Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voeding voor een betere huid ?!

 
Profiel   

Heyy,

Mijn paard heeft een ontzettend teer huidje, zn deke, halster hoofdstel etc. het schuurt allemaal. Hij heeft overal kale plekken. Nu heb ik al van alles tegen het schuren geprobeerd.

is er een supplement die de weerstand van de huid kan verbeteren ??? ervaringen ???
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-16 11:35 



 
Profiel   

Ik ben bang dat je dat alleen kan oplossen met bontjes..
En zonder deken of een dunnere is ook niet mogelijk? Als ze een iets langere vacht krijgen dan is dat misschien al een beetje extra natuurlijke bescherming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-16 12:02 



 
Profiel   

Biotine? Dan wordt de vacht wat dikker, extra bescherming tegen schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-16 12:03 



 
Profiel   

Biotine werkt in principe alleen als een paard een tekort heeft.
Kerabol is dan ook een fijn middel. Maar bij paarden die gewoon gezond zijn doet het weinig tot niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-16 12:06 



 
Profiel   

Bondjes met dit weer?? gaat heel erg zweten en als er zand tussen komt gaat het nog meer schuren toch ??? dat is wat ik gehoord heb hoor.

Hij heeft onder zn deken al een borst beschermer dit werkt heel erg goed, dus dat probleem heb ik opgelost. Maar als hij speelt in de wei heeft ie ook al meteen wondjes overal

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-16 12:19 



 
Profiel   

Zweetplekken heel goed schoonmaken met koud water, dat scheelt irritatie en maakt de huid ook wat sterker. Halster niet omlaten in de wei en op stal. Verder kan je prima rijden met een bontje onder de neusriem (aan de onderkant, bovenkant niet ivm zicht beperking) en onder het kopstuk. Ook zorgen voor goede kwaliteit, zacht leer en je hoofdstel regelmatig even schoonmaken. Dekjes vaak genoeg wassen, zorgen dat dekens een goede pasvorm hebben en bv een vliegendeken er ook afhalen op stal. Kortom houd er waar je kan rekenen mee, vaak blijkt er dan prima mee om te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-16 12:29 



 
Profiel   

Wat hier goed helpt is babyolie op de gevoelige stukken smeren, verder helpt hier niets
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-16 12:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen