Teun Dingemanse (14) wint Zeeuws Kampioenschap Ringrijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14128
Geregistreerd: 20-04-16

Teun Dingemanse (14) wint Zeeuws Kampioenschap Ringrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 11:57

PZC
Entertainment


De piepjonge Teun Dingemanse (14) is donderdag Zeeuws Kampioen Ringrijden geworden. Regenpakken en paraplu's kleurden het kampioenschap dat verreden werd op het Middelburgse Molenwater. De 'kampioensbaan' moest zelfs van een nieuwe zandlaag voorzien worden.

,,Nog een biertje en dan warm ik weer op', grinnikt een ringrijder donderdagochtend op het Middelburgse Molenwater. De regen klettert op rijders en paarden. ,,Jullie mogen nu in regenpak de baan op'', laat speaker Alex Dronkers de deelnemers aan het Zeeuws Kampioenschap Ringrijden al snel weten.

Voor het eerst in de geschiedenis van het kampioenschap moet de baan waar de slotkamp voor de titel zich afspeelt, van een nieuwe laag zand voorzien worden. Te papperig geworden door de regen. Een in allerijl aangerukte shovel brengt de benodigde bigbags met zand.

Om acht uur worden de eerste ringen gestoken, de laatste een kleine twaalf uur later. De paarden staan in de loop van de dag in steeds groter wordende plassen. Maar de regen drukt de sfeer onder de deelnemers niet. Uiteindelijk weet het jonge ringrijtalent Teun Dingemanse (14) overtuigend het felbegeerde kampioenschap binnen te halen. Ten koste van de regerend kampioen Sebastiaan Sturm die tweede werd.

Regen
Abjan van Eenenaam, uitbater van 't Smulhoekje op de hoek van het Molenwater-Koepoorstraat, bekijkt de wolkenlucht eens kritisch: ,,Het zal wel wat minder druk worden dan vorig jaar, maar zo'n 300 kilo friet gaat er wel door'', schat hij in. ,,Het is altijd gezellig met het kampioenschap. Ze weten me wel te vinden na al die jaren'.

'De ruim 187 paarden rijden op zes banen van 36 meter lang en één meter breed', laat de speaker het publiek weten. Dat staat gewapend met camera en paraplu langs de banen. In de loop van de dag druppelen steeds meer toeschouwers het Molenwater op. Rijen dik staan ze uiteindelijk begin van de avond bij baan 1. Daar worden de kampen om het kampioenschap en de 14 bekers verreden. Met een schitterende ontknoping. Als dan de zon dan ook nog doorbreekt, is het feest compleet.

Uitslagen
Zeeuws Kampioen: Teun Dingemanse (Grijpskerke), 2; Sebastiaan Sturm (Gapinge); 3 Roel Willemse (Domburg).

De 14 bekers: 1 Dennis Willeboordse (Gapinge) ; 2 Krijn Coppoolse (Gapinge) 3 Roald Leendertse (Biggekerke); 4 Teun Dingemanse (Grijpskerke); 5 Levi de Witte (Ritthem) ; 6 Moniek Corbin (Gapinge); 7 Roel Willemse (Domburg) ; 8, Ronald Geertse (Grijpskerke), 9 Tristan de Visser (Domburg); 10; Benny Paauwe (Gapinge), 11: Joost Dingemanse (Grijpskerke) , 12 Jessica Wisse (Grijpskerke), 13, Frank Brasser (Biggekerke) , 14 Bram van Boxel Gapinge) .

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Teun Dingemanse (14) wint Zeeuws Kampioenschap Ringrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:14

Zoals elk jaar weer een geweldig spektakel, jammer genoeg dit jaar ons paard niet aanwezig ivm veulen.

Teun gefeliciteerd! *\o/*

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Teun Dingemanse (14) wint Zeeuws Kampioenschap Ringrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:45

Ik had nog willen gaan kijken, maar met die regen zag ik het niet zitten. Gefeliciteerd aan de winnaar!

Stef_Diva

Berichten: 161
Geregistreerd: 25-02-10

Re: Teun Dingemanse (14) wint Zeeuws Kampioenschap Ringrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:20

Het was weer spannend. Super knap van de piepjonge Teun!Afbeelding
Hier mijn vriend (nr.2 in het kampioenschap) en onze dochter! Ze keek haar ogen uit, zoveel mensen!

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:14

Stef_Diva schreef:
Het was weer spannend. Super knap van de piepjonge Teun![ [url=m/gb9iE0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier mijn vriend (nr.2 in het kampioenschap) en onze dochter! Ze keek haar ogen uit, zoveel mensen!


Lief! Dat kleine sjerpje :)
En gefeliciteerd met de 2e plaats van je vriend.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Teun Dingemanse (14) wint Zeeuws Kampioenschap Ringrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:21

Ik was er ook zoals elk jaar weer bij.
Stef_diva gefeliciteerd met Sebastiaan zijn 2e plaats.
Was weer een mooie strijd!