Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14105
Geregistreerd: 20-04-16

Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 21:31


Lukasje
Berichten: 11298
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:33

Te triest voor woorden. Het zal je pony maar zijn |( .

Muronia

Berichten: 19587
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:34

Gatver wat erg, hoe is de pony er aan toe?

LenteJarig
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:35

Pony is overleden.

In het linkje staat een foto. Ziet er wel uit als een wolvenaanval... :(:)

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:15

Sneu zeg.
Zelf zou ik geen Shetlander of drachtige paard snachts buiten laten lopen zonder wolf werend afrastering. Zo Shetlander heeft een grote van een groot schaap.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:20

Wat ik hier het vervelende aan het verhaal vind is dat deze eigenaar al meerdere ponys kwijt is door wolf aanvallen en niets veranderd aan het hek of ponys binnen zet snachts ,terwijl dat wel zou kunnen - lees ik in een ander topic. Ik vind dat nalatig , arme arme ponys

sasja0705
Berichten: 2033
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:24

knollentuin schreef:
Wat ik hier het vervelende aan het verhaal vind is dat deze eigenaar al meerdere ponys kwijt is door wolf aanvallen en niets veranderd aan het hek of ponys binnen zet snachts ,terwijl dat wel zou kunnen - lees ik in een ander topic. Ik vind dat nalatig , arme arme ponys


100% mee eens.
Hetzelfde geldt voor de handelaar uit Stroe, die zijn schapen gewoon laat staan en waar ondertussen iedere paar dagen schapen gedood worden... krijgt ja compensatie ( en geeft die ook zelf toe)

Maar daar hoor je niemand over jammer genoeg

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:44

knollentuin schreef:
Wat ik hier het vervelende aan het verhaal vind is dat deze eigenaar al meerdere ponys kwijt is door wolf aanvallen en niets veranderd aan het hek of ponys binnen zet snachts ,terwijl dat wel zou kunnen - lees ik in een ander topic. Ik vind dat nalatig , arme arme ponys


Waar lees jij dat hij de mogelijkheid heeft om de pony snachts binnen te zetten?

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:47

sasja0705 schreef:
knollentuin schreef:
Wat ik hier het vervelende aan het verhaal vind is dat deze eigenaar al meerdere ponys kwijt is door wolf aanvallen en niets veranderd aan het hek of ponys binnen zet snachts ,terwijl dat wel zou kunnen - lees ik in een ander topic. Ik vind dat nalatig , arme arme ponys


100% mee eens.
Hetzelfde geldt voor de handelaar uit Stroe, die zijn schapen gewoon laat staan en waar ondertussen iedere paar dagen schapen gedood worden... krijgt ja compensatie ( en geeft die ook zelf toe)

Maar daar hoor je niemand over jammer genoeg


Eigenaren die gewoon de mogelijkheid hebben er iets aan te doen, maar dat niet doen, zijn nalatig. Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.
Dat wordt ook in het andere topic vaak genoeg genoemd. De eigenaar van deze pony heeft die mogelijkheid, maar vindt gewoon dat de wolf hier niet hoort en gaat zich niet aanpassen, ook al heeft hij die mogelijkheid prima en dat is triest.
De dieren zijn de dupe, dit soort mensen mag om mij eens flink om de oren gekletst en laat ze maar een flinke boete krijgen.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:30

OleJon schreef:
knollentuin schreef:
Wat ik hier het vervelende aan het verhaal vind is dat deze eigenaar al meerdere ponys kwijt is door wolf aanvallen en niets veranderd aan het hek of ponys binnen zet snachts ,terwijl dat wel zou kunnen - lees ik in een ander topic. Ik vind dat nalatig , arme arme ponys


Waar lees jij dat hij de mogelijkheid heeft om de pony snachts binnen te zetten?

In een ander topic hier op bokt , van iemand die de locatie kent

Elisa2

Berichten: 37339
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:34

sasja0705 schreef:
knollentuin schreef:
Wat ik hier het vervelende aan het verhaal vind is dat deze eigenaar al meerdere ponys kwijt is door wolf aanvallen en niets veranderd aan het hek of ponys binnen zet snachts ,terwijl dat wel zou kunnen - lees ik in een ander topic. Ik vind dat nalatig , arme arme ponys


100% mee eens.
Hetzelfde geldt voor de handelaar uit Stroe, die zijn schapen gewoon laat staan en waar ondertussen iedere paar dagen schapen gedood worden... krijgt ja compensatie ( en geeft die ook zelf toe)

Maar daar hoor je niemand over jammer genoeg



Deze schapen waren eindelijk verplaatst, maar kennelijk zijn er toch weer aanvallen geweest. Mij is niet helemaal duidelijk of dit om dezelfde locatie gaat.
De schapenlijken lagen allemaal opgestapeld in een hoek van de voorgaande locatie..inmiddels 78 dood. :(

Ben het er mee eens trouwens, mensen die hun dieren wel kunnen beschermen maar het verdommen zouden sowieso geen vergoeding moeten krijgen. :(

Heel erg triest dat deze pony hier slachtoffer van is geworden.

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:58

Hier werd na een aanval door zowel Bij12 als natuurorganisatie geadviseerd vee niet te verplaatsen, want er is grote kans dat wolf niet weer hetzelfde perceel bezoekt. Dat werd hier vorig jaar aan een houder verteld wiens pink was gepakt. Te zot, ik weet het

Sanet

Berichten: 7971
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:03

Wintu schreef:
Hier werd na een aanval door zowel Bij12 als natuurorganisatie geadviseerd vee niet te verplaatsen, want er is grote kans dat wolf niet weer hetzelfde perceel bezoekt. Dat werd hier vorig jaar aan een houder verteld wiens pink was gepakt. Te zot, ik weet het


Ik kan echt 0 logische redenen hiervoor bedenken?

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:03

de vergoeding voor die meneer waar Sasja zo'n hele aan heeft en die volgens haar dik verdient aan verloren schapen is net zoveel als voor ieder ander en er hangt een berekening aan welke wordt berekend over de marktwaarde. Lijkt me heeeeel sterk dat hij eraan kan verdienen.
En wie zegt trouwens dat hij maatregelen kan nemen tegen die wolven?
Als er hier een pipo komt die naar onze koeien en kalfjes kijkt en zegt dat wij maatregelen kunnen nemen dan jaag ik die persoonlijk het erf af. Hier geen geld om 10 hectare wolfproof te maken

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:32

De mensen die roepen dat de dieren snachts op stal moeten of binnen wolfwerende omheining moeten staan om veilig te zijn weten denk ik niet dat hier in Drenthe wolven overdag gewoon door de straten lopen en jagen. een wolfwerende omheining bestaat niet. Als een wolf wil komt hij overal in.
24/7 in een afgesloten stal is helaas de enige manier om een dier te beschermen tegen de wolf.

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:37

roekes schreef:
De mensen die roepen dat de dieren snachts op stal moeten of binnen wolfwerende omheining moeten staan om veilig te zijn weten denk ik niet dat hier in Drenthe wolven overdag gewoon door de straten lopen en jagen. een wolfwerende omheining bestaat niet. Als een wolf wil komt hij overal in.
24/7 in een afgesloten stal is helaas de enige manier om een dier te beschermen tegen de wolf.


+:)+

Ik wilde in dit topic niet reageren. Maar hier sta ik compleet achter.

Wie een wolfwerende omheining voor me weet. Laat het even weten. Want die wil ik...

Elisa2

Berichten: 37339
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:42

Het gaat niet om de mensen die niet kunnen. Maar om de mensen die niet willen. Daar zit een groot verschil in.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:49

Maar waarom niet willen? Aan aanpassingen zitten ook kosten en die kunnen misschien ook niet uit.. of er is simpelweg geen tijd om dagelijks de dieren buiten en binnen te doen.
Het is echt niet zo simpel als men stelt. Helaas.

Dus. Ons shoarma moet duurder worden zodat de boeren 'beter' voor hun schapen kunnen zorgen. Of wij moeten niet zeuren dat dieren teveel binnen staan.

Net als paarden. Die meer op stal houden, binnem zogenaamde wolfwerende afrasting zetten is duur dus de stalprijzen stijgen..

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:51

https://www.agrishop.nl/voss-farming-sc ... iging.html
€ 2,23 de meter.
Zonder schrikdraad apparaat.

Doe eens een paar hectare.
1000 euro is niks. Dat heb je al voor 1 hectare.
En je weet dat het al die euro's de plomp in gooien is. Want het werkt niet.

Doe jij dat?
Nu paar duizend uitgeven voor je paard om een ander blij te maken zodat die niet meer met de vinger wijst.

Elisa2 schreef:
Het gaat niet om de mensen die niet kunnen. Maar om de mensen die niet willen. Daar zit een groot verschil in.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 26-04-24 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:53

roekes schreef:
De mensen die roepen dat de dieren snachts op stal moeten of binnen wolfwerende omheining moeten staan om veilig te zijn weten denk ik niet dat hier in Drenthe wolven overdag gewoon door de straten lopen en jagen. een wolfwerende omheining bestaat niet. Als een wolf wil komt hij overal in.
24/7 in een afgesloten stal is helaas de enige manier om een dier te beschermen tegen de wolf.

Weet ik prima hoor, woon er midden in. De kans dat ze overdag pakken is wel kleiner. Vooral daar, want te veel mensen die langs komen ;)

Elisa2

Berichten: 37339
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:53

Moet ik daar serieus op in gaan?

Beide eigenaren hier hebben gezegd niks te WILLEN doen uit protest tegen de wolf.

Ik ga echt niet zeggen dat men duizenden euro,s moet uitgeven aan een niet werkende omheining. Maar helemaal niks doen over een langere tijd bij meerdere aanvallen? Nee dat gaat er bij mij niet in.

Die schapen die stonden achter 1 schrikdraadje op 30 cm hoog..

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:55

Maar helemaal niks doen heeft hetzelfde resultaat dan duizenden euro's uitgeven.

Dat is het hem nou net.
En voor wie? Niet voor de eigenaar niet voor de schapen.
Voor de wijzer die dan wat anders moet zoeken om te bashen

Sanet

Berichten: 7971
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:58

DuoPenotti schreef:
Maar helemaal niks doen heeft hetzelfde resultaat dan duizenden euro's uitgeven.

Dat dus…

Elisa2

Berichten: 37339
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:02

Nou IK zou mijn dieren niet achter een draadje van 30 cm laten staan na aanvallen op DEZELFDE locatie. Er zijn ook prima andere betaalbare oplossingen te bedenken. Maar alles beter dan dat!

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Drachtige shetlandpony aangevallen in Boijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:03

Nee ik ook niet. Maar oplossingen zijn er niet. Ja ophokken in een afgesloten stal.