Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard en amazone vallen in kanaal Aadorp

 
Profiel   

Die in het linkje wel , ze kunnen 1200 kg dragen, het geredde paard is ruim lichter dan dat gewicht.
Ieder korps zou dit standaard horen te hebben, hoe vaak moeten er geen dieren gered wordend........

Vreselijk als ze idd het paard hebben moeten laten inslapen, veel sterkte aan de betrokkenen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 16:20 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9678592903

Weet niet og deze link werkt... Maar op de Facebookpaginz van brandweer Twente wordt er idd in de reacties vermeld dat het paard overleden is :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 16:34 



 
Profiel   

ik vond die strop om de nek eigenlijk niet echt prettig eruit zien je moet wat om ze er uit te halen.

touw bij de achter en voorbenen is vaak de enige methode bij zon diepkanaal zonder andere matriaal denk ik.
denk dat de val erin ook niet echt fijn is, en dan zolang in het diepe water.

jammer dat hij overleden is. sterkte voor de eigenaren verzorgers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:33 



 
Profiel   

Volgens mij wordt alleen het hoofd opgetild aan de strop. Ik heb een keer meegeholpen een paard uit het water te halen en toen die het begon op te geven liet hij zijn hoofd achterover het water inzakken, oren eerst maar zijn neus bleef alleen boven water omdat we aan zijn halster hingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:39 



 
Profiel   

Misschien is het dier ook 'gewoon' onderkoelt geraakt... Dat zal vast ook mee spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:40 



 
Profiel   

Het paard is dus inderdaad alsnog overleden... afschuwelijk, wat een traumatisch gebeuren moet dit zijn voor de amazone.. Alsof het ongeluk alleen al niet erg genoeg was... nuis het paard ook alsnog overleden.... verschrikkelijk. Ik kan alleen mijn welgemeende medeleven uitspreken.
De grootste nachtmerrie van iedere ruiter, zo iets vreselijks...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:42 



 
Profiel   

Volgens mij zie je ook al redelijk wat bloed in het water op de foto's waar het paard nog in het water zit..Iedereen begint meteen over de manier waarop het paard uit het water is gehaald,maar een paard wat op hol slaat en in het water komt lijkt me een flinke klap te maken..Maar goed je weet het gewoon niet..Het lijkt me echt een nachtmerrie als het je zou overkomen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:47 



 
Profiel   

Of het paard kreeg tijdens het rijden een inwendige bloeding, sloeg daardoor op hol en kwam in het kanaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:53 



 
Profiel   

Gadsie, ik word er al naar van als ik er naar kijk! Ik hoop zoiets nooit mee te hoeven maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:53 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met de amazone? Is ze helemaal ongedeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:00 



 
Profiel   

Wat vreselijk... :( Sterkte voor de amazone. Wat ontzettend naar dat het paard het niet gered heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:01 



 
Profiel   

Op mijn oude stal was een stalgenootje met paard en kar in het water gevallen paardje is helaas onder water getrokken door de kar dat is echt een nachtmerrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:25 



 
Profiel   

Lillypony123 schreef
Op mijn oude stal was een stalgenootje met paard en kar in het water gevallen paardje is helaas onder water getrokken door de kar dat is echt een nachtmerrie


Dat vind ik altijd het enge aan paarden voor de kar.. je krijgt ze nooit zo 1,2,3 los.. :n Wat een nachtmerrie :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:33 



 
Profiel   

_Dracarys schreef
Lillypony123 schreef
Op mijn oude stal was een stalgenootje met paard en kar in het water gevallen paardje is helaas onder water getrokken door de kar dat is echt een nachtmerrie


Dat vind ik altijd het enge aan paarden voor de kar.. je krijgt ze nooit zo 1,2,3 los.. :n Wat een nachtmerrie :(



Jep ik vind dat ook idd beetje spannend vooral langs water en weg... lijkt me echt een nachtmerrie als je je paard voor je neus ziet verdrinken en helemaal niks voor hem kan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:34 



 
Profiel   

Sterkte voor hef baasje/ruiter

Vreselijk dat het na al die inspanning helaas toch niet gelukt is om het dier te redden... rust zacht mooi paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:44 



 
Profiel   

omg. dit is inderdaad een nachtmerrie.

sterkte voor de amazone. pff

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:54 



 
Profiel   

Vreselijk... eerst het ongeluk waarbij je blij bent dat het paard op de kant staat en vervolgens red ie het niet. Heel veel sterkte aan de eigenaresse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:06 



 
Profiel   

Zit gewoon te snotteren. Wat ongelooflijk akelig en triest. Arm dier, je ziet hem rondplonzen om te overleven. Dapper van die duikers om in het water erbij te gaan. En wat mega-verdrietig dat hij alsnog moest inslapen. Als de vrouw/meisje op bokt zit en dit topic leest, heel heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:06 



 
Profiel   

Echt je grootste nachtmerrie.... En blijkbaar ook met een hele nare afloop? Bah zeg, kippenvel overal..... 1.5 maand terug is mijn merrie tijdenseen Buitenritje in het water beland. Gelukkig een kleine sloot en met goede afloop. Helaas dit nieuwsbericht een meer nare afloop getsie ..

Betreft uit het water halen. Liever zo dan niet. Niet elk korps heeft het juiste materiaal en niet (of eerder weinig) van zulke situaties geven kans op beter materiaal te wachten. Mijn paard is ook op een manier eruit getrokken dat iedereen altijd roept dat dat niet zo moet of mag,.maar ik ben zo blij dat het wel zo is gebeurd en is gelukt, omdat ze anders wss was verdronken.... soms breekt nood wet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:16 



 
Profiel   

Heel veel sterkte.
Wat een nachtmerrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 04:59 



 

Ik vraag me meer af of de inwendige bloedingen door het takelen komen of niet, ook handig om te weten voor alle partijen om er van te kunnen leren lijkt mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:49 



 
Profiel   

Shanna schreef
Ik vraag me meer af of de inwendige bloedingen door het takelen komen of niet, ook handig om te weten voor alle partijen om er van te kunnen leren lijkt mij?

Wat kan je er van leren? Wat was hier het alternatief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 10:49 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het paard in het water is terecht gekomen. Naar de toedracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 16:00 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Shanna schreef
Ik vraag me meer af of de inwendige bloedingen door het takelen komen of niet, ook handig om te weten voor alle partijen om er van te kunnen leren lijkt mij?

Wat kan je er van leren? Wat was hier het alternatief?


Als echt kan aangeduid worden dat de bloedingen door het takelen komen, staat de deur misschien wel open voor degelijk redmateriaal voor alle brandweerkorpsen. Als zo een broek de kans op extra verwondingen opmerkelijk verkleint, zou het een goede zaak zijn als iedereen daar meteen beschikking over heeft. Maar dan moet dus wel eerst duidelijk zijn of het takelen ook echt de schade heeft veroorzaakt of dat het paard sowieso al te gewond was om te overleven.

Dat terzijde, is dit een nachtmerrie om mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 16:09 



 
Profiel   

Paard had zn hoofd gestoten aan een balk. Volgens eerdere berichtgeving was het slechts lichtgewond.
Via de FB berichten lezen we dat het paard is ingeslapen.
Ben wel benieuwd naar wat er feitelijk waar is. Kan natuurlijk zijn dat de aanvankelijk als licht beoordeelde verwonding toch ernstiger bleek.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 16:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen