekende films e.d. geregisseerd, zoals Kabouter Plop, de serie en films van Mega Mindy en Mega Toby, de clips van K3 en nog meer. Hij werkt vaak samen met Gert Verhulst. Het is wel erg grappig om met al deze mensen opeens in contact te staan.
[ img ]
Iejoor met Jochem van Gelder. Foto door merelj93

Wat moesten jij en Iejoor doen op de draaidagen?
We hebben nu 7 draaidagen gehad en we moeten er nog 4. Een extra draaidag vanwege het openingsstukje van de serie. Ik ben erg blij dat mijn lieve vriend mee wilde, want in mijn eentje was het toch wel erg veel geweest. De draaidagen zijn meestal van 7:30u tot 19:00/20:00. In de ochtend worden de rijshots opgenomen en in de middag de rest. Ook Iejoor heeft een eigen script. Mijn taak is dan om ervoor te zorgen dat Iejoor op de juiste tijd, op de juiste locatie is met zijn juiste ‘outfit’ (sowieso áltijd zijn hoedje en soms dan ook met tuig). Wanneer Iejoor niet nodig was tijdens een scène gingen we vaak een rondje wandelen, of gewoon even lekker ergens zitten en kijken naar de opnames. Ook werken we in blokken. Dit houdt in dat er 3 of 4 draaidagen achter elkaar zijn, en dan een paar weken rust. Tijdens de draaidagen overnachtten we dan in een B&B met een fijn stalletje voor Iejoor. Zo zijn we al heel Nederland door getoerd :).

Vond je het leuk om aan zo’n serie mee te werken?
Het zijn ontzettende lange dagen en het is hard werken, maar ik had het voor geen goud willen missen! Dit is zo’n ervaring die je voor altijd meedraagt. Het is ook niet iets wat je eenmaal doet en waar je daarna aan terug kan denken. Ik kan het tot in de eeuwigheid vastleggen op DVD :) .
Ook is er een geweldige cast en crew. Deze mensen zijn ontzettend aardig voor ons, en houden erg veel rekening met Iejoor. Wanneer Iejoor iets niet doet of wil (is gelukkig erg weinig voorgekomen), is er totaal geen probleem en wordt het script gewoon iets aangepast.
We worden goed verzorgd met een lekkere catering voor tussen de middag en in de avond. Ook is er altijd een kar met koffie/thee/frisdrank en heel veel lekkers voor mens én ezel aanwezig!

Wat is het leukste of gekste wat je mee hebt gemaakt op de set?
Het leukste én gekste is eigenlijk wel dat Iejoor regelmatig dutjes deed (tussen én tijdens de opnames) waarbij hij volledig ontspande, en dus ook zijn 5e been. Dit leverde vaak hilarische situaties op. Scènes moesten er door opnieuw of vanuit een andere hoek, zodat het niet zo zichtbaar was. Staat natuurlijk een beetje raar op televisie voor een doelgroep van 3-6 jaar. Gelukkig kon iedereen hierom lachen (er zijn zó veel grappen over gemaakt) en was er wederom totaal geen stress omdat het niet volgens planning liep.

Hoe gedroeg Iejoor zich op de set?
Ik ben ontzettend trots op Iejoor, want hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen! Soms was de kar wat zwaar voor hem, vooral in los, mul zand. Maar wanneer de crew de kar dan een stuk aanduwde liep hij daarna toch maar mooi zelf. Ook was het een keer erg spannend toen hij een brug over moest lopen. Iejoor houdt totaal niet van bruggen. Als ik met hem ga wandelen probeer ik dan ook alle bruggen te vermijden. We zijn eerst een paar keer over de brug gelopen, met het lamoen erachter (vastgehouden door de regisseur en de directeur van van Hoorne). Na een paar keer proberen met de kar liep hij er toch in één rechte lijn overheen. Ik stond natuurlijk al over de brug lekker te rammelen met snoepjes :).
Qua spanning heb ik eigenlijk niks gemerkt. Wel deed hij opvallend vaker dutjes dan normaal. Het zijn natuurlijk erg veel indrukken voor hem die verwerkt moeten worden. Hij gaat dan ook gewoon midden op de set liggen en doet zijn oogjes dicht.

[ img ]
Foto door Wim Lanser.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 20:22 



 
Profiel   

[BB] Ezeltje Iejoor wordt Nononono!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 21:25 



 
Profiel   

Sapperdeflipflap! Pipo terug op de Kijkbuis? Samen met de wiebelwagen! Brave Nononono! :D

Tijd om weer zielepietjes uit de brand te helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 10:34 



 
Profiel   

Ooh wat gaaf.
Wat enorm leuk om dit mee te mogen maken.
Dat is inderdaad iets wat je altijd bij blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 10:41 



 
Profiel   

Wat fantastisch zeg! Heel erg leuk! Je mag trots zijn op je ezeltje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 11:01 



 
Profiel   

Wat leuk!

Dankjulliewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 14:20 



 
Profiel   

Wat leuk zeg! Wat een leuke kans heb je gekregen en tof dat je hem zo goed getraind hebt, volgens mij is dat best moeilijk bij ezels :+ Echt heel leuk!! Koester die ervaring maar goed, want er zijn weinig mensen die dit mee maken geloof ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 14:21 



 

<3
Ik zapte er langs op Videoland.
Aflevering 1 staat nu aan. Eventjes wat jeugdsentiment.
En toen dacht ik oh ja die ezel is van een Bokker!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-18 16:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen