Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine E zonder selenium?

 
Profiel   

Komende herfst / winter wil ik graag extra vitamine E bijvoeren aan mijn IJslander merrie op advies van de veearts, maar ik kan dat niet vinden zonder extra selenium toevoeging.

Weten jullie waar ik dat wel kan vinden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 12:41 



 
Profiel   

Mijn dierenarts heeft/had dat in de webshop maar is wel duuuuuuuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 12:57 



 
Profiel   

https://horseflex.nl/product/vitamine-e ... 0wodnGAHRg

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:04 



 
Profiel   

Pharmahorse

https://www.pharmahorse.nl/vitamine-e-paard.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:07 



 
Profiel   

Ik heb het gewoon van De Tuinen. Dat is ook nog de goede vorm van Vitamine E. De capsules kun je oplossen met het voer al je nat voer geeft. Als je droog voer geeft kun je de flesjes Vit E olie kopen (die zijn nu in de aanbieding) en over het voer doen.

Hoe veel Vit. E wil je geven? Het kan namelijk vrij lastig zijn om uit te rekenen hoeveel capsules/olie je dan moet geven. Daar kan ik je bij helpen als je wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:10 



 
Profiel   

ik geef hier de vit E olie van equimins. Dit is veel fijner te doseren dan poeders en nemen ze makkelijker op

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:41 



 
Profiel   

https://www.pharmahorse.nl/vitamine-e-paard.html


Voordeel van bij pharmahorse zelf bestellen, is dat je korting op bouwt als klant (tot 5%) gratis verzenden. En vaak ook proefpakketten er bij krijgt...
Ik bestel daar vaker, echt super service!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 13:48 



 
Profiel   

Mara2000 schreef

Bedankt, ik heb deze zojuist besteld!

Ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken na een tijdje in gebruik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 17:31 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Mara2000 schreef

Bedankt, ik heb deze zojuist besteld!

Ik ben heel benieuwd of ik verschil ga merken na een tijdje in gebruik :)

Mag ik vragen waarom je voor deze hebt gekozen terwijl die van Pharmahorse even goed werkt en 3 keer zo goedkoop is?

Ik gebruik pharmahorse vit e nu een jaar en ben meer dan tevreden. Geen troep en geen selenium

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:06 



 
Profiel   

Ik wilde die van Pharmahorse niet omdat er MSM in zit en die heeft mijn paard niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:16 



 
Profiel   

Kan je mij uitleggen waarom het er niet in zit? Ik heb net even gekenen en zie:

In de horseflex zit 99% msm

Pharmahorse 745gram msm op 1000gram

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:20 



 
Profiel   

Mara2000 schreef
Ik wilde die van Pharmahorse niet omdat er MSM in zit en die heeft mijn paard niet nodig.


Als dit je reden was had je beter moeten lezen bij de horseflex want die is ook gewoon aangevuld met MSM...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:22 



 
Profiel   

PanamaD, er zit idd msm in, maar ik geloof niet dat er 99% msm in zit (anders kom je met de aanbevolen hoeveelheid nooit aan de 2 g vitamine E of 2,5 g tocoferol), ik vermoed dat ze bedoelen dat de msm-versie die gebruikt wordt, voor 99,9% uit msm bestaat. Die 0,1% kan een hulpstof of smaakstof zijn, of gewoon een onzuiverheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:26 



 
Profiel   

Dat zou goed kunnen hwn.

Maar dan nog zit er msm in.

Laat ik het zo zeggen dat horseflex veel te duur is, het precieze effect bereik je met beide hetzelfde alleen is pharmahorse veel goedkoper.

Maar gelukkig is het niet mijn portemonnee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:31 



 
Profiel   

Volgens mij is het idd geen 99%, maar wel ongeveer 70%. Er staat immers dat de 2,5 g tocoferol is aangevuld met MSM tot 9 g. Dus van elke 9 g poeder is er 2,5 g tocoferol en 6,5 g MSM.

Het is daardoor alsnog niet goedkoop, maar het is een optie. Liever MSM dan dextrose wat mij betreft, maar ik zou het percentage MSM graag lager zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 23:56 



 
Profiel   

@Lindy, waarom zou je de msm graag lager zien? Behalve omwille van de kostprijs dan, maar anders kan ik geen reden bedenken. MSM is trouwens iets wat je niet kan overdoseren (toch niet bij mensen, dus zal bij paarden ook wel ok zijn), een "overdosis" met schadelijke gevolgen bestaat niet, is één van de veiligste supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 08:23 



 
Profiel   

Mag ik vragen waarom jullie zonder selenium voeren?

Mij is verteld dat de selium helpt bij herstel van de spieren, dat hierdoor de spieren de vitamine e beter opnemen..

Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 09:01 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Mag ik vragen waarom je voor deze hebt gekozen terwijl die van Pharmahorse even goed werkt en 3 keer zo goedkoop is?

Ik gebruik pharmahorse vit e nu een jaar en ben meer dan tevreden. Geen troep en geen selenium

Omdat ik eerst een kleinere pot wil proberen. :)

Nadine: omdat Selenium bij overdosering giftig is en je al heel snel aan de overdosering zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 10:27 



 
Profiel   

Oke, dat wist ik niet!
Wat houd zo eem vergiftiging in dan/kenmerken?

Ik voer nu namelijk vitamine e mer selenium..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 12:01 



 
Profiel   

https://www.bokt.nl/wiki/Selenium

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 12:16 



 
Profiel   

Ineke2 schreef


Ah bedankt. Das niet zo best nee..
En als ze teveel ervan hebben gaat het dan weer door ermee te stoppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 14:32 



 
Profiel   

hwn schreef
@Lindy, waarom zou je de msm graag lager zien? Behalve omwille van de kostprijs dan, maar anders kan ik geen reden bedenken. MSM is trouwens iets wat je niet kan overdoseren (toch niet bij mensen, dus zal bij paarden ook wel ok zijn), een "overdosis" met schadelijke gevolgen bestaat niet, is één van de veiligste supplementen.

Omdat ik echt enorme hoeveelheden vit E moet voeren (ivm EMND), en dus sowieso geen moeite heb met het doseren, en niet ook nog eens enorme hoeveelheden MSM wil geven. Het kan misschien niet echt kwaad, maar ik bepaal liever zelf of ik MSM bijvoer, en hoeveel dan.

In feite vind ik het gewoon jammer dat er zo veel MSM is toegevoegd als 'vulling', want het is nergens voor nodig. Voor mensen is alfa-tocoferol-succinaat ook gewoon los verkrijgbaar dus dat zou voor paarden ook moeten kunnen. Maarja, dan zou het potje veel kleiner worden en mensen zijn dan niet meer bereid dit geld ervoor neer te tellen. Dus ik snap het wel...

En nogmaals, liever MSM dan Dextrose of andere zooi, maar toch...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 17:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen