Berlijn: Idocus derde in Grand Prix, pech Jazz en

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Berlijn: Idocus derde in Grand Prix, pech Jazz en

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 17:45

Berlijn: Idocus derde in Grand Prix, pech Jazz en Goliath
bron KWPN


Tijdens het wereldbekerconcours in Berlijn is de KWPN-hengst Idocus derde geworden in de Grand Prix met de prachtige score van 72,48%. Een blije Marlies van Baalen: "Dit waren de mooiste piaffes en passage die ik tot nu in een proef heb kunnen laten zien. Ik kon me opnieuw goed concentreren. Eén echt foutje overkwam ons. De wissel tussen de pirouettes in werden drie wissels. Verder liep hij heel fijn."

Niet voor alle Nederlanders liep het in Berlijn zo fijn. Tineke Bartels en Broere Jazz moesten hun Grand Prix halverwege beëindigen. Tineke Bartels: "Jazz was plotseling echt stokkreupel. In een appuyement naar links gebeurde er iets vreemds en toen voelde ik het. Ik ben onmiddellijk opgehouden. Thuis moet er maar goed naar gekeken worden."
Arjen Teeuwissen die op een glorieuze come-back had gehoopt met Gestion Goliath T werd in de ring geconfronteerd met een steeds benauwder wordend paard. Hij kwam nog tot 65,28% en een twaalfde plaats. Arjen: "Ik was al eerder gewaarschuwd dat Goliath cornage heeft, maar zo heftig als nu heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik dacht dat hij ter plekke zou neerstorten. Ik heb me teruggetrokken uit de Kür. Hij wordt nu eerst onmiddellijk geopereerd."
Marlies van Baalen had haar pech al een dag eerder gehad, toen Laurentianer kreupel bleek voor aanvang van de Prix St Georges. Gevoeligheid aan een hoefscheurtje bleek de boosdoener.

De Grand Prix werd gewonnen door Ingrid Klimke met Nector van het Carelshof, 73,28%. Christian Pläge en de Deens gefokte Regent werden tweede (72,76%). Voor morgenochtend staat de Kür op muziek op het programma.