Over de Regenboog: april 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102067
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 11:14

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding
Schilderij en foto: janouk


Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.


Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.





Dexter

Afbeelding


Granoek schreef:
We kwamen 239 dagen tekort. Nog 239 dagen en dan zouden we worteltaart maken omdat Dexter 10 jaar bij mij was!
Maar we kwamen eigenlijk 84 jaar tekort. Nog 84 jaar want de afspraak was dat hij 100 jaar zou worden bij mij.
Het mocht niet zijn, en dan ik alleen maar blij zijn dat ik 9 jaar van hem heb kunnen leren. Hij leerde mij geduldig te zijn, te vergeven en te relativeren. Hij leerde mij niet te kijken maar te zien.
Ik kan niet samenvatten wat we samen gedaan hebben, de herinneringen die we maakten. Dan zou ik een boek moeten schrijven en daar vind ik nog niet de woorden voor. Voor nu zeg ik dan maar dankjewel en tot snel, vriendje <3





Tennessee

Afbeelding



Hennos schreef:
Soms is houden van juist loslaten.
Soms is de eerlijkste beslissing voor je paard in conflict met je eigen gevoel.
Soms mag je niet egoïstisch zijn en moet je een keuze maken voor je maatje, de lieve bruine ogen zeggen dat het goed is en hij mag gaan.

Lieve lieve Tennessee het is goed. Mijn grote vriendelijke reus wat ga ik je missen.
❤️3-4-2000 - 4-4-2024❤️



Judy

Afbeelding


Zinzi_jewel schreef:
Mijn once in a lifetime
Mijn gesloten boek
Mijn "beetje aparte" merrie
We hebben maar kort van elkaar mogen genieten. En tegelijk was je mijn moeilijkste puzzel ooit.
16 maanden, hele mooie, maar ook spannende maanden. Onberekenbaar, maar ook zo ontzettend lief.
Een stomme tumor aan je eierstok, maakte dat ik je af moest geven door niet te verwachtte complicaties na je operatie. Ik had zo gehoopt de echte Judy te mogen ontmoeten na je operatie.
Bedankt lieve meid voor de mooie tijd.
Voor altijd in mijn hart ❤️

13 mei 2015 - 15 april 2024


Xander van de Schildhoeve

Afbeelding


Gulpje schreef:
Lieve X,

Op 22 maart hebben we je moeten laten gaan en ondanks dat het de enige juiste beslissing was zit er een groot gat in mijn hart.
Je was mijn grote liefde en wat hebben we het mooi gehad al die jaren samen. Zoveel bijzondere ritten gemaakt, gelukkig nog 1x voor de kar mogen lopen vorig jaar (dat vond je mooi!) en je was altijd de knapste in de dressuurring. Helaas leed je sinds een jaar of 8 aan een slokdarmverlamming, waardoor het lastig werd om je op gewicht te houden. Met een moordend voer-regime heb ik met hulp van stalgenootjes je het afgelopen jaar 6x per dag kunnen voeren maar helaas volgden de verstoppingen elkaar snel op de laatste maanden en er kwam ook koliek en diarree bij. Daarom hebben we je naar de kliniek gebracht om te helpen met aansterken maar door al het gewichtsverlies en het eigenlijk geen hooi meer kunnen eten waren je 9 levens op. Na alle keren door het oog van de naald te zijn gekropen in de afgelopen jaren konden we je niet meer redden deze keer. Je bent net niet 25 geworden dus ik ben verdrietig maar ook trots dat je zo lang nog zo goed bent gebleven ondanks al je problemen. Lieve Friesland van me, ik hoop enorm dat je je bol vreet van het gras daarboven samen met Daisy <3 <3

Xander van de Schildhoeve 25-04-1999 – 22-03-2024




Promising Cherished Quality

Afbeelding



kyrkelover schreef:
Promising Cherished Quality
14-05-2022 ~ 31-03-2024

Je was alles wat ik mij wenste een ware jackpot. Ik kan het mij nog als de dag van gisteren herrinneren dat je na een voorbeeldige dracht geboren werd. Valk en ook nog een merrietje *\%/*
Kwa karakter leek je als 2 druppels water op mama Hidden Treasure en ik zag de toekomst al helemaal voor mij. Iedere dag weer maakte mijn hart een sprongetje als ik jou zag. :+: Je hebt nog geen 2 jaar mogen worden en ik vraag mij nog dagelijks af waar jij het aan verdient had om een verschrikkelijke dood te sterven aan een zeldzame tumor. Sorry meisje dat ik je niet heb kunnen redden, hopelijk tot ooit.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16196
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:25

Sterkte iedereen!

ellepel

Berichten: 47426
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:37

wat heftig ook wat iedereen mee gemaakt heeft.
heel veel sterkte :(:)

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:43

Veel sterkte allemaal :knuffel: Wat een lieve en ontroerende teksten.

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:20

Heel veel sterkte allemaal met deze vreselijke verliezen.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:54

Sterkte allemaal :(:)

mala26

Berichten: 5012
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:10

Heel veel sterkte allemaal.

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:38

Heel veel sterkte allemaal

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:44

❤️

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:38

Sterkte iedereen

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:45

Sterkte allemaal.
Xander ken ik volgens mij nog uit de tijd dat hij in Hoogeveen stond. Toenmalige ruiter reed bij ons op de club met hem.

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:15

Jee wat galopperen er weer veel paarden over de regenboog

Sterkte voor iedereen.

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Over de Regenboog: april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:19

Sterkte iedereen! :knuffel:

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 23:28

Avelienvd schreef:
Sterkte allemaal.
Xander ken ik volgens mij nog uit de tijd dat hij in Hoogeveen stond. Toenmalige ruiter reed bij ons op de club met hem.


Dat is lang geleden :oo

Ik heb je een PB gestuurd!

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 23:39

Goh , dan denk je dat je het een beetje een plek hebt gegeven. En dan zie ik Jules op de plek waar ze nog lang niet had moeten staan samen met mijn dochter , lachen voor de foto .
Meisje toch , waarom jij nu al over de regenboog , we hadden nog 100den avonturen moeten beleven samen .

Tranen over m'n wangen en m'n keel zit dicht . Mis je