Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:56

Slmt9 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Ik heb met m'n vorige paard ook lang gezocht naar iets met extra energie .
Maar uiteindelijk was alles van korte duur . Er zijn nu eenmaal paarden die niet onnodig energie verbruiken, was mijn eind conclusie


Ik deel deze conclusie :o


Het was nu eenmaal zo ! M'n huidige dame hoeft geen extra energie in die loopt van zichzelf t liefste een endurance wedstrijd, daar ben ik bezig haar relaxed en kalm te houden

Onemillion

Berichten: 40
Geregistreerd: 09-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:38

Ik had ook even naar havens gemaild , onmiddellijk reactie gekregen , uitgebreide uitleg zeer goede klantenservice amai :j

Nu zoals hij loopt op verplaatsing zou ik ook graag thuis voor elkaar krijgen.
Als we weg zijn dan moet ik hem alleen een klein beetje sluiten en niet zo aan rijden.. dat is voor ons allebei veel fijner rijden.

Bij havens raden ze aan om de gastro te geven en daarbij de Kentucky( niet mengen maar apart )

Ik geloof ook dat je met voeding niet alles opgelost krijgt.. maar hoop wel misschien een beetje meer looplust te krijgen. Kan het maar proberen.
Zeker omdat hij voorheen draversbrok kreeg.

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:52

Zijn er hier nog mensen die iets erbij voeren? Ik voer 1 schep dat is ongeveer 800 gram per dag met 100 gram pavo vital. Maar het is echt hap slik weg :')

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:00

Luzerne erdoor doen
Vertraagd het eten

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:26

Ik zit nu op de Gastro+, wat hem goed deed maar hij moe(s)t echt afvallen, en Pavo Inshape. Van de Gastro krijgt hij niet de aanbevolen hoeveelheid.

Ik was hem eigenlijk aan het omzetten van de Gastro naar de Inshape, maar merkte weer wat vage signalen op toen ik op 100% Inshape zat. Dus ik ben teruggegaan naar iets daarvoor en paard is er schijnbaar enorm blij mee zo :')

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:31

Ik ben nog altijd tevreden gebruiker van de Gastro +
In de zomer volledig op vitalbix balance + Muesli, in de winter iets gastro + erbij .
Afvallen gaat imo niet door krachtvoer maar door genoeg bewegen ! En aantal keren per week bewegen.
Km,s maken

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:47

Mijne doet het ook nog steeds prima op gastro in de winter en draversbrok in de zomer. Had nog een zak draversbrok staan en ze zijn nu net van het land af. Zal eens kijken hoe hij het doet op half half.
En inderdaad, afvallen is bewegen, aankomen is ruwvoer wat mij betreft.
En enthousiasme in het werk in ons geval, mijn rijstijl en de manier van aanbieden van het werk.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 23:19

De mijne eten nagenoeg onbeperkt ruwvoer ! Heel belangrijk om ze gezond te houden. Worden ze te dik , moet ik ze meer beweging geven . Maar rantsoeneer niet op voldoende ruwvoer ! Geeft namelijk teveel andere problemen

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 00:12

Uhm, ik snap deze reacties niet helemaal? Paard was te zwaar en ik kreeg er niets af met de berg Gastro die er in moest. Met de (grotendeels) overstap naar Inshape zijn er al flink wat kilo's verdwenen en dat terwijl we het rijden zelfs tijdelijk op een lager pitje moesten zetten.

Ik had het gevoel dat het aan de Gastro lag, dat gevoel bleek te kloppen dus niets aan de hand. Hij krijgt meer dan genoeg ruwvoer en beweging en ik laat hem niet afvallen dmv krachtvoer, ik probeerde dat juist te minderen met behoud van een goede conditie en een blij paard :Y)

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:27

Bielsje schreef:
Uhm, ik snap deze reacties niet helemaal? Paard was te zwaar en ik kreeg er niets af met de berg Gastro die er in moest. Met de (grotendeels) overstap naar Inshape zijn er al flink wat kilo's verdwenen en dat terwijl we het rijden zelfs tijdelijk op een lager pitje moesten zetten.

Ik had het gevoel dat het aan de Gastro lag, dat gevoel bleek te kloppen dus niets aan de hand. Hij krijgt meer dan genoeg ruwvoer en beweging en ik laat hem niet afvallen dmv krachtvoer, ik probeerde dat juist te minderen met behoud van een goede conditie en een blij paard :Y)

Hoeveel kilo gastro voerde jij per dag?
Wel tevreden over de inshape dus. Voer je daar ook nog iets bij?

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:27

Voeren jullie naast de gastro ook nog een vitaminebrok? Ik voer nu de pavo vital erbij. Hij krijgt maar 800 gram tot 1 kilo per dag gastro. Meer dan dat vind ik wel erg veel worden.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:24

Mijn ruin van 1.73 krijgt zo’n 600 gram gastro per dag, verspreid over 3 voerbeurten. hij loopt zo’n 5x in de week…hij krijgt verder wat wortels en met de gastro havens mix vermengd, 2 handjes per keer. Hij krijgt 4x per dag hooi nu hij niet meer op de wei kan. Ik houd me dus niet aan de hoeveelheden die gastro voorgeschreven staat. Ik kijk naar m’n paard en hij wordt regelmatig gecheckt door de fysio en DA, als hij meer nodig zou hebben prima, maar dit gaat al jaren goed zo

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:36

Hieperdi schreef:
Bielsje schreef:
Uhm, ik snap deze reacties niet helemaal? Paard was te zwaar en ik kreeg er niets af met de berg Gastro die er in moest. Met de (grotendeels) overstap naar Inshape zijn er al flink wat kilo's verdwenen en dat terwijl we het rijden zelfs tijdelijk op een lager pitje moesten zetten.

Ik had het gevoel dat het aan de Gastro lag, dat gevoel bleek te kloppen dus niets aan de hand. Hij krijgt meer dan genoeg ruwvoer en beweging en ik laat hem niet afvallen dmv krachtvoer, ik probeerde dat juist te minderen met behoud van een goede conditie en een blij paard :Y)

Hoeveel kilo gastro voerde jij per dag?
Wel tevreden over de inshape dus. Voer je daar ook nog iets bij?


2 kilo per dag, dat had ik voor mijn paard als minimum geadviseerd gekregen.
Ik voer er verder niets bij, op het beetje Gastro+ na dan. Het fijne van de Inshape is imo dat er al Vital doorheen zit dus als het goed is krijgt hij alles binnen.

Ik had net de veearts over de vloer en die was het met mee eens dat hij er top uitziet en dat dit hem erg goed doet, lichamelijk en qua gedrag.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:44

Waarom zou je gastro en inshape geven?

Inshape alleen is voldoende. Als je gastro wil geven voor de maag dan zou ik gewoon een vitaminebrok erbij doen.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:55

Ik heb geen idee waarom. Ik had het gevoel of merkte dat hij het iets beter deed net voordat ik 100% over was op de Inshape. Dus we zijn 1 stapje teruggegaan en daar gebleven.

Na alle studies en voedingsadviezen, was de Inshape een gevoelskwestie en dit ook. Werkt schijnbaar erg goed en ik vind het gezegend :')

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:59

Maar ik neem dan wel aan je weinig inshape geeft :P ? Anders heeft het voor afvallen ook geen zin haha!

Als je ook nog ander voer geeft dan moet je ook minder geven heb ik mij toen door pavo laten vertellen!

Dus dat was half schepje per dag.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:30

Spenk schreef:
Maar ik neem dan wel aan je weinig inshape geeft :P ? Anders heeft het voor afvallen ook geen zin haha!

Als je ook nog ander voer geeft dan moet je ook minder geven heb ik mij toen door pavo laten vertellen!

Dus dat was half schepje per dag.


Nee, ik geef niet weinig Inshape .. Maar hij valt goed af volgens de weegschaal.

Maar goed, ik gaf het enkel aan omdat het voor mij reden was om niet meer 100% gastro+ te voeren en niet omdat het afvallen niet lukt oid. Daar is al een topic voor :+

Ik herkende gewoon het hap slik weg, in mijn geval hap en hoofd omhoog alsof ie een shotje nam :D. Nu staat hij rustig een tijd te peuzelen doordat de Inshape niet hoofdzakelijk bix is, dus zo'n soort combi kan voor wat vertraging zorgen.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:00

Maar inshape js sowieso maar een schep per dag he! 800 gram voor een volwassen paard. Anders ben je heel erg aan het overdoseren. Kan verklaren waarom het minder lekker ging op volledig inshape inplaats van met wat gastro.

Geen aanval hoor! Slechts een tip. Misschien gaat het dan wel goed.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:10

Spenk schreef:
Maar inshape js sowieso maar een schep per dag he! 800 gram voor een volwassen paard. Anders ben je heel erg aan het overdoseren. Kan verklaren waarom het minder lekker ging op volledig inshape inplaats van met wat gastro.

Geen aanval hoor! Slechts een tip. Misschien gaat het dan wel goed.


900 gram voor een paard. Maar 800 of zelfs 500 gram versta ik ook niet onder "weinig".

Tips zijn opzich best welkom, maar zowel ik als mijn dierenarts zien hoe geweldig hij het hierop doet. Zou ik dan echt iets moeten aanpassen? Ervanuitgaande dat ik kan lezen, want dat kan ik, en het voer voorschrift dus weet :Y)

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:12

Nou sorry hoor dat mensen je een tip geven :)

Ik vind dat dus wel weinig als je gewend bent om voeren van 2kg of meer te geven en veel mensen vinden dat. Het is net niks in de bak als je 2 of 3x daags voert. Vandaar ;)

Voor mijn paard was de inshape in elk geval per voerbeurt 2x kauwen hap slik en op dus vandaar omdat je aangaf je paard lekker een bak heeft waar die op kauwen kan ik dacht je veel meer geeft en dat dat wellicht reden zou kunnen zijn dat zonder gastro het net niet lekker ging. Was alleen maar een tip niks meer en niks minder.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:51

Het is dus maar net wat je gewend bent. Hoewel we thuis altijd vol in de sportpaarden zaten, hebben wij nooit veel bix gevoerd. Op de drachtige merries en veulens na dan.

Voor mij is het dus al snel veel maar dat kan dus verschillen :'). Point taken.

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:54

Ik heb even contact gehad met havens.
Zij zeggen dus dat als je 1 kilo of 1200 gram voert per dag al je vitamine en mineralen gedekt zijn. Een balancer ernaast zou dan dus overbodig zijn

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:13

Hieperdi schreef:
Ik heb even contact gehad met havens.
Zij zeggen dus dat als je 1 kilo of 1200 gram voert per dag al je vitamine en mineralen gedekt zijn. Een balancer ernaast zou dan dus overbodig zijn

Ik vind dat altijd een beetje moeilijk; daar nemen ze voedingsstoffen uit gras/ hooi toch niet in mee? Daar zit toch ook het eea in? :o?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:21

Pallatin schreef:
Hieperdi schreef:
Ik heb even contact gehad met havens.
Zij zeggen dus dat als je 1 kilo of 1200 gram voert per dag al je vitamine en mineralen gedekt zijn. Een balancer ernaast zou dan dus overbodig zijn

Ik vind dat altijd een beetje moeilijk; daar nemen ze voedingsstoffen uit gras/ hooi toch niet in mee? Daar zit toch ook het eea in? :o?


Meestal houden ze daar wel rekening mee, veelal word er gezegd 'naast goed ruwvoer en/of gras' Wat alsnog betekend dat doseringen op gemiddelde waardes zijn gebaseerd. Als je extreem arm hooi voert zou je meer moeten voeren bijvoorbeeld of bij heel rijk spul misschien wat minder. Ook blijven voeradviezen natuurlijk een soort richtlijnen, het ene paard heeft ook gewoon soms meer nodig dan het andere paard. Dat zie ik hier ook, mijn ijslander van 140 heeft dezelfde dosering vitamine/mineralen nodig als mijn paard van 160. (anders gaat mijn ijslander mest eten)

Hieperdi
Berichten: 2547
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:51

Ja het zal inderdaad ook per pony of paard verschillen. Beste is toch op gevoel. Ik voer hem nu nog elke dag pavo vital doorheen 100 gram. Dat ga ik dan langzaam afbouwen. En dan toch kijken wat er gebeurt op enkel gastro, gras en voordroog. Scheelt weer pavo vital in aankoop