Open Manegedagen groot succes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Open Manegedagen groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 22:33

KNHS
Manege


Op zaterdag 16 en zondag 17 september vond de 2e editie van de Open Manegedagen plaats. Bij ruim 130 FNRS-ruitersportcentra en KNHS-verenigingen in heel Nederland werden leuke activiteiten georganiseerd en konden bezoekers kennismaken met paarden en paardrijden.

Haike Blaauw, directeur van de FNRS, kijkt terug op een geslaagde editie: “Nog niet eerder deden zoveel bedrijven mee aan de Open Manegedagen. Van de deelnemende maneges hebben we al vele positieve geluiden gehoord. De open dagen zijn goed bezocht. Op iedere locatie werd op geheel eigen en creatieve wijze invulling gegeven aan het programma.”

Ook KNHS-directeur Rens Plandsoen is tevreden met het verloop: “Dit is een prachtig resultaat van de samenwerking tussen de KNHS en FNRS. Het is ons gezamenlijke doel dat steeds meer mensen enthousiast worden om paard te leren rijden. Gezien de animo en het enthousiasme van alle deelnemers blijken de Open Manegedagen een succesvol initiatief.” Ook in 2018 worden de Open Manegedagen in september gehouden. Deze exacte data worden binnenkort gepubliceerd.

Fotoactie
Tijdens de Open Manegedagen konden bezoekers op de foto met een speciale fotolijst. Door deze foto te uploaden in de app of te plaatsen op de tijdlijn van de Facebookpagina van de Open Manegedagen maken de inzenders kans op leuke prijzen, waaronder een jaar lang gratis paardrijden. De winnaars worden later bekend gemaakt.

Nationale Sportweek
De Open Manegedagen werden gehouden in het laatste weekend van de Nationale Sportweek. Deze Nationale Sportweek is een initiatief van NOC*NSF om sporten en bewegen te promoten. In samenwerking met NOC*NSF en Albert Heijn kan nog tot en met 24 september gespaard worden voor o.a. gratis paardrijlessen bij 57 FNRS-maneges: http://www.knhs.nl/ahsportactie.

Gerelateerd bericht: [VN] Maak kennis met paardensport via de AH sportactie

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Open Manegedagen groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:05

Ja was echt heel erg leuk!

Kon mijn 5-jarige nichtje (die al graag op mijn paard rijd) zo op een leuke manier kennis laten maken met de manege waar ik zelf ook ooit gereden heb.

Volgende week woensdag komt er een vlog van online op mijn YT kanaal :-)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27970
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Open Manegedagen groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:15

Ik was op de Open Dag op Manege Zwolle voor een demo western. Daarna de kindjes nog even op onze superbrave westernpony's gezet :D Geweldig vonden ze dat, in zo'n groot cowboyzadel :D Was ook erg leuk georganiseerd met veel activiteiten en veel afwisseling.