Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:42

Hieperdi schreef:
Hoi beste bokkers!
Even een vraagje over voer.
Ik voer nu uit me hoofd
7/800 gram gastro brok
Pavo vital 3/4 keer in de week
En wat nutrimash slobber voor de supplementen. Nu zit er in alle 3 de voeren luzerne. Vooral de gastrobrok heeft een hoog aandeel luzerne in de brok verwerkt. Zou het kwaad kunnen als ik daar ook nog eens pure luzerne aan toevoeg? Hij eet zijn gastro brokken vrij snel weg. Het is een moeilijk eter, vitalbix fibermix krijg ik er helaas niet in bij hem. Luzerne vind hij wel lekker

In principe zou het wel kunnen, over het algemeen zit er in een brokje niet zo heel veel luzerne. Wat je wel in de gaten moet houden is dat luzerne een scheve calcium fosfor verhouding heeft. En als je dan veel luzerne geeft dat het problemen kan geven voor
de magnesium opname. Er zijn natuurlijk ook nog veel andere ruwvoermixen dan alleen die van vitalbix. Misschien dat je paard die van vitalstyle bijvoorbeeld wel lust? Die ruikt ook lekkerder en is veel zachter.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:43

uudje schreef:
Hieperdi schreef:
Hoi beste bokkers!
Even een vraagje over voer.
Ik voer nu uit me hoofd
7/800 gram gastro brok
Pavo vital 3/4 keer in de week
En wat nutrimash slobber voor de supplementen. Nu zit er in alle 3 de voeren luzerne. Vooral de gastrobrok heeft een hoog aandeel luzerne in de brok verwerkt. Zou het kwaad kunnen als ik daar ook nog eens pure luzerne aan toevoeg? Hij eet zijn gastro brokken vrij snel weg. Het is een moeilijk eter, vitalbix fibermix krijg ik er helaas niet in bij hem. Luzerne vind hij wel lekker

In principe zou het wel kunnen, over het algemeen zit er in een brokje niet zo heel veel luzerne. Wat je wel in de gaten moet houden is dat luzerne een scheve calcium fosfor verhouding heeft. En als je dan veel luzerne geeft dat het problemen kan geven voor
de magnesium opname. Er zijn natuurlijk ook nog veel andere ruwvoermixen dan alleen die van vitalbix. Misschien dat je paard die van vitalstyle bijvoorbeeld wel lust? Die ruikt ook lekkerder en is veel zachter.

Dankje voor de info! Het zal gaan om 1 a 2 handjes per voerbeurt. 2 keer per dag. Vitalstyle wordt hier over het algemeen slecht gegeten dus ik weet niet of ik het aandurf haha

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:51

De vitalstyle soft en fiber wordt hier super gegeten. Heb al allerlei varianten gehad aan ruwvoermixen, maar deze is echt veel mooier dan ik gewend ben.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:52

manzano schreef:
De vitalstyle soft en fiber wordt hier super gegeten. Heb al allerlei varianten gehad aan ruwvoermixen, maar deze is echt veel mooier dan ik gewend ben.

Ja ik zag bloementjes erin dan weet ik eigenlijk het antwoord al van mijn paard :+ slechte gewoonte. Maar wellicht kan ik ergens een proefzakje krijgen

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 02:43

Je zou ook de Hartog grassmix of Agrobs Leichtgenuss kunnen proberen. Dat wordt hier met smaak gegeten. Luzerne kan ook. Maar geen kilo’s per dag vanwege de scheve verhouding.

chery

Berichten: 1853
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 07:45

manzano schreef:
De vitalstyle soft en fiber wordt hier super gegeten. Heb al allerlei varianten gehad aan ruwvoermixen, maar deze is echt veel mooier dan ik gewend ben.

Hier wordt het niet gegeten

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 08:22

Hieperdi schreef:
manzano schreef:
De vitalstyle soft en fiber wordt hier super gegeten. Heb al allerlei varianten gehad aan ruwvoermixen, maar deze is echt veel mooier dan ik gewend ben.

Ja ik zag bloementjes erin dan weet ik eigenlijk het antwoord al van mijn paard :+ slechte gewoonte. Maar wellicht kan ik ergens een proefzakje krijgen


Hier ook een kieskeurige eter, maar de hartog grasmix wordt erg goed gegeten. Door alle paarden hier.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 08:58

Ik ga er eens naar opzoek!

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:22

Voer nu hartog complete en daarbij balancer. Want anders moet ik zoveel geven om met de hartog aan de benodigde hoeveelheid te komen. Ze vinden het erg lekker!

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:53

Hartog heb ik ook gevoerd, de digest. Vond er alleen veel gruis in zitten. Ben toen overgestapt naar de fiber mix van vitalbix. Aten ze prima. En nu vitalstyle dan. Ben normaal geen fan van vitalstyle voer, maar dit is een positieve uitzondering!

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:52

Hier wordt vitalstyle soft en fiber ook goed gegeten. Zacht spul.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:55

manzano schreef:
Hartog heb ik ook gevoerd, de digest. Vond er alleen veel gruis in zitten. Ben toen overgestapt naar de fiber mix van vitalbix. Aten ze prima. En nu vitalstyle dan. Ben normaal geen fan van vitalstyle voer, maar dit is een positieve uitzondering!

Ja fibermix is echt ideaal spul! Maar helaas eet hij het slecht en hij heeft gevoelige/snel geïrriteerde voorste luchtwegen en had het idee dat na het voeren van de fibermix het hoesten weer was terug gekomen

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:08

Hier krijgen ze grasmix van hartog door de balancer. Ik moet met mijn kleuter uitkijken wat ik door de balancer meng. Heb ooit eens de luzernemix van Havens gepakt. En man man wat was hij stout. Oncontroleerbaar, heet, rennerig, bokken enz.

chery

Berichten: 1853
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:44

Hier op dit moment de pure luzerne van vitalbix en dat gaat prima! De fibermix daarentegen krijg ik er niet in

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:00

Phonix schreef:
Saaams schreef:
Ja, ik voer het sinds 5 januari. Ik ben tester van het product.

Heel tevreden over. Vooral de aanvulling van de extra vitamine E vind ik echt een groot plusje.

Het wordt heel makkelijk gegeten. Zowel los in de bak als door haar krachtvoer.


Hoe ziet het eruit?



Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 30009
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:03

Dat ziet er idd handig uit als snoepje. Maar hier staan ze elke dag op de wei dus de verhoogde vit E weerhoud mij als balancer.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:13

DuoPenotti schreef:
Dat ziet er idd handig uit als snoepje. Maar hier staan ze elke dag op de wei dus de verhoogde vit E weerhoud mij als balancer.

Ik ook! Vind het dan al gauw overbodig worden

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:12

Ik heb een nieuwe bak marstall force besteld maar de brokjes lijken heel anders en m'n paard vind het niet meer zo lekker... Iemand een idee?

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:20

Macs schreef:
Ik heb een nieuwe bak marstall force besteld maar de brokjes lijken heel anders en m'n paard vind het niet meer zo lekker... Iemand een idee?

Het is wat he met die kieskeurige paarden :') Misschien geweekt geven, kan misschien schelen. Ik heb vandaag een zak luzerne van subli gekocht maar om nou te zeggen dat het er van harte in gaat… :') uhmm mmnee

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:31

Macs schreef:
Ik heb een nieuwe bak marstall force besteld maar de brokjes lijken heel anders en m'n paard vind het niet meer zo lekker... Iemand een idee?


Missch ff mailen. Soms veranderen ze iets, maar kan ook foutje in productie zijn.... Ik heb ook wel eens gehad dat ze opeens niet meer wilden en heb toen uit andere productie gehaald en was meteen weer goed.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:34

De brokjes waren voorheen veel dunner en roken anders, nu is het een normale biks zegmaar.
Ja die troela is zo vreselijk kieskeurig, had net een grote zak metazoa gekocht en die wil ze ook niet.
Beide heeft ze voorheen altijd goed gegeten maar als fabrikanten gewoon ff stoppen met veranderen haha.
Ik vond de bak trouwens ook anders, er zit aan 1 kant een sticker op en verder niet, voorheen was het toch helemaal rondom een sticker?
Ik ga wel even mailen. Goeie tip

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:38

Gek bij mij ziet het er nog net zo uit! Recent nog een nieuwe zak gekocht.

Diertjec

Berichten: 4629
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:31

Ik heb ook recent nog een nieuwe zak force gekocht en die is ook hetzelfde als voorheen.
Ik zou ff mailen denk ik

DuoPenotti

Berichten: 30009
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 08:45

Ik ga er van de week 1 bestellen. Is zelden op voorraad in de winkel en komt dan rechtstreeks van Swalmen.
Dus neem aan als het is veranderd dat ik het dan krijg.

Hieperdi
Berichten: 2592
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:22

Ik weet niet of het hier mag. Maar de mijne is weer begonnen met klei/modder likken van de wei %) . Iemand nog tips? Ik voer de pavo vital met wat gastro brok, brandnetel en wat slobber.