Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 13:21

112 Achterhoek
Ongeval


Bij een botsing in Etten is maandagmiddag een auto op een paardentrailer gebotst. Er vielen geen gewonden bij het ongeval.

Het ongeval gebeurde omstreeks 16:45 uur op de kruising van de Slingerparallel N317 met de Zeddamseweg nabij Etten. Door nog onbekende oorzaak kwam een auto in botsing met een paardentrailer. De twee paarden die in de wagen zaten bleven voor zover bekend ongedeerd bij de botsing. Ook de inzittenden van de voertuigen liepen geen verwondingen op.

Over de toedracht van het ongeval is nog niks bekend. Zowel de paardentrailer als een van de betrokken auto’s moest worden weggesleept.

Klik hier voor foto's van de betrokken voertuigen.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:23

Gadverdamme zeg, wéér een?
Er mag wel eens met wat meer respect omgegaan worden met elkaar op de weg... Zeker als er dieren vervoerd worden, die kiezen er niet voor om de weg op te gaan.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:27

weer eentje! wat is het toch raak de laatste tijd! Zo'n trailer zie je toch niet zo over het hoofd neem ik aan. Hij ziet er ook flink gehavend uit. Paardjes hebben geluk gehad zeg. Sterkte aan alle betrokkenen

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:32

JudithGigi schreef:
Gadverdamme zeg, wéér een?
Er mag wel eens met wat meer respect omgegaan worden met elkaar op de weg... .



Nieuwsredactie schreef:
Over de toedracht van het ongeval is nog niks bekend.


Kom op. Niet meteen conclusies trekken en oordelen.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:45

Was ook geen conclusie gelukkig, meer een algemene opmerking omdat het zoveel gebeurd de laatste tijd.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:53

Wauw die foto's. Een wonder dat de paarden niks hebben

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:55

Hoe krijg je dat daar voor elkaar? :?

Paarden hebben geluk gehad.

Anoniem

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:59

Dit was toch van een bokker? dacht zo'n topic voorbij te hebben zien komen...
Vreselijk, je grootste nachtmerrie zeg :(:)

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:47

Jeetje als je de fotos ziet is het een wonder dat de paarden er zoals nu lijkt goed afgekomen zijn...

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:12

Toevallig vandaag onderweg geweest met mijn paard. Het was erg druk, en veel mensen hebben niet in de gaten hoe groot je remweg is met de trailer! Of vrachtwagenchauffeurs die het leuk vinden om te kijken hoe je paard er van dichtbij uitziet is helemaal ellendig! Ontzettend jammer.

Anouk91

Berichten: 371
Geregistreerd: 23-09-08

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:54

Wat erg, echt een nachtmerrie. Zo te zien een vrij degelijke trailer, is misschien hun geluk wel geweest...

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:18

Mijn maag draait om bij het zien van de foto's ...
Ben benieuwd naar de oorzaak, volgens mij is het veel vaker door niet op te letten, te smssen, geen afstand te houden dan dat de bestuurder onwel geworden is ...

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:45

Als je de trailerfoto's ziet snap je haast niet dat de paarden ongedeerd zijn gebleven. Ik zie het ook met enige regelmaat op de weg dat mensen te weinig afstand houden van elkaar. Als er dan een langzame combinatie zoals een trailer of vrachtwagen tussenzit, hebben toch aardig wat mensen daar tegenwoordig het geduld niet meer voor om afstand te houden en proberen je haast vooruit te duwen.

Om deze reden hebben wij de trailer verkocht en een vrachtwagentje aangeschaft. Als deze geraakt wordt is er eerste de ruimte van de zadels die wordt geraakt. Hopelijk hebben de paarden dan meer kans om te overleven.

jasmijn5
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-08-12

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:11

Het is maar net waar ze je raken, dan ben je met een vrachtwagen ook niet zeker.
Ik had het geluk dat ik mijn paarden nog moest gaan halen. Reed op een voorrangsweg (80 km) met rechts van mij het kanaal. Komt van een weg links!! een vrachtwagen die hem in de trailer boort.
Heb de claxon lang laten loeien, maar chauffeur had mij niet gezien en niet gehoord.
Was een doordeweekse dag om 10.00 uur 's-morgens. Had ik er niet zo'n grote lompe jeep voor staan, dan had ik misschien wel in dat kanaal gereden.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Auto botst tegen paardentrailer bij Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:15

Men! Het is echt wel raak de laatste tijd! Je snapt niet hoe die paarden er ongedeerd uit zijn gekomen, heel veel engeltjes boven hun hoofd. Maar goed, voor de paarden en de eigenaar er weer een trauma bij. Zie dat maar weer te boven te komen. Sterkte!