Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard *Update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14090
Geregistreerd: 20-04-16

Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard *Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 12:58

omroep brabant
Overige
Ingezonden door bokker Akshay
Afbeelding

De 15-jarige ruiter Okke Peemen is naar het ziekenhuis gebracht nadat hij op zijn paard werd geraakt door een losgeschoten aanhanger. Een automobilist kwam met hoge snelheid voorbij op de Rijsbergsebaan in Breda toen zijn aanhanger plotseling losschoot. De aanhanger kwam tegen de achterbenen van paard I’M (spreek uit op zijn Engels: I am) aan.

Okke was met I’M aan het trainen in het Mastbos en reed via de Rijsbergsebaan weer terug naar de stal toen zijn paard ineens werd geraakt door een aanhanger. “Het is echt een flinke klap geweest”, vertelt vader Toin Peemen. “Okke viel achterover in de aanhanger en I’M viel weer bovenop hem.”

De verwondingen lijken mee te vallen voor Okke, maar hij moest toch naar het ziekenhuis. “We moeten even afwachten of er geen inwendige organen zijn beschadigd. Je weet het gewoon niet als er een paard op je terecht komt. Wel heeft Okke verschillende snijwonden die in ieder geval gehecht moeten worden”, vertelt de flink geschrokken Toin.

Dierenarts
Niet alleen Okke raakte gewond, ook I’M heeft een flinke smak gemaakt. “Hij is gewond aan zijn hoef, beide achterbenen en zijn heup. Het ziet er niet best voor hem uit.” Toin bracht het paard gelijk naar de stal om zijn verwondingen te koelen. “De dierenarts komt vanmiddag kijken. Het is echt afwachten nu. Zowel voor Okke als voor I’M.”

De veroorzaker van het ongeluk reed, nadat Okke en I’M werden geraakt, door. “Volgens getuigen gaf hij nog een dot gas bij toen mijn zoon daar lag. Laf hoor, als een kind valt en je rijdt door." De politie onderzoekt van wie de aanhanger is.

Update:
omroep brabant

"Die man moet niet bij mij in de buurt komen. Laat die persoon zichzelf maar aangeven bij de politie." Okkes vader, Toin Peemen, is woedend. Zijn zoon (15) werd woensdagochtend tijdens het paardrijden aangereden op de Rijsbergsebaan in Breda. De dader reed door, maar vader Toin rust niet voordat deze persoon gestraft is.

"Dit is natuurlijk het lafste van het lafste. Nee, hij moet niet bij mij in de buurt komen. Ik kook van binnen. Je laat toch niet iemand hulpeloos in een aanhanger liggen? Het is te grof voor woorden." De aanhanger bleek overigens te zijn gestolen.

Gelukkig krijgt Toin veel reacties op het signalement van de aanrijder. Dat geeft hem hoop. "Het is op Facebook al heel vaak gedeeld. Ik heb al berichten ontvangen van mensen die denken de aanhanger te herkennen. Dus we verwachten wel dat de dader uiteindelijk toch gepakt gaat worden."

Uit het ziekenhuis
Okke is gelukkig ontslagen uit het ziekenhuis. De eventingruiter heeft hechtingen op zijn ellebogen en heeft ook flinke schaafwonden op zijn rug. 's Middags was hij alweer te vinden bij Hoeve Galderzicht om te kijken hoe het met zijn paard I'M ging.

De 15-jarige Okke is net als zijn vader behoorlijk kwaad. "Het slaat natuurlijk nergens op. Helemaal als je ziet dat er een kind afvalt. En überhaupt erger ik me eraan dat iemand zo hard rijdt, terwijl er paarden in de buurt zijn."

Paard in onzekere situatie

Paard I'M heeft woensdagmiddag verdovende medicatie toegediend gekregen. Donderdag kan de dierenarts meer onderzoek doen naar mogelijk inwendige verwondingen.

Het is niet voor het eerst dat een paard van Okke wordt aangereden. Een paar jaar geleden werd een ander paard van de weg gereden, met de ruiter er nog op. De ruiter kwam er goed vanaf, alleen het paard kon daarna niet meer voor de sport gebruikt worden.

Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 09-08-17 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd

Mrs_Midnight

Berichten: 338
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:07

Ik zag het al langskomen op fb... Wat een eikel die vogel van de aanhanger....
Beterschap voor zowel Okke als I'm!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:15

Wat een idioot.. -O-

BigOne
Berichten: 38301
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:21

Deze jongen zit toch ook in het Nederlands team eventing?? Naam komt me zo bekend voor. Wat betreft het doorrijden, schandalig hoe vaak je dit de laatste tijd leest, ik hoop dat ze de bestuurder vinden en de straffen hierop mogen flink hoger, te gek voor woorden dat je niet bij het slachtoffer blijft.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:21

als het gebeurt, stop dan op z'n minst en bied hulp...
echt ongelofelijk...

sterkte voor betrokkenen en voor het paard, hopelijk gaat het meevallen

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:22

Die bestuurder vinden zou toch niet heel moeilijk moeten zijn? Lijkt mij dat er een nummerbord op de aanhanger zit. Schandalig, dat doorrijden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25476
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:23

Jemig, wat een bizar ongeluk en wat een gigantische eikel om door te rijden. Ik hoop dat die gepakt word en fikse straf krijgt

Nezzie, misschien aanhanger gestolen?

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:34

Je hebt natuurlijk goed kans dat het een gestolen aanhanger is, snel eraan gehangen en weg. Normaal gesproken stop je natuurlijk, want er zit een kenteken op. Hoop echt dat het goed komt met beide.

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:46

Wat een eikel :\ Een ongeluk kan gebeuren, maar doorrijden na het ongeluk is niet normaal. Beterschap voor Okke en I'm..

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:48

Een simpele aanhanger heeft iig geen eigen kenteken. Hopelijk zit de nummerplaat van de auto er wel op. Wat een idioot, hopelijk vallen de verwondingen van het paard toch mee.

pien_2010

Berichten: 43406
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:00

Familie Peemen heel veel sterkte met dit ongeval. Het is gewoon verschrikkelijk!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-08-17 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Berichten: 9649
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:03

galgo schreef:
Je hebt natuurlijk goed kans dat het een gestolen aanhanger is, snel eraan gehangen en weg. Normaal gesproken stop je natuurlijk, want er zit een kenteken op. Hoop echt dat het goed komt met beide.


Je hebt ook een goede kans dat de eigenaar bang is zijn no claim te verliezen en een paar euro per maand meer te moeten betalen aan WA... :(

Blijft hoe dan ook laf, om zomaar iemand na zo'n ongeluk met nota bene een paard erbovenop achter te laten. -O-

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:25

Heel erg laf!
Ik hoop dat zowel ruiter als paard er goed vanaf komen.
En ik hoop dat de dader gepakt wordt.

Ik heb nog even zijn naam gegoogled. Hij deed inderdaad mee met het EK eventing pony's.

Anoniem

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:38

Vreselijk! Mensen die opzettelijk doorrijden na een ongeluk mogen ze wat mij betreft het rijbewijs wel afpakken.

Heel veel sterkte voor ruiter en paard.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:51

bigone schreef:
Deze jongen zit toch ook in het Nederlands team eventing?? Naam komt me zo bekend voor. Wat betreft het doorrijden, schandalig hoe vaak je dit de laatste tijd leest, ik hoop dat ze de bestuurder vinden en de straffen hierop mogen flink hoger, te gek voor woorden dat je niet bij het slachtoffer blijft.


Okke heeft inderdaad EK pony's gereden dit jaar :)

Ik zag het ook op FB voorbij komen en kreeg als direct een whatsapp van mijn zusje toen het online stond.
Dit is verschrikkelijk en gun je niemand. Hoop dat de dader snel gepakt word en dat het paard en Okke snel herstellen!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78522
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:04

Hopelijk vallen de verwondingen voor zowel Okke als voor I'M mee. :(:)
Sterkte!

butterfly84

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:46

Jeetje wat een verhaal! Inderdaad een ongeluk kan gebeuren maar om dan door te rijden, schandalig!!

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:18

Onverantwoord.
En dat rijd ook nog ( of juist niet) met een rijbewijs....

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:22

Hoe kan het lot dit nu toch zo beslissen? Ik bedoel, een aanhanger die losschiet is geen dagelijkse kost. En hoe groot is de tref nou dat op die lange weg precies die aanhanger bij die ruiter losschiet. En hoe groot is de kans nou dat hij ook nog die ruiter raakt. Het lot, je karma, waarom?

En dan ook nog met zijn tweetjes achterover in de aanhanger terechtkomen, met het paard bovenop je.

Ik vind dat zo bizar. De jongen veel sterkte en ik hoop dat het paard en hij erbovenop komen.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:14

Monique1963 schreef:
Hoe kan het lot dit nu toch zo beslissen? Ik bedoel, een aanhanger die losschiet is geen dagelijkse kost. En hoe groot is de tref nou dat op die lange weg precies die aanhanger bij die ruiter losschiet. En hoe groot is de kans nou dat hij ook nog die ruiter raakt. Het lot, je karma, waarom?

En dan ook nog met zijn tweetjes achterover in de aanhanger terechtkomen, met het paard bovenop je.

Ik vind dat zo bizar. De jongen veel sterkte en ik hoop dat het paard en hij erbovenop komen.

NOU!!??
bizar!

sterkte en beterschap voor beiden

Lynn_Nikita

Berichten: 25476
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:25

Net update bij hrt ad.nl dat het een blauwe Peugeot was en de politie en kenteken heeft.
Ook dat de jongen geen breuken het maar bont en blauw is. En groot geluk voor hem

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13175
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:46

Hier ook een update toegevoegd aan het bericht.

ubimone
Berichten: 953
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:38

De aanhanger blijkt gestolen te zijn. Vlakbij de stal van Peemen.
Hoop dat ze de dader nog gaan vinden maar word nu een moeilijk verhaal vrees ik.......
sterkte voor Okke en zijn paard.

3timesmom

Berichten: 1323
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Losgeschoten aanhanger verwondt ruiter (15) en paard *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:40

Was echt schrikken toen ik dit las.
Okke zit bij mijn dochter in de ponyclub.
Gelukkig is hij dr nog redelijk vanaf gekomen en hopelijk hersteld zn paard ook helemaal. Zoiets wil je als ouder niet meemaken en maakt je woest.
Een ongeluk kan gebeuren, maar dan ook nog doorrijden dat is zo laf.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:43

Nezzie schreef:
Die bestuurder vinden zou toch niet heel moeilijk moeten zijn? Lijkt mij dat er een nummerbord op de aanhanger zit. Schandalig, dat doorrijden.


De aanhanger was gestolen...