Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paard raakt gewond in Den Haag

 
Profiel   

Grobbebol, je noemt dat alleen domme mensen hun paard hiervoor uit lenen en dat die mensen niet van hun paard houden.

Dat is echt heel respectvol gereageerd voor de mensen die hun paard hiervoor ter beschikking stellen. :Y)

Ik ken ook meerdere ruiters en zou tzt best mijn paard eraan beschikbaar stellen indien ik denk dat hij er op dat moment geschikt voor is.
Zijn karakter is zeker makkelijk genoeg, alleen moet hij nog wat meer gezien hebben van de wereld om echt nergens meer op te reageren, dus wie weet over een aantal jaren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 07:22 



 

Wat wordt je paard er wijzer van of jijzelf er wijzer van als je voor deze stressvolle situatie je paard uit leent?
Je moet natuurlijk zelf doen wat je wilt maar ik vind het inderdaad niet slim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 08:31 



 
Profiel   

Grobbebol schreef
Heb je wel eens gezien hoe dat die oefeningen voorafgaand aan prinsjsdag er aan toe gaat.
Daar wil je echt je paard niet aan blootstellen. Dat doen alleen domme mensen die het een eer vinden.
Als je van je paard houdt doe je dat niet. Je krijgt een paard terug die behoorlijk afgepeigert is met veel spierpijn en die ook geestelijk er nog eens een flinke dosis stress van heeft gekregen. Ik ken iemand die daar paarden aan uit leent al meerder jaren en hij neemt het voor lief want hij vindt het een eer. :+


Goh, een van mijn paarden is extreem stresserig/angstig bij de dierenarts. Dus als het nodig is laat ik haar niet komen want stel je voor alle stress die hij krijgt :+

Wat een onzin zeg.. er wordt hartstikke respectvol met de paarden omgegaan, het is aan de eigenaren de taak om in te schatten of ze het wel of niet kunnen

On topic; erg sneu voor het paard (en eigenaar), ongeluk zit in een klein hoekje :(:) hopen op snel herstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 08:36 



 
Profiel   

Ik leen mijn paard niet uit als ik denk dat hij nog niet genoeg gezien heeft om dit met zo min mogelijk stress te doorlopen.

Hij is nu pas vier en loopt reeds alleen op buitenrit onder spoorwegovergangen door met treinen die over hem heen razen, langs militair oefenterrein waar geschoten wordt en met groot matrieel langsgereden.
Dit alles al zonder enig probleem.

Hij maakt zich niet druk als een ander paard schrikt of er vandoor vliegt.

Sommige paarden krijgen van hun baas nu eenmaal een bredere basis mee dan anderen. Genoeg paarden die bruiloften en partijen lopen voor de wagen, sinterklaas optochten ed.
Waarom je paard niet aan vuurwerk laten wennen, hier wordt al weken voor oud en nieuw vuurwerk afgestoken en weken erna. Niets vervelender dan jaarlijks ruim 2 maanden je paard over de zeik in stal hebben staan omdat die daar totaal niet tegen kan en dus niet in de wei/paddock/buitenbak te houden is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 08:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen