[BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

[BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 11:46

*Bokt.nl
Bokt community, Blog
Afbeelding


Terwijl ik in de Kruidvat liep voor wat boodschapjes ging de telefoon. De Bondscoach.
Aangezien afgelopen weekend de laatste observatiewedstrijd niet eh, helemaal naar wens ging nam ik met gierende zenuwen de telefoon op. Wetende dat het een ja of een nee zou worden of we mee mochten.

‘Gefeliciteerd, jullie gaan naar Minden,’ klinkt het door de telefoon. M’n hart slaat een sprong over. Ik geef m’n boodschappen snel aan m’n vriendin die ze afrekent en ik doe van binnen een vreugdedansje.
De rest van het telefoon gesprek is maar half doorgekomen. Ik kon wel janken van blijdschap, YES we zijn er gewoon bij!
Nuchtere Hollandse dat ik ben maak ik een gebaartje naar m'n vriendin en steek m'n duim op terwijl ik van binnen aan het feesten ben, ik hang op en we rijden richting huis. Wie zouden er nog meer mogen en wie zitten er in het team vroegen we ons af.

De volgende ochtend verscheen het KNHS persbericht.

Wij gaan individueel mee naar het WK voor pony’s. We zijn pas sinds 2012 in de mensport bezig dus het is allemaal in sneltrein vaart gegaan, en zeker nog lang niet op ons top.
In elke rubriek (enkelspan, tweespan en vierspan) mag een team meegenomen worden. Minimaal 2, maximaal 3. Een 3e kan dan voor een wegstreepresultaat gekozen worden per onderdeel. Behalve bij de vierspannen mogen ze er maar 2 in een team meenemen. Geen wegstreepresultaat dus. We hebben weer sterke teams, dus een team medaille gaat vast en zeker wel mee, we juichen ze naar het goud.

In totaal mogen er 5 per rubriek mee. Erg veel maar de organisatie van Minden wil graag een zo groot mogelijk deelnemersveld. Niet elk land stuurt er ook 5 per rubriek, soms simpelweg omdat ze niet zoveel op dit niveau hebben, of de menners hebben niet aan de kwalificaties van de FEI voldaan. Nederland is goed vertegenwoordigd!
Zie: [VN] Oranje afvaardiging WK mennen pony's bekend

Ja, dan begint de voorbereiding, in die laatste 3 weekjes. De week na het telefoontje hebben we met z’n allen nog training zoals we dat altijd hebben in kadertrainingen.
Dressuurtraining en proefgericht rijden. Om vervolgens door te gaan naar de altijd leuke maar pittig opgezette vaardigheidparcoursen. Nog wat laatste kleine wijzigingen en werkpuntjes mee gekregen om aan te werken en te verbeteren.

We lopen naar de kantine om met de bondscoach, teamveterinair, KNHS topsport begeleider en de 1e groep nog wat dingen door te nemen en te regelen. ‘Zorg voor reserve ijzers, temperatuur je pony(‘s) elke dag, zorg voor optimale verzorging, zorg voor een goede planning met je team, wie doet wat, wanneer train je, longeer je etcetera’.
Maar ook aan gezelligheid word gedacht, want in de mensport is de sfeer altijd erg gezellig en open en de gunfactoren zijn altijd groot wat zorgt voor een goede team spirit en gezelligheid tussen menners onderling, of je nou Nederlands, Belgisch, Zweeds, Deens of Duits bent. Iedereen helpt elkaar waar het kan.
En natuurlijk moet er bedacht worden wat een ieder meeneemt naar de landenavond.
Hier neemt elke deelnemer iets lekkers mee van hun eigen land. Van stroopwafels tot Oranje Bitter en van Koetjesrepen tot krentenbrood.

Afbeelding

Mijn – op maat gemaakte – pak kwam binnen en zat als gegoten. Oke, de broek zat wel wat strakjes.
Ik ben de slankste niet. Ach, niet te hard lachen dan krijgen we vast geen knoop-schietgevaar. Daarna naar de Divoza om de KNHS-teamkleding te passen en de bestellingen door te geven om het vervolgens enkele dagen later op te halen.

De dagen erna was het trainen, trainen, trainen. Alles plannen, voorbereiden...
Tijdens trainen schiet er van alles door m’n hoofd. Zijn we er wel klaar voor? Ik schud het van me af. Who cares. Presteren is nu niet het belangrijkste, ontzettend trots zijn dat we er toch maar mooi bij zijn is wél het belangrijkste. Onze tijd komt nog wel, we zijn nog lang niet op de top van ons kunnen en wetende dat het voor een van de pony’s de laatste SGMW is omdat hij daarna verkocht word (de jeugd staat al trappelend klaar) gaan we er nu lekker van genieten.

Vandaag is aankomstdag. Vanavond kleine voorkeuring met ons team. Dinsdag is de veterinaire keuring. ’S Avonds is de openingsceremonie in de stad en daarna begint het feest.
Woensdag alle enkelspannen, donderdag mogen wij, de tweespannen, van start en vrijdag de vierspannen. Woensdagavond de ‘Groom games’ (ik gok dat mijn grooms aan het werk worden gezet…).
Donderdagavond de landenavond met de lekkernijen.
Dan zaterdag de marathon en zondag de altijd spannende afsluitende vaardigheid.

We gaan ons best doen om tussendoor ook eens hier en daar een update te geven en de nodige foto's te posten om jullie achter de schermen mee te laten genieten.

Nog maar 113 km te rijden en dan zijn we er. De hele boel is ingepakt, tuigen, wagens, de 3 toppony's, onze 2 hondjes die altijd supporten en natuurlijk het team dat bestaat uit mijn ouders, ikzelf en mijn vrienden en topgroom Esther. Het is weer volle bak!

MINDEN, here we come! :)F
[AR-ITP] Op weg naar het WK!

Meer info:
http://www.gewe-fahrturnier.de/

Anoniem

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:50

Toitoitoi! Alles alles meezit komen we jou en de andere Nederlandse combinaties aanmoedigen!

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:56

Ik ga zaterdag naar de marathon en kom team Nederland aanmoedigen!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:59

Heel veel plezier!

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:37

Heel veel succes en vooral genieten!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:50

Heel veel succes en veel plezier de komende week! Ik volg

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:00

Wat super gaaf. Heel veel succes en heel veel plezier.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:10

okay dan, Mel, ook al blog talent.
Go for it, Girl, and make us proud!!!

En genieten natuurlijk met het hele team

WIJ DUIMEN *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:14

Succes mel!!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:19

Wat leuk voor je, gefeliciteerd en veel succes !! :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:22

Jaaaa leuk! Mel gaat bloggen! *\o/*

Getup

Berichten: 8279
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:40

Superleuk dat je blogs schrijft en ik volg zeker. ga lekker genieten, jullie doen altijd je best en meer als dat kun je niet doen. Succes!!!

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:07


Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:14

Succes allemaal! Ik volg ook!

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:55

Succes *\o/* *\o/* *\o/*

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:08

Succes echt top dat je mee mag!
En hmm, die cassiere zal er wel helemaal niets van gesnapt die dag van het telefoontje.

Anoniem

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:42

Heel veel succes! Maak er een geweldige week van in Minden, maar dat komt vast wel goed :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:22

Weet iemand of de marathon vandaag live te volgen is? En zo ja, waar?

Anoniem

Re: [BLOG] WK Mennen pony's achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:58

Jullie hebben hartstikke mooi gereden vandaag! :)F

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:44

*\%/* *\o/* mooie 12e plek op het wk in je debuut, hoe gaaf is dat *\o/*
Goede reis naar huis