Allison Brock: onderschat nooit een goede PRE

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14160
Geregistreerd: 20-04-16

Allison Brock: onderschat nooit een goede PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 21:07

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Een PRE. Foto: Amanda Fotografie/Bokt Wiki


Allison Brock is geboren en getogen in Hawaï. Haar passie voor paarden begon op zevenjarige leeftijd. Ze nam de belangrijke beslissing om Hawaï te verlaten op zeventienjarige leeftijd, om haar droom van een carrière in de paardensport na te jagen.

Allisons harde werk en vastberadenheid wierpen hun vruchten af toen ze een plaats veroverde in het team van de Verenigde Staten en haar land vertegenwoordigde op de prestigieuze Olympische Zomerspelen van 2016 in Rio de Janeiro, Brazilië. Op de Olympische Spelen toonde ze haar talent en vaardigheid in de dressuur, en droeg ze bij aan het succes van haar team. Ze veroverde een bronzen medaille in het teamklassement.

Door de jaren heen heeft Allison meerdere PRE-paarden van haar klanten gereden. Op dit moment is ze de trainer van Ariana Chia en Guateque IV, een van de combinaties die op dit moment in de schijnwerpers staan.

In dit exclusieve interview gaat Allison dieper in op haar inzichten in Spaanse paarden, en haar memorabele ervaringen als ruiter en trainer.

Heb je goede herinneringen aan je eerste contact met een Spaans paard?
Ja - de eerste die ik me kan herinneren was een grijze PRE hengst genaamd Descarado. Hij was bloedmooi met donkergrijze manen en staart en absoluut adembenemend. Hij was ook ontzettend lief. Hij was een van de weinige PRE's in Hawaï in die tijd, en ik denk dat het rond 1988/1989 was. Hij maakte een enorme indruk op me met zijn schoonheid en karakter!

Wat vind je het leukst aan het Spaanse paard?
Het zijn gevoelige en intelligente paarden die graag met je werken. Ik heb het geluk gehad om er altijd een paar in ons programma te hebben sinds 2005, en ik hou van ze.

Als je nu op een beroemd PRE-paard mocht rijden, welke zou dat dan zijn, en waarom?
Ik zou graag op Fuego de Cardenas rijden! En ik had het geluk dat we Os Nervi hadden gekocht als leermeester voor mijn werkgever, Claudine Kundrun. Luis Lucio trainde hem en tot op de dag van vandaag denk ik dat hij een van de best getrainde paarden was die ik ooit heb mogen rijden.

De afgelopen twee jaar heb je Guateque IV getraind. Had je zulke resultaten verwacht?
Ik ben ontzettend blij met hoe hij is gegroeid in het GP-werk. De Matute's hebben hem fantastisch getraind en het is een plezier om met hem te werken. Zijn hart is groter dan hijzelf en ik waardeer hoe hij steeds meer blijft geven, naarmate hij sterker en fitter wordt. Hij houdt van zijn werk!

Wat vind je van het PRE-ras in de Verenigde Staten?
Ik vind het geweldig om er zoveel van te zien op wedstrijden, en in stallen in het algemeen. Ik ben altijd blij om ze in de topsport te zien en ze worden nu veel meer geaccepteerd als wedstrijdpaard. Tegelijkertijd geven ze veel plezier aan volwassen amateurs en kunnen ze heel veelzijdig zijn! Onderschat nooit een goede PRE!


Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37548
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Allison Brock: onderschat nooit een goede PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:36

Super paarden!

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Allison Brock: onderschat nooit een goede PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:28

Helemaal eens met Elisa, top paarden zijn die Spanjaarden!

Kinke

Berichten: 20568
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Allison Brock: onderschat nooit een goede PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 14:40