Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ulla Salzgeber stopt met internationale wedstrijden

 
Profiel   

Bokt.nl / Dressursport Deutschland
Dressuur


De Duitse Ulla Salzgeber, twee maal Olympisch Kampioene dressuur met het Duitse team, zal niet meer aan start komen op internationale wedstrijden. Ze zal zich in plaats daarvan gaan bezighouden met het opleiden van jong talent.

De 59-jarige amazone heeft veel bereikt, zeker wat betreft de Olympische Spelen. Naast twee keer teamgoud te hebben gewonnen heeft ze ook individueel Zilver en Brons mee naar huis mogen nemen. Ook op twee Wereldruiterspelen was ze onderdeel van het gouden team naast het winnen van twee individuele bronzen medailles. Ook stond ze meermaals op het podium bij wereld- en Europese kampioenschappen.

"Als ik aan mijn prijzenkast denk, denk ik aan een mooie tijd" zegt Ulla. "Maar nu is het aan de jongere ruiters. En dan ben ik het liefst degene die ze helpt bij hun weg naar de top."

Naast haar wedstrijdcarrière was Ulla altijd al een gepassioneerd trainster. Met haar besluit te stoppen met de sport kan ze zich hier nu volledig op richten. Het stoppen met wedstrijden op internationaal niveau betekent echter niet dat Ulla nooit meer in het zadel zal kruipen. Op nationaal niveau zal ze zeker nog aan de start komen. "Ik heb nog enkele zeer getalenteerde paarden op stal" zegt ze. "Maar die geef ik graag uit handen om ze internationaal te laten starten."
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 20:42 



 
Profiel   

Ik wens Ulla heel veel succes en plezier als trainster! Super dat ze de fakkel nu doorgeeft aan nieuw talent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 20:47 



 
Profiel   

Jammer, maar begrijpelijk! ze heeft al een staat van dienst om trots op te zijn. En heel erg fijn dat ze die kennis en ervaring door geeft aan de nieuwe generatie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 09:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen