De nachtmerrie van iedereen: Paard zakt door trailerbodem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

paard door bodem van trailer gezakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 18:43

hier heb ik geen worden voor dat mensen niet de moeite nemen om hun trailer op tyd te laten controleren weer een dier de duppe van menselijk gedrag echt schandalig ik hoop dat ze een heel erg schuld gevoel hebben naar hun paard toe en dat ze er wat van geleerd hebben want iedereen die maar een beetje verstand van paarden heeft weet dat je spullen regelmatig na moet kijken en ze moet onderhouden maar er zijn jammer genoeg mensen die dat schijnbaar niet belangrijk vinden. als je zo met beesten om gaat dan moet je er maar niet aan beginnen.RUST ZACHT ARME ZIEL>

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 18:49

Desiree schreef:
Ik wil niet vervelend doen hoor, maar er zijn mensen die het opzettelijk laten gebeuren, zodat ze het paard uitbetaald krijgen door de verzekeringsmaatschappij. Daarom moeten verzekeringsmaatschappijen trailers die geen jaarlijkse nakijkbeurt krijgen NIET uitbetalen. WAnt daarmee beschermen ze paarden tegen dit soort ongein.


Onzin hoor... Als iemand opzettelijk z'n paard zou willen laten verminken ivm. een verzekeringskwestie, dan zijn er tal van 'makkelijkere' manieren.
Maar het is inderdaad verschrikkelijk om die foto zo te zien. Gelukkig heb ik een splinternieuwe trailer met een zeer speciale bodem daarin waar zoiets nooit mee kan gebeuren.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 18:59

mensen die dit opzettelijk doen om verzekerings reden of andere reden die moeten ze dan maar ook uit hun lijden verlossen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:15

nicolietje schreef:
ja heb ik ook wel eens eerder gehoord...wat zal je je dan als eigenaar schuldig voelen, en terecht!!
wij hebben kunststof bodem dara kunnen ze niet door heen zakken..toch>??????


tuurlijk kan een paard ookk door een kunstof bodem zakken. Maar waarom zou de eigenaar zich terecht schuldig moetten voelen? Je weet toch niet zeker of het wel de schuld van de eigenaar is? Dit is al erg genoeg voor de eigenaar vind ik.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:41

het is aan de eigenaar om de trailer te controleren voor hy zyn paard in laad en er de weg mee op gaat dus de schuld ligt ten allertyden by de eigennaar het is erg makkelijk om de schuld naar iemand anders te schuiven maar verlopige is het beestje de dupe van menselijk gedrag.

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 19:49

Hoi,
Deze nachtmerrie overkwam ons dus ook.Alleen niet zo ernstig.(Gelukkig !)We leende een trailer van iemand die we volledig vertrouwde.
Gelukkig reden we in Emmen-centum op een rotonde,dus stapvoets.En Queen zakte maar met èèn been door de bodem,die overigens ook aan de andere kant totaal gaar was.
Het liep met een sisser af,maar jullie snappen natuurlijk wel dat wij nu een geleende trailer helemaal uitelkaar controleren voor we hem mee nemen.
Ook al is hij van mijn beste,beste aller beste vriendin !
Groetjes Jacqueline.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:09

ik begrijp sommige mensen niet en kan er ook echt totaal geen 'respect' of emdelijden mee hebben. behalve voor het arme dier...
Veel te vaak worden dieren in welke mate ook slachtoffer van het egoistisch en/of egocentrisch denken van de mens, vind ik..
Echt heer erg.

Ik begrijp niet dat mensen niet gewoon meer moeite en geld investeren in dit soortzaken en ik begrijp ook niet waarom mensen dit soort foto's
A moeten maken
en B moeten plaatsen overal..??!

Wie zit hierop te wachten..?

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 23:10

ik zit hier zeker niet op te wachten ik vind als je een paard of wat voor dier dan ook in een trailer vervoerd met een verrotte bodem het zelfde is als doodslag het zelfde als ik iemand wegstuurd met een auto met mankementen weet je ook dat er wat kan gebeuren ik zal het niet op me geweten willen hebben.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 09:39

Dit is echt verschrikkelijk... toen ik nog erg afhankelijk was van anderen qua vervoer heeft mijn paard ook wel eens in verrotte trailers gestaan (vond ik dan), ik vond dat doodeng en ik zou dat dus ook nooit meer doen! Ik heb zelf een oude trailer gehad maar ik heb hem verkocht omdat ik het een enge trailer vond, ook al was hij wel van een goed merk (Ifor Williams). Trouwens, die trailer op de foto (Brenderup) ziet er niet eens echt oud uit ofzo...

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:33

trailer hoeft nie echt oud te zijn om een verotte bodem te hebben , en het is inderdaad zo dat sommige mensen dit opzettelijk kunnen doen om geld te vangen van de verzekering! weet je wat ze moette doen die mensen maar ens achter een auto binden en daar maar eens ff mee een rondje door nederland rijden echt zwaar triest! maar dit brengt de pony of het paard natuurlijk nie mee terug en als ze het al overleven zijn ze voor altijd getraumatiseerd en zullen ze nooit meer in een trailer durven! echt heel erg zielig dat er zo iets nog moet en kan gebeuren nu we overal de middelen voor hebben om alles zo goed in orde te hebben! geen woorden meer Huilen Boos! Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:38

Het spijt me Carola maar je hebt wel mensen die dat doen. Het is namelijk al eens gebeurd, door professionele ruiters die een duur paard ongeschikt voor de sport bevonden en dan zulke dingen deden. Ik was zwaar geschokt. Helaas zijn er vele misselijke manier om paarden om zeep te helpen. En het wordt gedaan.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:12

Nu heb ik een vraagje. Als je een trailer leent hoe weet je dan of die bodem goed is? Moet je mensen dan gewoon vertrouwen?

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 19:35

Hoi,
Ik heb er van geleerd dat je er zelfs onder moet gaan liggen om de bodem te inspecteren.
Bij de trailer die wij geleend hadden zag je aan de binnenkant helemaal niets.De eigenaar had er als versteveging namelijk een hars laag in aangebracht.Daar door zag je aan de binnen kant dus echt niets ! Maar het rotten was aan de buitenkant(lees onderkant)gewoon verder gegaan.De eigenaar zelf dacht dat hij het ook goed voor elkaar had.En is zich achteraf net zo rot geschrokken als wij.(Trailer is ook niet meer op de weg geweest).
Dus letterlijk alle kanten inspecteren !!
Groetjes Jacqueline.

schatjuhh
Berichten: 227
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:51

ik vind dit zoooooooooooooooooow zielig Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
ik snap niet dat zoiets kan gebeuren Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
er zit inene een brok in me keel en k weet nikx meer te schrijven
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:55

Zoiets heb ik al eerder gehoord, maar wel erg brr

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 20:58

ach gossie
wat erg
dat zoiets kan gebeuren
die benen
arm dier !!!
misshcien is het beter zo dat hij/zij ingeslapen word. Huilen Verdrietig


Kusje Kusje Kusje

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:47

Wat erg voor dat paardje,hij moet vreselijke schrik hebben gehad.Maar ik denk toch dat het beter is dat ze hem/haar hebbben ingeslapen,want anders had ze misschien iets aan haar poten overgehouden,waaardoor ze heel haar leven kreupel liep!maar toch blijft het harstikke erg!SNIK Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 12:38

jura: " ... toen ik nog erg afhankelijk was van anderen qua vervoer heeft mijn paard ook wel eens in verrotte trailers gestaan (vond ik dan), ik vond dat doodeng en ik zou dat dus ook nooit meer doen! Ik heb zelf een oude trailer gehad maar ik heb hem verkocht omdat ik het een enge trailer vond,.. "

dus nu rijden anderen met die oude/verrotte/ i.i.g. gevaarlijke trailer en is andermans paard zijn leven niet zeker, of heb je erbij vertelt dat ze er niet mee konden/moesten rijden ...?!

en ( goede/bekende/dure) merken zij niet zalimakend .. leeftijd en onderhoud v/d aanhanger tellen zwaarder!

Dit is ook de reden dat ik voor een nieuwe/vrijwel nieuwe trailer ga en niet voor eentje die een heel 'verleden' heeft.

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 19:11

Ik heb mijn paard waarschijnlijk behouden voor zoiets, tot 2x toe nog wel.

Ik wou een wedstrijd rijden en mijn pensionhouder zou me wel brengen met zijn trailer(aftands ding).
Toen kreeg ik de waarschuwing van de vader van mijn vriendin om hem niet te nemen want hij had gezien dat er een as/dwarsbalk onder de trailer gebroken was of in ieder geval niet deugde, ook zaten er ongelijke banden onder(eentje groter als de ander)
Toen had ik al een beetje kijk op mijn pensionhouder en meldde wat ik vernomen had. Daar klopte natuurlijk niks van en de trailer was gewoon goed, maar hij wou hem niet laten keuren.
Ik ben dus ook niet gegaan hoe jammer ik dat ook vond maar het gevaar dat zoiets gebeurd als hier boven was mij te groot.

Die trailer is vlak daarna enkele weken weggeweest. En wij wisten wel waarom. Lips are sealed

Diezelfde vader van mijn vriendin heeft later nog eens een trailer moeten huren om naar de smid te gaan(Danno moest toen ook mee voor gezelschap).
Hij ging die trailer ophalen en kreeg de schrik van zijn leven. 1 band totaal afgesleten!!! Helemaal glad en de haren kwamen erdoor heen!!.
Hij ontdekte het thuis en heeft daar de band verwisseld en is later even goed te keer gegaan in die winkel. Ik heb die band gezien, levensgevaarlijk.
Dan denk je bij een betrouwbaar adres een goede trailer mee te krijgen.

Neeltje

Berichten: 6
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Groningen

Paard zakt door trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:15

Oww Jezus (sorry hoor) maar wat is dat zielig!!!! Het zal je maar gebeuren!!! Gelukkig word onze trailer ieder jaar gecontroleerd en word er vooral na de bodem gekeken!! Ik denk dat als dat bij je paard gebeurd dat je je dan heel erg schuldig gaat voelen!!

Neeltje

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:27

Ik heb dit ook een keer meegemaakt met een vrachtwagen wel te verstaan. Een van de paarden zakte plots door de bodem en belandde op het wiel met haar been. Ik zag haar in een keer verdwijnen en we zijn toen meteen gestopt (midden op de snelweg!!!). We hadden nog zo'n lekkere chauffeur die eerst nog even aan de kant wilde gaan staan maar dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen. Als we waren doorgereden hadden we zo het been eraf gereden. Uiteindelijk hebben we met behulp van een paar sterke mannen het paard uit het gat kunnen trekken. Veearts erbij en die heeft haar verdoofd zodat we in ieder geval naar een veiliger plek konden rijden. Daar werd ze onderzocht en later zijn er nog foto's gemaakt maar alles bleek mee te vallen. Ze heeft wel 6 maanden revalidatie gehad maar loopt nu weer volop in de sport. Alleen moet ze nu met een trailer vervoerd worden omdat ze dus never nooit niet meer die vrachtwagen op loopt.
Vrachtwagen is naar de fabrikant gebracht en het bleek een grove fabrikagefout te zijn die nooit bij de keuring tot uiting was gekomen. Het gedeelt bij de wielen bleek slechts uit een enkele plaat (hout!!!) te bestaan. Dat is dus gaan rotten en voila paard zakt erdoor.
Gelukkig heeft dat paard achteraf veel geluk gehad want ik was ervan overtuigd dat ze afgemaakt zou moeten worden.
Zo zie je maar, je kan het niet altijd voorkomen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:30

ik snap het niet helemaaal.. Het paard zakte door de boden en kwam met het been terecht opd e wiel.. Maar een wiel draait en zeker met een hogere snelheid draait het wiel dus snel.. Hoe kan het dan dat je er op tijd bij bent gekomen? En je zei ook dat je het paard zag verdwijene.. HOe dan? Want het stond in een vrachtwagen en daar zie je de paarden tog niet? Of heeft het voor een gaas wand?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:34

NANZA schreef:
weet je wat ze moette doen die mensen maar ens achter een auto binden en daar maar eens ff mee een rondje door nederland rijden echt zwaar triest!


Helemaal mee eens!! Maar weet je wat nog het ergste is? Stel dat mensen opzettelijk zo omgaan met hun paard, wordt er in dit kruepele land nix aan gedaan. Ze krijgen zelf sgeld toe.. Ik vind eigelijk dat het bestraft moet worden. Dieren hebben in dit land geen rechten en dat vind ik belachelijk.. Je leest vaak zat over dierenmishandeling.. EN ik snap daarbij niet dat die mensen niet gesrtaft worden.. Ik vind dat er ook dierenrechten moeten komen en voor mishandeling of moord van een dier straffen moeten bestaan.. Het is en blijft tenslotte moord, ooka l gaat het dan om een dier!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 14:09

fred lover schreef:
ik snap het niet helemaaal.. Het paard zakte door de boden en kwam met het been terecht opd e wiel.. Maar een wiel draait en zeker met een hogere snelheid draait het wiel dus snel.. Hoe kan het dan dat je er op tijd bij bent gekomen? En je zei ook dat je het paard zag verdwijene.. HOe dan? Want het stond in een vrachtwagen en daar zie je de paarden tog niet? Of heeft het voor een gaas wand?

Ik zal even toelichten: we stonden stil op een druk kruispunt op de snelweg (ja dat heb je in Belgie) en ik houd de paarden via een raampje altijd in de gaten (er kunnen 8 paarden in en ik kan ze via dat raampje allemaal zien). De betreffende merrie stond als tweede en voordat we zouden oprijden zag ik haar wegzakken. Ik dacht eerst dat ze gevallen was en dat ze zich zou ophangen aan het halster waar ze nog mee vast zat. Ze is dus precies met haar been op de wielkas terecht gekomen. Je kunt je voorstellen als we waren gaan rijden en niemand had iets gemerkt dat dan het been er radicaal was afgereden want het was mee gaan draaien met het wiel. Je hebt gelijk dat als we met hoge snelheid hadden gereden en ze was tijdens de rit door de bodem gezakt dat ze er dan niet meer was geweest en dat we het been ergens op de snelweg hadden kunnen zoeken. Dus wat dat betreft hebben heel veel omstandigheden geholpen om het tot een goed einde te laten verlopen. Ik ben zo blij dat we stil stonden, anders waren de gevolgen niet te overzien geweest.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 18:55

Oh mijn god wat erg!!! Echt zielig!!