Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:51

Maar dat is toch niet nieuw?
Een bestaand product wat verbeterd is, maar dat hebben ze ook al gedaan met andere voeders van hen en de gehaltes aan een aantal vitamines bijgesteld.
Ik dacht een compleet nieuw product.
Mag van mij wel,wil wel nog iets voor oudere paarden er bij hebben :j

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:56

Nouja verbeterd idd. Misschien betere gehaltes.
Wat zoek je voor oudere paarden?

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:59


ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:07

Zou wel graag wat willen wat hoger in bijvoorbeeld selenium zit,, wat hoog in aminozuren zit, wat probiotica er bij.
maar liefst graan vrij.


Ja die omnia, ik zag dat ook al voorbij komen.
Ik ga dat absoluut proberen :j

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:18

Wel wat tegenstrijdig die Omnia:
“Als aanvulling op krachtvoer voor paarden die moeilijk op gewicht blijven.
Als aanvulling op een supplement voor paarden die snel overgewicht ontwikkelen”

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:42

Mijn pony is echt een hopeloze eter met vitaminebrokjes. Ik weet het langzamerhand ook niet meer. Vaak eet hij het de eerste tijd wel, maar na een aantal weken krijg ik de meeste merken niet meer naar binnen. Pavo vital, Marstall force, Lexa en victorious secret krijg ik niet meer naar binnen. Ik heb nu pony bigs van Masterhorse, maar dat hoeft hij sinds een paar dagen ook niet meer.
Metazoa en vitalbix ging er wel in maar daar werd hij erg schrikachtig van. Dat is hij al genoeg van zichzelf dus dat moeten we niet hebben.
Iets van horsefood geprobeerd wat mijn stalhoudster toevallig als test had, maar daar rende hij ook hard voor weg.

Ik wil graag nog equilin balancer proberen. Mini proefzakje daarvan heeft hij wel op maar dat zegt niet veel.

Iemand nog tips voor een moeilijke eter? Mengen werkt maar beperkt. Als hij eenmaal iets niet wil kan ik mengen met veel muesli oid maar dan blijft er een restje over waar nou precies de vitamine brokjes in zitten. Of hij eet het gewoon helemaal niet zodra hij proeft dat er wat door zit.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:34

Lastig hoor, zo'n lastige eter.. gekookte lijnzaad er door?
Eet hij ook geen fibra?

Die Subli omnia lijkt mij ook wel wat :D

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:37

Mijn merrie zeurdoos nr 1 met voer eet wel de marstall force maar dan door smakelijke muesli! Dat werkt voor haar!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:44

viola schreef:
Mijn pony is echt een hopeloze eter met vitaminebrokjes. Ik weet het langzamerhand ook niet meer. Vaak eet hij het de eerste tijd wel, maar na een aantal weken krijg ik de meeste merken niet meer naar binnen. Pavo vital, Marstall force, Lexa en victorious secret krijg ik niet meer naar binnen. Ik heb nu pony bigs van Masterhorse, maar dat hoeft hij sinds een paar dagen ook niet meer.
Metazoa en vitalbix ging er wel in maar daar werd hij erg schrikachtig van. Dat is hij al genoeg van zichzelf dus dat moeten we niet hebben.
Iets van horsefood geprobeerd wat mijn stalhoudster toevallig als test had, maar daar rende hij ook hard voor weg.

Ik wil graag nog equilin balancer proberen. Mini proefzakje daarvan heeft hij wel op maar dat zegt niet veel.

Iemand nog tips voor een moeilijke eter? Mengen werkt maar beperkt. Als hij eenmaal iets niet wil kan ik mengen met veel muesli oid maar dan blijft er een restje over waar nou precies de vitamine brokjes in zitten. Of hij eet het gewoon helemaal niet zodra hij proeft dat er wat door zit.


Dit maybe? https://www.ecostyle.nl/paard/producten/oerbalans

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:59

viola schreef:
Mijn pony is echt een hopeloze eter met vitaminebrokjes. Ik weet het langzamerhand ook niet meer. Vaak eet hij het de eerste tijd wel, maar na een aantal weken krijg ik de meeste merken niet meer naar binnen. Pavo vital, Marstall force, Lexa en victorious secret krijg ik niet meer naar binnen. Ik heb nu pony bigs van Masterhorse, maar dat hoeft hij sinds een paar dagen ook niet meer.
Metazoa en vitalbix ging er wel in maar daar werd hij erg schrikachtig van. Dat is hij al genoeg van zichzelf dus dat moeten we niet hebben.
Iets van horsefood geprobeerd wat mijn stalhoudster toevallig als test had, maar daar rende hij ook hard voor weg.

Ik wil graag nog equilin balancer proberen. Mini proefzakje daarvan heeft hij wel op maar dat zegt niet veel.

Iemand nog tips voor een moeilijke eter? Mengen werkt maar beperkt. Als hij eenmaal iets niet wil kan ik mengen met veel muesli oid maar dan blijft er een restje over waar nou precies de vitamine brokjes in zitten. Of hij eet het gewoon helemaal niet zodra hij proeft dat er wat door zit.


Mijn pony is ook een lastige eter..maar eet de vitaminebrok van JPGF prima ( tenminste nu al twee maanden )

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:10

Ik zit nu te twijfelen tussen equilin en jepaardgezondenfit. Die lijkt me ook nog interessant inderdaad.

Die van ecostyle is volgens mij geen brokje, maar los spul. Dat word hem sowieso niet, maar ik heb toch een proefzakje besteld, wie weet.

Verder kan ik mengen met dingen die hij super lekker vind maar daar trapt hij toch niet in. En ik wil juist graag zo weinig mogelijk extra voeren want hij is al stevig genoeg.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:16

Je kunt van je paard gezond en fit ook kleinere hoeveelheden bestellen. 4,5 kg is dan voor 22,5 dagen (bij een paard van 500 kg ), dus wel een mooie periode om te proberen. Lexa at die van mij ook niet.

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 23:27

@viola mijn moeilijke eter eet de jpgef heel graag!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 00:21

Caaatje schreef:
En zijn er dan redenen in de balancer zelf waarom je meer tevreden bent van de JPGEF? Ik ben gestopt met de vitalbix omdat de vitaminen anorganisch zijn. En geven jullie dan de Balancer of de Balancer pro? En tenzij ik echt zo verkeerd reken is de Equilin goedkoper, met mijn pony moet ik 60gr per dag geven, daar doe ik dan 100 dagen mee, dus betaal ik per dag 42 cent. De balancer brok van Jpgef moet ik 150gr per dag van geven, als ik de voordeelverpakking van 25kg neem betaal ik per dag 45cent per dag. Terwijl ik persoonlijk eerder naar de balancer pro neig die nog duurder is.


Zit in jpgef dan natuurlijke vitamines?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:54

De eigenaresse van mijn verzorgpaard voert altijd met grote tevredenheid zeohorse. Dit is een vitamine/mineralen mengsel.

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:07

IemNd hier die atcom voert?

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:47

Jpgef eten die van mij heel erg graag.
Maar ik zie dat als je dus de hoeven wilt verbeteren je nog niet aan genoeg biotine komt.
Welk supplement kun je het beste gebruiken. Die van pharmahorse ?

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:03

Als de rest van de mineralen op orde zijn zou ik subli biotine gebruiken. Die is met 5.5g/kg het meest geconcentreerd. Je moet 0.1mg/kg paard aan biotine voeren voor optimaal resultaat (de wetenschappelijke resultaten met 20mg biotine voor een paard zijn wisselend, terwijl de resultaten van 0.1mg/kg paard aan biotine steeds goed waren. Ik heb zelf met de hoge dosis ook verreweg de beste resultaten behaald). Dat betekent voor een paard van 550kg 10g product. Hoewel de draagstof suiker (en kalk) is, hoef je er maar zo weinig van te voeren dat ik het nog steeds het meest geschikte product vind.

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:50

Anoniem schreef:
IemNd hier die atcom voert?



Heb ik naar gekeken,,maar ik vind de prijs behoorlijk hoog.
en ben op voervergelijk gaan vergelijken met lexa en dan kies ik toch weer voor de lexa.
Ook doordat in atcom toch minder selenium zit die ik wel erg belangrijk vind, en er zitten wat vage zaken in waarvan ik denk dat mijn pony's dat niet hoeven te hebben

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:55

Is idd ook voor mij toch te duur..

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:48

Ik schop dit topic weer even omhoog.

Zoek voor mijn minipaarden die dag en nacht buiten lopen met ruwvoer een goede vitamine brok die ik gewoon in de kudde kan uitdelen met de hand zeg maar. Dus moeten geen 10 handen zijn die je moet voeren per pony zeg maar.
Iemand enig idee wat ik het beste kan pakken?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:50

Dustinlover schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog.

Zoek voor mijn minipaarden die dag en nacht buiten lopen met ruwvoer een goede vitamine brok die ik gewoon in de kudde kan uitdelen met de hand zeg maar. Dus moeten geen 10 handen zijn die je moet voeren per pony zeg maar.
Iemand enig idee wat ik het beste kan pakken?


Kijk eens naar de ISI cob van Lexa, die zijn er in snoepvorm. Per 100 kg lichaamsgewicht geef je 2 "brokjes/snoepjes"

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:03

Dustinlover schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog.

Zoek voor mijn minipaarden die dag en nacht buiten lopen met ruwvoer een goede vitamine brok die ik gewoon in de kudde kan uitdelen met de hand zeg maar. Dus moeten geen 10 handen zijn die je moet voeren per pony zeg maar.
Iemand enig idee wat ik het beste kan pakken?

marstall heeft ook weideriegel (naast gras)
http://www.marstall.nl/producten/plus-l ... egory_id=6
en stalriegel (naast hooi):
http://www.marstall.nl/producten/plus-l ... egory_id=6
Beide zijn koekjes van 50gr. en die zijn genoeg voor een grote pony, jouw mini's zullen zat hebben aan 1/2e koek per dag.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:33

Agrobs weidecobs (of weidemineral, weet even niet meer hoe hij exact heet) is ook een fijne
Ook in snoepvorm
En je hoeft er maar weinig van te voeren

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:02

Ellepel welke variant van Lexa voer jij?