Bokker achter het topic: mirriejj

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 10:02

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Afgelopen maand opende bokker mirriejj een topic. Zij liet foto's zien van haar shetlander Jimmy en hun dressuurmatige training op een veldje. Wij waren benieuwd naar iets meer informatie over deze bokker en haar pony Jimmy. Zodoende hebben we haar geïnterviewd. Het topic van deze bokker kun je hier teruglezen.

Allereerst voor de mensen die jou niet kennen, stel jezelf eens voor.
Mijn naam is Miranda, ik ben 27 jaar oud en ik woon in Roermond. Ik ben opgegroeid tussen de paarden en op mijn 12de kreeg ik mijn eerste c pony, Spinner, welke nog altijd in mijn bezit is. 2 jaar geleden kwam daar ook Jimmy bij.
Begin dit jaar ben ik samen gaan wonen met mijn vriendin en kreeg ik de mogelijkheid om de pony's weer aan huis te hebben, voor mij een droom die werkelijkheid werd. Ik ben niet zo'n actieve bokker, maar ik ben hier ondertussen alweer 11 jaar met plezier te vinden.


Jimmy is nu 11 jaar oud, 2 jaar geleden heb je hem beleerd, wat heb je voor die tijd met hem gedaan?
Het was eigenlijk niet de bedoeling om er een pony bij te nemen, ik had op dat moment al een shetlander waar ik mee mende, maar omdat wij op dat moment weides te veel hadden gingen we op zoek naar een pony erbij, dat werd Jimmy.
We hebben hem in mei gekregen en de eerste tijd heb ik hem lekker in de wei laten wennen, lekker wat tutten. Ik ben erna eigenlijk vrij snel al begonnen met hem te beleren, wat hij ook al meteen goed oppakte.
Hij heeft na de beleerperiode weer rust gekregen. Die winter heeft hij lekker op de wei mogen lopen en werd hij geregeld meegenomen op een wandeling of om wat te poetsen en te knuffelen.


Hoe vond hij het om dressuurmatig getraind te worden op een veldje?
Het was voor mij en voor Jimmy wel erg wennen. Wij rijden normaal gesproken alleen maar buiten en daar pakken wij ook wel regelmatig wat oefeningen mee. Maar het is voor ons wel een mooie motivatie om ook op deze manier vaker aan de slag te gaan.

Je gebruikt een HCA sulky voor je shetlander, vanwaar deze keuze?
Met mijn vorige pony ben ik begonnen met een vierwieler, echter vond ik het zelf te zwaar en miste ik in het bos ook wel een goede vering. Daarom ben ik mij gaan verdiepen in andere opties. Ik kwam op bokt veel goede ervaringen tegen met de HCA en daarom heb ik besloten deze te kopen.
Het bevalt mij enorm goed, niet alleen qua gewicht en vering, maar ook om mee te nemen is de sulky ideaal.


Hoe verloopt het trainen momenteel?
Ik ben Jimmy nu langzaam steeds meer aan het oppakken, we werken er naar toe om de km's flink uit te kunnen breiden. Het is een pony die erg graag voor je werkt en die het ook heerlijk vind om in het bos te lopen. Hij begint langzaam aan steeds meer spieren op te bouwen en ook zijn conditie verbeterd met de week.

Wat zou je graag nog willen bereiken met Jimmy in de toekomst?
Ik heb geen wedstrijdambities met Jimmy. Voor mij gaat het vooral om de lol met je knol. Wel zou ik graag ritten van +- 30 km met hem willen maken en daar werken we dan ook naar toe. Zolang hij plezier in het werk heeft, ben ik ook tevreden.

Zou je nog graag iets kwijt willen?

Ik hoop met mijn pony man te laten zien dat ook met de kleintjes heerlijk te werken valt! Size doesn't matter.

Anoniem

Re: Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:12

Leuk!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:18

Mooi om zo met je kleine man in het bos "lol met je knol" te hebben.

Jimmy is een pracht pony.
Dat jullie maar vele mooie jaren samen kunnen lol maken.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:48

En dat is 1 ; het plezier en het genieten, samen. Heel veel mooie momenten samen met mooie Jimmy!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:46

Leuk Miranda!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:22

Wat leuk Miranda! Op naar de 30km :D

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:14

Wat super leuk! En toevallig dat je ook uit Roermond komt haha

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:17

Leuk! :)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:38

Dankjewel allemaal :D

Jorex

Berichten: 9943
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bokker achter het topic: mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:40

Leuk hoor, had nu even tijd om alles door te lezen.

Ons persoonlijke doel is volgend jaar maart 20+km rijden. Dan kunnen wij eindelijk ook wat bos meepakken :D