Koninklijke paarden op hol geslagen in het centrum van Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skessa_
Berichten: 10647
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:44


paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:47

Sjemig zeg wat erg….hopelijk herstellen de ruiters en de paarden weer snel! Vond het altijd machtig om te zien dat ceremonieel maaaaar zou inmiddels wel willen dat er een alternatief voor kwam. Vind dit eigenlijk net zo erg als paarden koetsjes voor toeristen. Ze horen gewoon niet in de (heel erg drukke) stad.

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:00

Jeetje wat heftig om te zien.
Moet wel zeggen, was 2 weken terug bij de wisseling van de wacht met de paarden en daar zaten toch wel een aantal onrustige bij. Ze zijn nog niet allemaal bomproef.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Koninklijke paarden op hol geslagen in het centrum van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:24

Hopelijk herstellen ze snel.

Ziet er heftig uit, maar ik kan me voorstellen dat wat snijwonden op een schimmel die flink zweet er al snel erger uit ziet dan het is. Laten we het hopen!

Tancreda4

Berichten: 24058
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:46

pmarena schreef:
Dat donkere paard dat na de knal tegen de bus in zijn teugel vast blijft staan en gepakt wordt door de man met de rugzak, heeft ook een plasje bloed bij zijn hoef.....

Ze zullen best wat optaters gemaakt hebben :(:)


Om dat paard kreeg ik ook buikpijn ja, de versufde blik en die kapotte tourbus ernaast, dat is een beste klap geweest... heftig hoor. Hopelijk herstellen ze wel...

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:43

Foaly schreef:
Ze waren geschrokken van bouwgeluiden:

[ [url=m/39u8LO.png]Afbeelding[/url] ]

Kan ik me ook wel wat bij voorstellen, moet wel een heel braaf paard zijn dat daar niet op reageert :=




Als de combinatie is schrikken, en dan wegglijden over een putdeksel, dan snap ik wel dat dit heeft kunnen gebeuren en is het ook echt gewoon een heel beroerde samenloop van omstandigheden.


Alleen wegglijden kunnen de ruiters wel opvangen zonder dat er paarden los komen.

Lelijk schrikken kunnen ze ook wel opvangen.

Maar lelijk schrikken, dan onderuit gaan op een putdeksel, op de ruiter terecht komen,

Dan kan ik me voorstellen day er een blinde paniek situatie is bij de paarden.



Ik hoop dat alle ruiters en alle paarden en alle omstanders goed genezen.

kimmie261

Berichten: 19218
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Koninklijke paarden op hol geslagen in het centrum van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:10


Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: Koninklijke paarden op hol geslagen in het centrum van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:18


Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:59

Wel 3 ruiters die de nacht in het ziekenhuis verbleven. Niet levens bedreigend.

Hopelijk komen de paarden er ook weer bovenop.

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Koninklijke paarden op hol geslagen in het centrum van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:04


MARenAMY

Berichten: 80
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:42

Ik hoorde het vandaag al van een vriend
Zie nu het filmpje voorbijkomen, maar wat erg |(
Die schimmel was er ook niet best aan toe, zoveel bloed. En hij liep ook duidelijk niet goed
Hoop dat ze er snel weer boven op komen

Shadow0

Berichten: 43517
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:50

pmarena schreef:
Dat donkere paard dat na de knal tegen de bus in zijn teugel vast blijft staan en gepakt wordt door de man met de rugzak, heeft ook een plasje bloed bij zijn hoef.....


Daarvan had ik het idee dat hij doordat hij in de teugel stapte, weer een beetje bij zinnen kwam - dat is een situatie die waarschijnlijk wel getraind is, en hij leek een beetje te herkennen dat hij dan het beste stil kan gaan staan, en toen was er in elk geval weer wat contact met de wereld.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:31

Ja precies, ik dacht ook: wat goed dat hij in die teugel staat en zich daardoor voldoende begrensd voelt / terug bij z'n positieven komt. Maar tegelijkertijd vraag ik me af of die niet gewoon heel erg versuft was door het maken van een doodklap tegen die bus....

Sowieso, ik geloof dat er stond dat ze 6 mijl afgelegd hebben of zoiets, en 2 uur na het verliezen van hun ruiters pas weer gevangen waren...? Dat vind ik wel echt een super lange tijd. Je zou toch hopen dat ze eerder vastgepakt kunnen worden door iemand in zo'n drukke stad.....

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:18

pmarena schreef:
Ja precies, ik dacht ook: wat goed dat hij in die teugel staat en zich daardoor voldoende begrensd voelt / terug bij z'n positieven komt. Maar tegelijkertijd vraag ik me af of die niet gewoon heel erg versuft was door het maken van een doodklap tegen die bus....

Sowieso, ik geloof dat er stond dat ze 6 mijl afgelegd hebben of zoiets, en 2 uur na het verliezen van hun ruiters pas weer gevangen waren...? Dat vind ik wel echt een super lange tijd. Je zou toch hopen dat ze eerder vastgepakt kunnen worden door iemand in zo'n drukke stad.....

Ze vlogen dwars over een fietser heen, ze waren echt op hol. En als ze remmen op dat asfalt glijden ze meters door, mag je wel uitkijken ook ij volle galop

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Koninklijke paarden op hol geslagen in het centrum van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:32

Ze hebben het wel over 2(!!) uur hè. Je zou toch hopen dat ze in die tijd ergens even wat rustiger lopen.
Sowieso als ze 6 mijl afgelegd hebben, dat is niet de hele tijd in volle vaart gebeurd.

Ik zeg alleen maar dat je zou hopen dat zoiets geen 2 uur zou hoeven te duren..... :(:)