Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Masanao Takahashi de nieuwe ruiter van Eaton H

 
Profiel   

*Bokt.nl / Eurodressage
Dressuur, Bokt community


[ img ]
Esmee van Gijtenbeek en Enton. Foto door aniek1985
Kort geleden maakte Esmee van Gijtenbeek, op Bokt beter bekend als Smeetjoew, bekend dat haar Grand Prix ruin Enton H (officieel Eaton H, Wynton x San Remo) verkocht werd aan een Japanse dressuurruiter. Vandaag maakt Eurodressage bekend dat het gaat om Masanao Takahashi.

Esmee van Gijtenbeek geeft aan op Bokt dat de keuze om Eaton te verkopen niet makkelijk geweest is maar dat ze heeft gekozen voor een groeikans voor de ruin. "Heel lang heb ik 100% voor onze carrière gekozen en iedereen geweerd, maar ik ben me in dat opzicht ook bewust dat dat grenzen kent van mijn kant." aldus Esmee. In Nederland is er sterke groep ruiters aan de top waar het als nieuwkomer lastig tussen te komen is. Door de verkoop van Eaton is er voor hem nu de kans gekomen om door te groeien en op grote internationale wedstrijden te presteren. "En ja, ik ga hem gruwelijk missen, maar ik heb hem met een goed gevoel uit handen gegeven" geeft Esmee aan.

Masanao Takahashi runt een Dressuurstal in de Japanse hoofdstad Tokyo. Hij wordt gesponsord door Kenichi Hayashi die de ruin heeft aangekocht met als doel de Olympische Spelen in Tokyo 2020. Dit is voor Masanao automatisch een thuiswedstrijd. Eerder kocht Hayashi al Fabriano van Renate Voglsang voor Masanao. Hiermee kwam de Japanse dressuurruiter uit op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Hier eindigden ze op de 58e plaats individueel en op de elfde plaats met het Japanse team.

Bekijk hieronder een video van Masanao Takahashi met Fabriano:


Gerelateerd artikel
[VN] Enton van Esmee van Gijtenbeek verkocht naar Japan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 13:38 



 
Profiel   

Meer kansen krijgt ie niet. Hij komt wel eerder in n team als hier :D .
Vind t toch jammer, leek me n fijne combinatie,die zich best eens met de nl top zou kunnen meten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 15:44 



 
Profiel   

Ik snap dat je hem verkoopt als je veel geld kunt vangen ( zou niet mijn keuze zijn). Maar het komt een beetje over alsof het in het belang van het dier is. Een paard wilt niet op hoog niveau lopen, zal het paard weinig boeien of die kansen krijgt nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 15:56 



 
Profiel   

Ziet eruit als een vriendelijke ruiter, en met het paard in deze video vind ik het beeld mooi harmonieus. Dier ziet er mooi ontspannen uit met z'n flapperoortjes :-) Ik ben benieuwd naar de nieuwe combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 15:58 



 

Supergaaf om het paard waar je zoveel energie en liefde en tijd in hebt gestopt, zo te zien stralen straks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 16:15 



 

Nog een video van Takahashi, vind hem echt een vriendelijke ruiter :j
https://www.youtube.com/watch?v=jPCWUsIbhOI

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 16:17 



 

luffwinny schreef
Ik snap dat je hem verkoopt als je veel geld kunt vangen ( zou niet mijn keuze zijn). Maar het komt een beetje over alsof het in het belang van het dier is. Een paard wilt niet op hoog niveau lopen, zal het paard weinig boeien of die kansen krijgt nu.



En azijnpissers heb je overal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 16:27 



 
Profiel   

Bijzonder dat een paard van een bokker op de OS start


Laatst bijgewerkt door purny op 17-08-17 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 17:00 



 

Officiele naam van het paard is Eaton H, vandaar de keuze voor de titel

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 17:01 



 
Profiel   

Jans schreef
Officiele naam van het paard is Eaton H, vandaar de keuze voor de titel

Dat wist ik niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 17:01 



 
Profiel   

Resistance schreef
luffwinny schreef
Ik snap dat je hem verkoopt als je veel geld kunt vangen ( zou niet mijn keuze zijn). Maar het komt een beetje over alsof het in het belang van het dier is. Een paard wilt niet op hoog niveau lopen, zal het paard weinig boeien of die kansen krijgt nu.



En azijnpissers heb je overal.


:') :')

Erg leuk voor Esmee om haar 'puppy' straks te zien starten op de OS.
Toch erg jammer want heb Esmee en Eaton altijd een zeer leuke en interessante combi gevonden om naar te kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 17:21 



 
Profiel   

wauw, dat is ook een fijne ruiter zeg.

Esmee, hoop dat je nog veel van Enton gaat horen. :j :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 17:39 



 
Profiel   

Ohh hoe gaaf om je paard straks te zien schitteren op de OS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 18:51 



 
Profiel   

Resistance schreef
luffwinny schreef
Ik snap dat je hem verkoopt als je veel geld kunt vangen ( zou niet mijn keuze zijn). Maar het komt een beetje over alsof het in het belang van het dier is. Een paard wilt niet op hoog niveau lopen, zal het paard weinig boeien of die kansen krijgt nu.



En azijnpissers heb je overal.



wat een onzin t zal dat paard aan zijn reet roesten in wat voor wedstrijd hij loopt ..
heb je ooit een paard horen roepen "' ik wil zo graag een sportpaard zijn ik wil heel graag een medaille winnen '' hij heeft lol in zijn werk maar dat zijn niet zijn basisbehoefte om een gelukkig paard te zijn ,dat zijn echt hele andere wensen ! dus nee zeg niet dat ze t voor het paard gedaan heeft . ze zal vast van hem houden en er verdriet van hebben ,maar dit paard was niet in een depressie geraakt als hij hier was gebleven op dit niveau .


dus gewoon met de billen bloot : ja ik kreeg veel geld voor dat paard ja ik heb met daarom verkocht .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 19:12 



 

Wat heeft het voor zin om erover te zeuren? Als de betreffende bokker zich fijn voelt en zo over haar keuze denkt, waarom heb je dan de behoefte om een punt te maken "van dat het niet zo is" en "dat het paard het zijn reet zou roesten" enzo... heb je echt zo'n problemen met een ander z'n gedachtengang? Moeilijk moet dat zijn, als je je zoveel van anderen aantrekt. Ga toch fietsen ofzo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 19:25 



 
Profiel   

Mensen mogen best hun mening geven. Vooral als er een beetje op de echte rede word heen gedraaid. Zoveel mensen zoveel meningen. Als
er word gezegd dat het voor het paard is dan hebben mensen daar vraagtekens bij aangezien een paard niet op hoog niveau hoeft te lopen. Die ziet geen kans in zichzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 19:45 



 

luffwinny schreef
Mensen mogen best hun mening geven. Vooral als er een beetje op de echte rede word heen gedraaid. Zoveel mensen zoveel meningen. Als
er word gezegd dat het voor het paard is dan hebben mensen daar vraagtekens bij aangezien een paard niet op hoog niveau hoeft te lopen. Die ziet geen kans in zichzelf.



Maar wat is het nut van het ventileren dat je er zo over denkt? Het is niet jouw paard? Het is al verkocht? Wat is het punt wat je wil maken? Je geeft je mening niet, je zit te gissen. Als Smeetjoew haar paard een kans geven een goede reden vindt om het te verkopen, wie ben jij dan om daar vraagtekens bij te zetten of te zeggen dat mensen het alleen maar om geld doen? Is het nu werkelijk nodig om alles te bederven met je zogenaamde mening? Misschien voortaan je eerst afvragen waarom je iets neerzet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 20:07 



 
Profiel   

Omdat het zo naar buiten word gebracht. Ik zeg toch ook dat ik haar keuze snap. Ik hoef geen punt te maken. Maar mensen mogen best aangeven dat het anders overkomt dan hoe het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 20:41 



 

Ik snap de keuze voor verkoop wel. Geld is nl. een hele goede reden. En natuurlijk doe je dat niet aan de eerste de beste maar speelt ook mee dat het paard het goed gaat krijgen.
Het is inderdaad een ongeloofwaardige reden dat je paard op een hoger nivo wil lopen. En dat het doel van een paard O.S. is. :+
Als het aan het paard ligt staat hij lekker op de wei en s'nachts een droge stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 21:12 



 
Profiel   

Wat leuk! *\o/* Esmee, je hebt het echt fantastisch gedaan. Geweldige avonturen samen meegemaakt om met een enorme glimlach op terug te kijken. Ik kijk er naar uit om hem op de Olympische Spelen te zien!

Ik begrijp de keuze tot verkoop volkomen, de risico's worden steeds groter met een dergelijk paard. Het blijven dieren en die zijn kwetsbaar. Ik hoop oprecht dat hij gezond blijft, dat het goed klikt met Masanao en dat er nog veel mooiere dingen gaan komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 21:34 



 
Profiel   

Resistance schreef
Wat heeft het voor zin om erover te zeuren? Als de betreffende bokker zich fijn voelt en zo over haar keuze denkt, waarom heb je dan de behoefte om een punt te maken "van dat het niet zo is" en "dat het paard het zijn reet zou roesten" enzo... heb je echt zo'n problemen met een ander z'n gedachtengang? Moeilijk moet dat zijn, als je je zoveel van anderen aantrekt. Ga toch fietsen ofzo...

jij maakt je blijkbaar ook nogal druk om mijn mening ?!

in topics mag er een discussie gestart worden .
daar mag je een weerwoord op geven .

dat jij graag een rozengeur en maneschijn ja knikker wil zijn jou keus !

ik kijk altijd kritisch , maar iid daar kunnen somige mensen niet tegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 20:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen