Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:31

Heel blij met de site van geen wolf. Daardoor kan ik monitoren hoe ze zich verspreiden en dat geeft enig houvast, ik hoop maar dat dat voldoende is om op tijd maatregelen te nemen als ze dichterbij komen. Het is letterlijk een doodenge ontwikkeling die wolf. Je ben steeds bang dat er in je omgeving eens de eerste keer moet komen, alleen is de vraag wanneer en wie. Een naar gevoel, heel dreigend.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:43

De wolf is nog gevaarlijker : Als een wolf zich vestigd in een gebied kan Brussel verplichten om dat gebied aan te merken als Natura 2000 gebied....

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:27

En dat is de achterliggende gedachte!

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:35

Citaat:
Bij het aanbieden op 2 april 2024 hebben we een goed gesprek gehad met Caroline van der Plas (BBB) en Dion Grauss (PVV).


Wellicht een idee om daar ook andere partijen om te vragen zodat alle partijen (kunnen) begrijpen wat er aan de hand is. Een persoonlijk gesprek doet meer als een petitie.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:38

Ik vermoed dat er andere partijen zijn uitgenodigd, maar dat die er geen trek in hadden.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:13

Het is juist fijn om ervaringen te lezen van mensen die er mee te dealen hebben in dit geval wij met onze paarden, de hobby die je deelt.
Op SM word je maar als idioot weg gezet wanneer je zegt angstig te zijn voor je dieren.
Dus Nikkas misschien kun jij ook even lekker dimmen of weg blijven want wat jij allemaal roeptoeterd is wat we al dagelijks over ons heen krijgen als het om de wolf gaat!
Daar hoeft niet elk topic mee vervuilt te worden

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:15

Minder is meer Popstra.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:14

tienus63 schreef:
En dat is de achterliggende gedachte!

Zo is het volgens mij inderdaad.Dat zit er achter, dat alle boeren met buitenlopende dieren en alle hobby-weidedieren wegmoeten vanwege zogenaamde stikstofuitstoting. Weg ermee dus en dan kan al dat land ingepikt( "uitgekocht" noemen ze dat) worden om vol te bouwen. Echt niet voor "de natuur" hoor, trap daar niet in. En nadat dat alles is volgebouwd zullen ze de wolven wel gaan bestrijden want die hebben hun werk dan gedaan. En in dat nieuwe bebouwde gebied krijgen de bewoners daar overlast en die worden dan wel gehoord.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:16

anjali schreef:
tienus63 schreef:
En dat is de achterliggende gedachte!

Zo is het volgens mij inderdaad.Dat zit er achter, dat alle boeren met buitenlopende dieren en alle hobby-weidedieren wegmoeten vanwege zogenaamde stikstofuitstoting. Weg ermee dus en dan kan al dat land ingepikt( "uitgekocht" noemen ze dat) worden om vol te bouwen. Echt niet voor "de natuur" hoor, trap daar niet in. En nadat dat alles is volgebouwd zullen ze de wolven wel gaan bestrijden want die hebben hun werk dan gedaan. En in dat nieuwe bebouwde gebied krijgen de bewoners daar overlast en die worden dan wel gehoord.


Hebben jullie hier onderbouwing voor en serieuze bewijzen of zakken we nu af naar allerlei complot theorieën ?

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:24

Nikass schreef:
Ja ik denk dat je ze in dat opzicht wel als een bedreiging kunt zien. Alleen is de reactie om de wolf dan maar opnieuw te willen uitroeien, er niet eentje die dierenliefde bevat, en ook geen realisme. "Geen Wolf" is geen optie, en wat mij betreft ook niet wenselijk. Daardoor discussieer je vanuit een totaal ander uitgangspunt, en lopen dingen langs elkaar heen.
En zoals al vaker gezegd, er zijn mensen die hun dieren zo goed mogelijk beschermen, en toch slachtoffer worden. Dat is natuurlijk ontzettend betreurenswaardig. Daarnaast zijn er echter ook mensen die hun dieren niet beschermen. Juist daardoor leren wolven hoe makkelijk die prooi is. Het is jammer, dat de anti wolf mensen déze nalatige dierenhouders niet aanspreken en/of tegen hun nalatigheid actie voeren, maar mensen en organisaties aanspreken, die helemaal niet over de bescherming van die dieren gaan.

En voor de duidelijkheid: wat mij betreft is het niet heel zinvol om steeds pro wolf te benadrukken. De wolf is er gewoon, of je wil of niet.

"Nalatig om actie te voeren." in het wolven topic heb ik dit ook al met je willen bespreken, maar je reageerde niet meer. Jij zegt daar "Iedereen moet zelf weten wat hij doet qua wolf"(woorden van gelijke strekking, niet letterlijk). Maar als dat vervolgens gebeurt, verdoordeel je mensen als Nalatig.
Bovendien, wolven klilmmen, kruipen, sluitpen, springen over heel -echt heel- veel zogenaamde wolfwerende rasters heen/door/onder/over. En, ik zeg het denk ik nu voor de 20ste keer; wolfwerend is ook ieder dier werend: Haas, konijn, ree, hert, das, egel, vos, hamster (Limburg), bunzing, marter, en ga het rijtje maar af. Wolfwerend bestaat, zeker. Kijk maar in de dierentuinen. Maar: Lelijk, wordt niet binnen een vergunning goedgekeurd, niet te betalen.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:25

Nederland heeft stikstof ruimte nodig om te kunnen bouwen. En die stikstofruimte haalt men van het platteland.
Dat!

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:31

tienus63 schreef:
Nederland heeft stikstof ruimte nodig om te kunnen bouwen. En die stikstofruimte haalt men van het platteland.
Dat!


Tienus reageer je op mij?
Zo ja, dit is bekend.

Maar de link naar een serieus artikel dat de wolf daarvoor misbruikt wordt daar vraag ik naar. Ik vind het nl nogal een aanname die complot theorie achtig is. En dat vind ik niet correct. En ik vind het ook absurd eerlijk gezegd. Dus daar wil ik wel meer onderbouwing van zien.

josien_m_
Berichten: 2431
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:33

anjali schreef:
tienus63 schreef:
En dat is de achterliggende gedachte!

Zo is het volgens mij inderdaad.Dat zit er achter, dat alle boeren met buitenlopende dieren en alle hobby-weidedieren wegmoeten vanwege zogenaamde stikstofuitstoting. Weg ermee dus en dan kan al dat land ingepikt( "uitgekocht" noemen ze dat) worden om vol te bouwen. Echt niet voor "de natuur" hoor, trap daar niet in. En nadat dat alles is volgebouwd zullen ze de wolven wel gaan bestrijden want die hebben hun werk dan gedaan. En in dat nieuwe bebouwde gebied krijgen de bewoners daar overlast en die worden dan wel gehoord.


Ik denk niet dat het de achterliggende gedachte is. Dan zijn er wel makkelijker acties te bedenken!
"De natuur" zoals je het noemt zijn wij ook. Als er steeds minder gezond leven mogelijk is dan treft dat juist ook ons mensen. En ja we zijn met heel veel en die mensen willen allemaal een huis om te wonen. Daar kun je toch niet tegen zijn denk ik? Ik begrijp dat je niet in een stikstofoverschot geloofd?

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:42

pien_2010 schreef:
tienus63 schreef:
Nederland heeft stikstof ruimte nodig om te kunnen bouwen. En die stikstofruimte haalt men van het platteland.
Dat!


Tienus reageer je op mij?
Zo ja, dit is bekend.

Maar de link naar een serieus artikel dat de wolf daarvoor misbruikt wordt daar vraag ik naar. Ik vind het nl nogal een aanname die complot theorie achtig is. En dat vind ik niet correct. En ik vind het ook absurd eerlijk gezegd. Dus daar wil ik wel meer onderbouwing van zien.

Dat zeggen ze toch niet. Waarom gebeurt dit anders denk je? En eventuele vergoedingen die men kan krijgen zijn absoluut niet kostendekkend nog afgezien van de emotionele schade . Enne, die worden allemaal betaald uit ons belastinggeld, dus ook het geld van mensen die die wolf hier absoluut niet willen hebben.Het kan in ons dichtbevolkte landje gewoon niet, geeft heel veel financiele en vooral ook niet te vergoeden emotionele schade, heel veel dierenleed wat nergens voor nodig is. Er is geen nut behalve het wegpesten van boeren en dierenhouders. Wolven zijn helemaal niet zeldzaam en ook helemaal geen bedreigde of bijna uitgestorven diersoort. Dus er zit een plan achter wat jij een complottheorie mag noemen, daar lijkt het dus wel op dat het een complot is ja.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:44

"dat" zeggen "ze" toch.
Wat wordt er gezegd door wie? Dat er wolven uitgezet zijn om stikstofplannen te vernellen, de regering zegt dat?
Ik ben niet van de complot theorieën.
Ik ben wel voor 0 wolven in Nederland.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:53

Ik ben ook niet van de complottheorieën.
Maar als ik zie hoe weinig de waarheid bij de wolf in het landelijk nieuws te zien is...dat er altijd dezelfde zogenaamde experts aan het woord zijn.
Word het met de dag toch moeilijker om niet aan een verborgen agenda te gaan denken...

Eleeke

Berichten: 2051
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:54

Nikass schreef:
Ja ik denk dat je ze in dat opzicht wel als een bedreiging kunt zien. Alleen is de reactie om de wolf dan maar opnieuw te willen uitroeien, er niet eentje die dierenliefde bevat, en ook geen realisme. "Geen Wolf" is geen optie, en wat mij betreft ook niet wenselijk. Daardoor discussieer je vanuit een totaal ander uitgangspunt, en lopen dingen langs elkaar heen.
En zoals al vaker gezegd, er zijn mensen die hun dieren zo goed mogelijk beschermen, en toch slachtoffer worden. Dat is natuurlijk ontzettend betreurenswaardig. Daarnaast zijn er echter ook mensen die hun dieren niet beschermen. Juist daardoor leren wolven hoe makkelijk die prooi is. Het is jammer, dat de anti wolf mensen déze nalatige dierenhouders niet aanspreken en/of tegen hun nalatigheid actie voeren, maar mensen en organisaties aanspreken, die helemaal niet over de bescherming van die dieren gaan.

En voor de duidelijkheid: wat mij betreft is het niet heel zinvol om steeds pro wolf te benadrukken. De wolf is er gewoon, of je wil of niet.


Ik lees vooral veel angst in het interview, en dat vind ik verdrietig.Dat maakt het leven moeilijk en zo te zien met alle facebook en app groepen beheerst het haar hele leven.

Verder ben ik het helemaal eens met Nikass.
Ja het is moeilijk, ja het is soms eng, maar no way dat de wolf uit Nederland zal verdwijnen. ( nou ja zeg nooit nooit, hij is al eerder uitgeroeid )

Oh enneh pony staat in Uddel 24/7 buiten, ik schijn er altijd bij te moeten zeggen , omdat ik anders geen recht van spreken heb.
En ik fiets in mijn eentje zo'n 5000 kilometer per jaar offroad daar in de bossen. Ik vind zwijnen met jonkies enger.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:58

rien10 schreef:
"dat" zeggen "ze" toch.
Wat wordt er gezegd door wie? Dat er wolven uitgezet zijn om stikstofplannen te vernellen, de regering zegt dat?
Ik ben niet van de complot theorieën.
Ik ben wel voor 0 wolven in Nederland.

Wat zou dan de reden zijn dat zelfs ernstige overlastgevende wolven geen strobreed in de weg mag worden gelegd? Terwijl ze dus ook nog grote onkosten veroorzaken,weliswaar voornamelijk aan de kant van de dierenhouders :( en als er (niet kostendekkende) subsidies worden beloofd, ten koste van de belastingbetalers?

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:00

Ik ben er (bijna) van overtuigd dat we weer naar een bijna-nul stand van de wolven gaan. Het is een kwestie van tijd en een paar omstandigheden:
- de commercie gaat in het geding komen
- een aantal bobo's/BN'ers/hotemetoten gaat er last van krijgen
- top-sporters gaan er last van krijgen.

Wolven zullen de steden gaan bereiken, stedelijke gebieden gaan bevolken en dan slaat de vlam in de pan. Dan worden er sportpony's van de kindjes van BN-ers gepakt. Top sporters kunnen niet meer gemakkelijk buiten trainen. Strand paviljoens, bos-hotels, campings, uitspanningen gaan klanten verliezen/minder inkomsten genereren omdat mensen weg blijven.
Dan (pas) gaat er wat gebeuren.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:00

anjali schreef:
rien10 schreef:
"dat" zeggen "ze" toch.
Wat wordt er gezegd door wie? Dat er wolven uitgezet zijn om stikstofplannen te vernellen, de regering zegt dat?
Ik ben niet van de complot theorieën.
Ik ben wel voor 0 wolven in Nederland.

Wat zou dan de reden zijn dat zelfs ernstige overlastgevende wolven geen strobreed in de weg mag worden gelegd? Terwijl ze dus ook nog grote onkosten veroorzaken,weliswaar voornamelijk aan de kant van de dierenhouders :( en als er (niet kostendekkende) subsidies worden beloofd, ten koste van de belastingbetalers?

Geen enkele reden behalve domheid.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:10

@pien, ik heb niet de indruk dat de overheid rouwig is dat veehouders door de komst van de wolf nog meer sores aan hun hebben om een boterham te verdienen met dieren buiten de ingewikkelde regelgeving om en daardoor hun bedrijf van de hand doen of aantal dieren inkrimpen.
En dat er daardoor stikstofruimte vrij komt Bor woningbouw en dat landbouwgrond wordt gebruikt voor die ‘prachtige’ asbest anno nu zonneparken en natuur.
Gebieden ik aar wolf zich vestigt wordt ongemerkt natura2000 gebied.

Het is alsof je je tuin gewoon kon gebruiken voor de trampoline, barbecue en plots is het perceel naast je natura2000 en je mag dan alleen maar vanuit je woonkamer naar je tuin kijken. Maar niet meer gebruiken zoals je deed.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:20

Ik ben voor de korenwolf!!!! <3

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:33

anjali schreef:
Ik ben voor de korenwolf!!!! <3

Ik ook. Ze zijn zo leuk!

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:43

anjali schreef:
rien10 schreef:
"dat" zeggen "ze" toch.
Wat wordt er gezegd door wie? Dat er wolven uitgezet zijn om stikstofplannen te vernellen, de regering zegt dat?
Ik ben niet van de complot theorieën.
Ik ben wel voor 0 wolven in Nederland.

Wat zou dan de reden zijn dat zelfs ernstige overlastgevende wolven geen strobreed in de weg mag worden gelegd? Terwijl ze dus ook nog grote onkosten veroorzaken,weliswaar voornamelijk aan de kant van de dierenhouders :( en als er (niet kostendekkende) subsidies worden beloofd, ten koste van de belastingbetalers?


Misschien zou je dan eerst die Idioten moeten aanpakken die om een mooi foto te kunnen schieten, die "probleemwolven" gecreëerd hebben...
Mooi eerst voeren,aanlokkeb en dan verbaast zijn dat die wolven niet meer schuw zijn...
En ik praat niet over 2 od 3 mensen... nee hele hoordes...

Maar daar heeft het nooit iemand over

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:50

Nou als we hier de complottheorieën kant op gaan dan ben ik weg... Slecht beleid oke. Sturing in media aandacht, kan ik inkomen. Maar verder dan dat ga ik niet hoor. Ik merk dat er in de randstad gewoon weinig bewustzijn is, het leeft helemaal niet. Dat zal flink meespelen.