Duitse technicus zorgt voor correcte cijfers op topconcours

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Duitse technicus zorgt voor correcte cijfers op topconcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 11:57

ad
Overige


De beste springruiters ter wereld waren te gast in de Tops International Arena. Technicus Uwe Eichenauer zorgt ervoor dat alle data kloppen op het vijfsterrenconcours.

Vanaf een toren tussen de pistes in de Valkenswaardse Tops Arena overziet Uwe Eichenauer zijn domein. Geconcentreerd tuurt hij deze zondag naar beneden. Hij let niet op 's werelds beste springruiters die hier dit weekend tegen elkaar strijden. Eichenauer let op de meetapparatuur. ,,Ik ben verantwoordelijk voor alle data op dit evenement'', zegt hij.

Eichenauer (56) is technicus. ,,Ik zorg dat alle tijdsmetingen correct zijn.'' Dat luistert volgens hem heel nauw. Een klein tikkie tegen een meetinstrument en de tijd klopt al niet meer. ,,Als zo'n paard tegen een infraroodcamera botst, kom ik in actie."

Paardenrollade
De voorliefde voor paarden is er bij Eichenauer dan ook niet van jongs af aan ingeslepen, zoals bij de aanwezige toeschouwers, ruiters en amazones. ,,Ik hield altijd wel van paarden, maar dan op mijn bord. Het liefst met een beetje bacon erbij'' zegt de Duitser uit Keulen lachend. ,,Je moet mijn moeders paardenrollade eens proberen. Die is heerlijk.'' Er klinkt gemompel uit Eichenauers portofoon. Een botsing op de piste voor talentvolle springpaarden. Hij snelt zich naar beneden.

Rond die piste staan en zitten toeschouwers die hier wel speciaal voor de paarden zijn. Bijvoorbeeld drie bejaarde Belgen uit Poppel. Zwijgend zitten de mannen naast de baan, pen en papier in de aanslag. Alle strafpunten worden genoteerd. ,,We zijn opgegroeid met paarden'', zegt een van hen. ,,Toen we jong waren sprongen we zelf ook", zegt zijn maat. ,,Maar we gebruikten de dieren vooral om de ploeg te trekken", vult de derde aan.

De liefde voor de dieren zit diep bij de drie. En dat geldt eigenlijk toch ook wel voor Eichenauer geeft hij toe als hij terug op zijn toren staat. Vooral het springen vindt hij mooi. ,,Als zo'n dier vlak langs de rand rent, hoor je hem hijgen. Dat vind ik prachtig'', zegt Eichenauer.

Van Vancouver naar Peking
Dat moet ook wel. De technicus reist als freelancer al vijftien jaar de wereld rond met het springconcours. ,,Elk jaar slaap ik meer dan 200 nachten in een hotel'', zegt hij. ,,Volgende week vliegen we naar Vancouver.'' De week daarop reist hij alweer verder naar Peking. ,,Of ik dat rondreizen ooit beu ben? Nee joh, ik ontmoet juist allerlei interessante mensen'', zegt de technicus. Eichenauer is dan ook niet van plan te stoppen met zijn werk. ,,Ik houd van dit bestaan. Het liefste sterf ik in het harnas, tussen de paarden.''

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Duitse technicus zorgt voor correcte cijfers op topconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:58

Vraag me af waarom dit nieuws is?!
Denk dat bij elke springwedstrijd de organisatie er naar streeft dat de tijdwaarneming juist is.
En hiervoor hoef je echt geen Duitse mijnheer voor te hebben.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Duitse technicus zorgt voor correcte cijfers op topconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:33

Vind het wel interessant eigenlijk om te lezen, nooit bij stil gestaan dat dit zo precies komt kijken.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Duitse technicus zorgt voor correcte cijfers op topconcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:39

,Ik hield altijd wel van paarden, maar dan op mijn bord. Het liefst met een beetje bacon erbij'' zegt de Duitser uit Keulen lachend. ,,Je moet mijn moeders paardenrollade eens proberen. Die is heerlijk.''

Ik heb niks tegen het eten van paardenvlees hoor, maar deze man komt echt over als een een of andere oliebol :') Ik vind het ook niets nieuws.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:23

Roadracer schreef:
Vind het wel interessant eigenlijk om te lezen, nooit bij stil gestaan dat dit zo precies komt kijken.


Ik zou zeggen kom eens kijken bij een wedstrijd bij de jury in de wagen. Denk dat je welkom bent bij o.a. de firma SCG en Koopmans geluid.