Edward Gal maakt succesvolle comeback

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:39

Ik vind het een fantastisch paard met echt heel mooie momenten, maar met dure (takt)fouten. Leuk om ze weer eens te zien! Je kunt de piaffe minder correct of duurzaam vinden. Toch vond ik het overgrote deel heel moeizaam piafferen en ik weet niet of je dat dan beter moet vinden.

Ik heb me niet gestoord aan de ruiter. Het is waarschijnlijk ook best ingewikkeld om zo'n paard in de volle ontspanning door de baan te krijgen. Een goede zit is ontzettend belangrijk, maar als jouw lijf in een bepaalde houding heel goed functioneert en in het ideale plaatje niet, dan zou ik toch voor het eerste kiezen. Daar doet het paard het dan waarschijnlijk ook beter op.

Misschien ben ik te veel uit de sport. Ik heb sowieso geen verstand van paardrijden. Toch heb ik met plezier naar wat proeven gekeken.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 06-05-24 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16220
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:41

Elisa2 schreef:
Ja ik vind dat ook te ver gaan, ben ook geen fan van Edward zijn rijstijl maar ga hem niet lopen uitjoelen vanaf de tribune. Als je dan een "vent" bent dan ga je achteraf naar hem toe en spreek hem ergens op aan ofzo. Het is altijd zo makkelijk verstopt in het publiek of in een groepje op FB.

En ik zie ook nogal misplaatste dingen voorbij komen op Facebook van bepaalde anti dressuur clubjes. Het vervelende is dat ze geen verschil en nuances zien omdat ze het zelf niet kennen. Bijv. een paard die zich opdrukt en de rug wegdrukt dat noemen ze dan "het neusje er uit" totaal niet door hebbend dat het niet klopt en zeker niet wenselijk is. Met het gevaar dat ze het zelf na gaan doen. :o

Het is gewoon lastig, sommige hele harmonieuze proeven missen technisch gewoon weer afdruk en kracht. Goed dressuur rijden is sowieso behoorlijk lastig, het ene paard is niet met de ander te vergelijken. Denk dat de meeste mensen inderdaad vallen over bepaalde rijstijlen waarbij vooral druk en dwang komen kijken ipv samenwerken met je paard.

Joh, het is zo moeilijk. En dat besef je pas als je er naar toe werkt. Hoeveel kracht en souplesse het kost, hoe snel je moet zijn met je hulpen, hoe scherp het paard aan de hulpen moet staan....... en dan de proef, waarin onderdelen elkaar heel snel opvolgen.....

En ik vind het niet erg als mensen zeggen dat ze het niet fijn vinden om te zien he, dat kan een leek ook zien denk ik. Maar technisch commentaar leveren heb ik dan wel moeite mee. Ik durf dat niet, ik heb nooit een piaffe op dat niveau gereden. Ik heb ooit eens op een paard mogen zitten wat vrij wat hoger opgeleid was dan de mijne en ik vond het verdomd lastig eerlijk gezegd :') ik had de finesse gewoon niet om dat paard te rijden.
Op zich wel gezond, daar wordt een mens nederig van _O- je denkt dat je heel wat kunt he, maar daar kom je achter. Oh well.


Phonix schreef:
Ben ik me eens Avalanche, maar je kunt jezelf er ook een beetje tegen beschermen ipv tegen in gaan. Ik heb gemerkt dat de sociale media persoon achter the Glocks account ook vaak “emotionele” berichten antwoordt of post, daar wordt het niet beter op.

Werth en Fry krijgt ook een volle lading shit over zich heen, maar die blijven wel doorgaan. Je zult nooit iedereen blij maken, maar op een moment was het wel duidelijk dat Gal zelf een beetje moest veranderen.

Dat denk ik ook wel. Social media training is ook een ding. Maar het lijkt me best een lastig iets hoor, om daarmee om te gaan, voor sommige mensen doe je het nooit goed.


Elisa2 schreef:
Wat voor een berichten zijn dat dan? Ik volg hun niet.

Ja Edward, in zijn periode op Lingh reedt hij anders dan nu inderdaad. Hij kan het wel, talent zat..soms vraag ik me af of een andere trainer hem geen goed zou doen. :o

Ja eens. Dinja rijdt bij Rieky Young, en ik vind het beeld fijner sinds ze daar is gaan rijden. Lynne Maas ook, ik vind haar ook fijn om naar te kijken.

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:45

Elisa2 schreef:
Wat voor een berichten zijn dat dan? Ik volg hun niet.

Ja Edward, in zijn periode op Lingh reedt hij anders dan nu inderdaad. Hij kan het wel, talent zat..soms vraag ik me af of een andere trainer hem geen goed zou doen. :o


Bijvoorbeeld zoals dit. Ik vindt dat niet nodig, laat het liggen, doe je hoofd omlaag en ga trainen.


Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:47

Iedereen gaat fijner rijden bij Rieky, Emmelie ook nu en Marlies. Zou graag de Glock heren daar willen zien. :D

Dat noemen ze nu het nieuwe rijden, maar eigenlijk is het gewoon het oude rijden. Zoals het hoort, zonder geruk en gepluk en goed van achter naar voren naar de hand toe.

Een proef rijden lijkt sowieso makkelijker dan het is, ook omgevingsfactoren hebben invloed. Een hengst gedraagt zich ook vaak weer anders op ander terrein dan een merrie of ruin.

CharleyT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:48

Veronica2 schreef:
Over het halthouden in de basis en de top, het is niet voor niets bij de basis geschrapt bij het binnenkomen.


Wat naar mijn bescheiden mening nog steeds een domme beslissing is geweest. Ook toen waren er combi's die netjes binnen kwamen en keurig halt hielden(B tm Z2) en combi's waar dat minder goed uitgevoerd werd.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:49

Phonix schreef:
Elisa2 schreef:
Wat voor een berichten zijn dat dan? Ik volg hun niet.

Ja Edward, in zijn periode op Lingh reedt hij anders dan nu inderdaad. Hij kan het wel, talent zat..soms vraag ik me af of een andere trainer hem geen goed zou doen. :o


Bijvoorbeeld zoals dit. Ik vindt dat niet nodig, laat het liggen, doe je hoofd omlaag en ga trainen.


[ [url=m/m1Q1Aa.png]Afbeelding[/url] ]


Oja, ik snap wat je bedoelt.

Inderdaad, gewoon geen aandacht geven en niet op in gaan zou beter zijn.

Ik zag Nicole ook wel reageren op FB bij Horses onder het bericht van Edwards comeback.

oji

Berichten: 4278
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:53

Ik ben geen fan van EG zijn rijstijl. Was dat al niet in de Totilas tijd en alles wat ik daarna heb gezien is gewoon niet mijn smaak. Maar goed, over smaak valt niet te twisten zei mijn moeder altijd. Ik weet het niet beter als de daarvoor opgeleide juryleden, dus ik houdt het er maar op dat het niet mijn ding is.

Wat ik wel zie is dat EG op de een of andere manier, altijd extreem getalenteerde paarden krijgt. De afgelopen 3 jaar heb ik mij regelmatig afgevraagd, hoe kan het zijn dat de 2, misschien wel kwalitatief allerbeste dressuurpaarden ter wereld, al 3 jaar langs de kant staan te koekeloeren, terwijl ze in de leeftijd zitten dat ze op hun toppen zouden moeten zijn? Een wedstrijdstop van 3 jaar, moet iedereen voor zichzelf weten, maar waarom zijn deze paarden met zoveel potentie en kwaliteit in de tussentijd niet aan een andere ruiter/amazone gegund, zodat ze wel in die jaren wedstrijdritme en ervaring hadden kunnen opdoen.

En waar ik al bang voor was, gebeurt nu dus ook. Het ene toppaard wordt vlak voor Parijs aan HP gegeven en het andere toppaard wordt weer uitgebracht door EG, om toch vooral wel in Parijs van de partij te kunnen zijn. Deze dieren hadden voor de wedstrijdstop 3 jaar geleden, toen ze nog vrij jong voor het niveau waren, veel last van wedstrijdspanning. En nu moeten snel snel, deze dieren klaargemaakt worden voor presteren in de chaos van een olympisch toernooi. Fysiek zullen ze het heus wel aankunnen, daar twijfel ik niet aan, ze zijn heus wel op niveau doorgetraind. Maar hoe er omgegaan wordt met het mentale aspect van deze 2 dieren, daar vind ik wel wat van. Hoe veel eerlijker was het niet geweest om deze dieren de afgelopen jaren zonder haast te leren omgaan met de spanning die komt kijken bij de grote toernooien?

Avalanche

Berichten: 16220
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:58

Elisa2 schreef:
Iedereen gaat fijner rijden bij Rieky, Emmelie ook nu en Marlies. Zou graag de Glock heren daar willen zien. :D

Dat noemen ze nu het nieuwe rijden, maar eigenlijk is het gewoon het oude rijden. Zoals het hoort, zonder geruk en gepluk en goed van achter naar voren naar de hand toe.

Ja eens hoor.
Ik kan daar echt van genieten. Ik kijk ook echt wel weer uit naar de komende evenementen.

Ik heb genoten van Fry met Glamourdale, maar de filmpjes die ik tot nu toe van EG zie, vind ik eigenlijk helemaal niet tegenvallen.


oji schreef:
En waar ik al bang voor was, gebeurt nu dus ook. Het ene toppaard wordt vlak voor Parijs aan HP gegeven en het andere toppaard wordt weer uitgebracht door EG, om toch vooral wel in Parijs van de partij te kunnen zijn. Deze dieren hadden voor de wedstrijdstop 3 jaar geleden, toen ze nog vrij jong voor het niveau waren, veel last van wedstrijdspanning. En nu moeten snel snel, deze dieren klaargemaakt worden voor presteren in de chaos van een olympisch toernooi. Fysiek zullen ze het heus wel aankunnen, daar twijfel ik niet aan, ze zijn heus wel op niveau doorgetraind. Maar hoe er omgegaan wordt met het mentale aspect van deze 2 dieren, daar vind ik wel wat van. Hoe veel eerlijker was het niet geweest om deze dieren de afgelopen jaren zonder haast te leren omgaan met de spanning die komt kijken bij de grote toernooien?

Interessant punt..... nadenkertje voor mij.

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:58

Voor mijn gevoel is het probleem ook meer de jurering en niet 100% zijn rijden. Denk dat we allemaal wel snappen dat een paard gespannen is na 3 jaar, maar ik zag net een stukje op clipmyhorse, de overgang van piaffe naar passage waar een galop(?)achtige pas tussen zat. Kan gebeuren, foutje. Maar hij krijgt voor die overgang gemiddeld een 6.7...
Ik rij m2, maar ik heb minder grote fouten gemaakt waarbij ik harder afgestraft werd :+ (en lagere cijfers gehaald waarbij ik het wel uitvoerde maar met als opmerking 'mag meer'). Voor zoiets kan je toch niet een bijna 7 halen?

En dan als we hem een paar keer vaker weer hebben gezien en meer routine, kan je zijn rijden weer beter beoordelen en ik hoop dat daar ook weer een stuk verbetering in zit. Ik vond het al wel iets beter dan 3 jaar terug.

wat voor mij ook wringt waardoor ik moeite heb om naar 'm te kijken: het voelt alsof het al een gegeven is dat ie in het OS team zit. Ik weet dat het niet zo is, maar op de longlist staan terwijl je al lang niet een wedstrijd gereden hebt, een paar maanden voor de OS weer een paar wedstrijden starten en mee kunnen doen. Dat vind ik ook niet eerlijk tegenover (opkomende) combinaties die hier de afgelopen jaren wel zichtbaar naartoe hebben gewerkt en zich hebben laten zien en gemeten tegenover andere buitenlandse combinaties

edit": wat oji zegt idd

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:00

Oji dat ging inderdaad ook door mijn hoofd. Naast dus het gedeelte dat er bij de Nlse ruiters een verschil zit tussen wie er in NL scoren en wie in buitenland.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:00

Oji:
Daar heb je een enorm goed punt, is ook door mijn gedachten gegaan. Ik vraag me af welke gedachtegang hier achter zit. Thuis goed doortrainen en dan zorgen voor een verassingseffect op concour? Ik heb altijd het gevoel gehad dat deze twee te snel, te jong naar een bepaald niveau gepusht zijn omdat ze hun vader moesten evenaren. De vorige OS kwam voor Total in ieder geval veel te vroeg volgens mij.

Toto loopt wel beter nu met minder taktfouten en een smakelijkere aanleuning onder HP.

Ik zou hun redenen wel willen weten en of er nagedacht is over het mentale stuk voor deze paarden.

Edward moet het nog wel waarmaken he, als het goed is zie ik het over een paar weken irl op het NK. Het had mij wel verstandiger geleken als hij wat internationale wedstrijden had gereden eerst. Ook om te kijken hoe hij daar ontvangen wordt..want dat kan weleens wat minder positief zijn dan ze hopen.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:22

oji schreef:
En waar ik al bang voor was, gebeurt nu dus ook. Het ene toppaard wordt vlak voor Parijs aan HP gegeven en het andere toppaard wordt weer uitgebracht door EG, om toch vooral wel in Parijs van de partij te kunnen zijn. Deze dieren hadden voor de wedstrijdstop 3 jaar geleden, toen ze nog vrij jong voor het niveau waren, veel last van wedstrijdspanning. En nu moeten snel snel, deze dieren klaargemaakt worden voor presteren in de chaos van een olympisch toernooi. Fysiek zullen ze het heus wel aankunnen, daar twijfel ik niet aan, ze zijn heus wel op niveau doorgetraind. Maar hoe er omgegaan wordt met het mentale aspect van deze 2 dieren, daar vind ik wel wat van. Hoe veel eerlijker was het niet geweest om deze dieren de afgelopen jaren zonder haast te leren omgaan met de spanning die komt kijken bij de grote toernooien?

Eens - dat is ook wat ik bedoel.
Ik vind het management discutabel. Behalve het wennen aan het presteren in een dergelijke omgeving gaat het dan ook om meerdere dagen van huis, ander ritme, enz.

Ik heb ook wel eens gedacht dat dit het minimum is wat Glock van beide heren verwacht - en dat ze dus 'gewoon' hun contractuele verplichtingen nakomen. Voor niks gaat de zon op, toch?

MarjanB

Berichten: 16553
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:27

Dit soort paarden worden ook nog wel eens incognito alvast meegenomen naar wedstrijden. Hc proefje of op t voor terrein. Daar zullen ze echt wel over nadenken en naartoe werken.

En ik hoop echt dat ze het knopje vinden en vanuit ontspanning de proeven kunnen rijden en echt fijn kunnen rijden met goede scores tot gevolg. Maar ik heb het idee dat het nu niet wordt geaccepteerd als het wat minder is en ze niet naar de spelen worden afgevaardigd. Ga er maar aan staan als bondscoach

denisesilver

Berichten: 2938
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:31

oji schreef:
Ik ben geen fan van EG zijn rijstijl. Was dat al niet in de Totilas tijd en alles wat ik daarna heb gezien is gewoon niet mijn smaak. Maar goed, over smaak valt niet te twisten zei mijn moeder altijd. Ik weet het niet beter als de daarvoor opgeleide juryleden, dus ik houdt het er maar op dat het niet mijn ding is.

Wat ik wel zie is dat EG op de een of andere manier, altijd extreem getalenteerde paarden krijgt. De afgelopen 3 jaar heb ik mij regelmatig afgevraagd, hoe kan het zijn dat de 2, misschien wel kwalitatief allerbeste dressuurpaarden ter wereld, al 3 jaar langs de kant staan te koekeloeren, terwijl ze in de leeftijd zitten dat ze op hun toppen zouden moeten zijn? Een wedstrijdstop van 3 jaar, moet iedereen voor zichzelf weten, maar waarom zijn deze paarden met zoveel potentie en kwaliteit in de tussentijd niet aan een andere ruiter/amazone gegund, zodat ze wel in die jaren wedstrijdritme en ervaring hadden kunnen opdoen.

En waar ik al bang voor was, gebeurt nu dus ook. Het ene toppaard wordt vlak voor Parijs aan HP gegeven en het andere toppaard wordt weer uitgebracht door EG, om toch vooral wel in Parijs van de partij te kunnen zijn. Deze dieren hadden voor de wedstrijdstop 3 jaar geleden, toen ze nog vrij jong voor het niveau waren, veel last van wedstrijdspanning. En nu moeten snel snel, deze dieren klaargemaakt worden voor presteren in de chaos van een olympisch toernooi. Fysiek zullen ze het heus wel aankunnen, daar twijfel ik niet aan, ze zijn heus wel op niveau doorgetraind. Maar hoe er omgegaan wordt met het mentale aspect van deze 2 dieren, daar vind ik wel wat van. Hoe veel eerlijker was het niet geweest om deze dieren de afgelopen jaren zonder haast te leren omgaan met de spanning die komt kijken bij de grote toernooien?

Lijkt mij daarnaast vooral zwaar frusterend voor de ruiters en amazones die de afgelopen 3 jaar er wél hebben gestaan, en nu zien dat hun OS plek weer weggekaapt gaan worden door deze twee heren, die al honderdvijfentachtig keer zo'n groot toernooi hebben gereden.
Edit: zie dat een aantal van jullie het daarmee met mij eens zijn

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:35

denisesilver schreef:
Lijkt mij daarnaast vooral zwaar frusterend voor de ruiters en amazones die de afgelopen 3 jaar er wél hebben gestaan, en nu zien dat hun OS plek weer weggekaapt gaan worden door deze twee heren, die al honderdvijfentachtig keer zo'n groot toernooi hebben gereden.

Moet zeggen dat ik het daar ook wel mee eens ben.
Je zou zeggen dat iemand een langere tijd, zeg een jaar, een actieve combinatie moet zijn om mee te mogen.
Dit zodat het paard ook niet ff vlug klaargestoomd gaat worden maar een fijne wedstrijdbasis heeft.
Maar inderdaad zeker ook voor andere ruiters.

swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:52

Ik zou Total us eigenlijk wel graag weer eens onder Dinja zien. Vond het toch wel apart om het paard onder haar weg te kopen.(ze leste bij Edward, dus in dat opzicht niet heel collegiaal m.i.) Dat vond ik ook een mooie combinatie en zou het jammer vinden als ze net niet naar Parijs mag.
Maar ik vind het sneu dat als Edward rustig ergens weer wil starten dit groot op horses.nl wordt vermeld en vervolgens lekker afgebrand dat er te veel spanning was en te hoge punten. In het kader van paardenwelzijn vind ik dat ergens ook niet oké en daar is het ook alles voor de kijkcijfers tegenwoordig.
Laatst bijgewerkt door swatch op 06-05-24 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Berichten: 1029
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:52

denisesilver schreef:
Lijkt mij daarnaast vooral zwaar frusterend voor de ruiters en amazones die de afgelopen 3 jaar er wél hebben gestaan, en nu zien dat hun OS plek weer weggekaapt gaan worden door deze twee heren, die al honderdvijfentachtig keer zo'n groot toernooi hebben gereden.
Edit: zie dat een aantal van jullie het daarmee met mij eens zijn

Zou echt heel zonde zijn inderdaad (en ook wel oneerlijk). Er zijn zoveel goede en mooie combinaties nu (als je het mij vraagt ook beter, of in ieder geval veel prettiger om naar te kijken). Ze zouden een of andere regel daarvoor in moeten voeren. Ben heel benieuwd wie er dit jaar uiteindelijk mogen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:55

denisesilver schreef:
Lijkt mij daarnaast vooral zwaar frusterend voor de ruiters en amazones die de afgelopen 3 jaar er wél hebben gestaan, en nu zien dat hun OS plek weer weggekaapt gaan worden door deze twee heren, die al honderdvijfentachtig keer zo'n groot toernooi hebben gereden.
Edit: zie dat een aantal van jullie het daarmee met mij eens zijn

Mijn gedachte.

Wat Edward betreft dan, HP is gewoon steeds gestart.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:58

Ik zit er wat anders in: de OS is niet niks, ik wil daar de beste combinaties zien. Oftewel diegene die internationaal gezien het hoogste scoren. Dus of je nu 4 starts of 40 op je conto hebt.

En dat vind ik nu bij EG moeilijk bepalen, omdat het niet echt internationale starts zijn. Maar zou hij 76/78 procent rijden waarom zou je dan in hemelsnaam iemand sturen die 74% als PR heeft?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:01

Tango1979 schreef:
Ik zit er wat anders in: de OS is niet niks, ik wil daar de beste combinaties zien. Oftewel diegene die internationaal gezien het hoogste scoren. Dus of je nu 4 starts of 40 op je conto hebt.

En dat vind ik nu bij EG moeilijk bepalen, omdat het niet echt internationale starts zijn. Maar zou hij 76/78 procent rijden waarom zou je dan in hemelsnaam iemand sturen die 74% als PR heeft?

Scores op Nederlandse bodem zijn nog wel eens anders dan die op internationaal.

Alleen in NL starten vertekent het beeld aardig.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:07

Ja dat zeg ik.

Maar dan nog: als hij op het NK wint met zeg maar 78% in de GP dan ga je toch niet nr 5 naar de OS sturen die 72% had?

Benzz
Berichten: 2941
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Edward Gal maakt succesvolle comeback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:12

Maar bijvoorbeeld Emmelie Scholtens, die heeft op een 5 sterren wedstrijd internationaal al forse scores behaald. Want eerlijk: Exloo is 3 sterren en geen 5.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41778
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:12

Tango1979 schreef:
Ja dat zeg ik.

Maar dan nog: als hij op het NK wint met zeg maar 78% in de GP dan ga je toch niet nr 5 naar de OS sturen die 72% had?

Nee, en dat zal ook vast niet gebeuren. Maar ik verwacht op het NK ook Emmelie en Dinja in de ring, naast Marlies, die ook steeds hoger gaat scoren.

En als je dan moet kiezen tussen 4 78% ruiters, dan is het imo wie het laatst komt wie het laatst maalt. Dan zijn imo de internationale scores belangrijker dan die van een Exloo. Ik geloof dat de teams uit 3 personen en een reserve bestaan, toch?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 06-05-24 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:13

oji schreef:
maar waarom zijn deze paarden met zoveel potentie en kwaliteit in de tussentijd niet aan een andere ruiter/amazone gegund, zodat ze wel in die jaren wedstrijdritme en ervaring hadden kunnen opdoen.


Ik denk hé, dat de kans groot is dat ze daar geen ruiter voor hebben die met zo'n paard om kan gaan.

Spenk
Berichten: 21830
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:15

Cioccolato schreef:
oji schreef:
maar waarom zijn deze paarden met zoveel potentie en kwaliteit in de tussentijd niet aan een andere ruiter/amazone gegund, zodat ze wel in die jaren wedstrijdritme en ervaring hadden kunnen opdoen.


Ik denk hé, dat de kans groot is dat ze daar geen ruiter voor hebben die met zo'n paard om kan gaan.

Dinja kon volgensmij heel goed met Total overweg in al die jaren dat zij hem reed.