Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 18:47

Wie kent een voedingssupplement waar afdoende magnesium in zit zodat je deze niet apart hoeft bij te voeren?
En in welke verhouding moet je magnesium geven?

Ik geef nu de marstall force en volgens mij zit daar de oxide vorm van magnesium in en is deze lastiger opneembaar! Ik geef daarbij de magnesium van paard natuurlijk, deze is qua smaak niet heel top! En ik zou liever een supplement voeren waar de juiste magnesium + verhouding inzit zodat ik niet apart hoef bij te voeren!
Wie weet raad?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:48

Je hebt magnesium likstenen, als je paard zelf weet dat hij magnesium nodig heeft kan dat een goede oplossing zijn.

Verder lees ik mee, maar heb niet veel hoop want de meeste paarden hebben nou eenmaal niet mega veel magnesium nodig.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 18:59

Zoek iets waar het afdoende in zit en de juiste vorm..
Liksteen heeft ze nog nooit aangezeten dus geen hoop dat ze dast met m steen wel Doet!


pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 19:07


Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:11

De balancer of de balancer pro van jepaardgezondenfit.nl?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:30

Wat vind je genoeg magnesium ? Hoeveel mg of gram ?

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 19:35

Maris schreef:
Wat vind je genoeg magnesium ? Hoeveel mg of gram ?


Ik heb geen idee dat was ook 1 van mijn vragen..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:11

pol1 schreef:
[***] schreef:


Zoek t in een voedingssupplement..zodat ik t niet apart hoef bij te voeren!

Oh sorry, wilde alleen maar behulpzaam zijn!

Equilin heeft ook een Balancer en een supplement Basic waar ook magnesium inzit. Hoe de verhoudingen zouden moeten liggen weet ik eerlijk gezegd ook niet. Maar daar kunnen ze je ook over informeren.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:16

Magnesium is een voedingssupplement... Zoek je dat? Of bedoel jij een vitamine/mineralenbrok waar voldoende inzit?

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 22:20

Yvank_ schreef:
Magnesium is een voedingssupplement... Zoek je dat? Of bedoel jij een vitamine/mineralenbrok waar voldoende inzit?


Dit laatste zoek ik idd een vitamine/mineralenbrokje waar voldoende magnesium inzit! En dan liefst eentje met de citraat vorm erin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:21

Alles leuk en wel maar als paardlief magnesium tekort heeft, is apart bijvoeren de enige oplossing. Ik ken namelijk niet 1 compleet voer of
Supplement die meer er in doen dan de 2 op 1 verhouding met calcium. Terwijl het juist het te veel aan calcium is wat oa magnesium dus afbreekt in het lichaam en je weet dus eigenlijk nooit heel exact wat de inname is , want zelfs bloed trekken is een momentopname. Het grote voordeel van magnesium is dat als paard geen nier problemen heeft! In tegenstelling tot andere mineralen en vitamines. Je magnesium zonder probleem kunt bij voeren, omdat ze het overtollige weer uitplassen.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:21

Dan zou ik even je titel aanpassen! Want een voedingssupplement is gewoon magenesium in poedervorm oid :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:22

Als die zou bestaan... ik lees even mee :D voer nu Formula 4 feet + magnesium

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 22:26

MiniMeLona schreef:
Alles leuk en wel maar als paardlief magnesium tekort heeft, is apart bijvoeren de enige oplossing. Ik ken namelijk niet 1 compleet voer of
Supplement die meer er in doen dan de 2 op 1 verhouding met calcium. Terwijl het juist het te veel aan calcium is wat oa magnesium dus afbreekt in het lichaam en je weet dus eigenlijk nooit heel exact wat de inname is , want zelfs bloed trekken is een momentopname. Het grote voordeel van magnesium is dat als paard geen nier problemen heeft! In tegenstelling tot andere mineralen en vitamines. Je magnesium zonder probleem kunt bij voeren, omdat ze het overtollige weer uitplassen.


Tja zeker weten doe ik niet of ze een magnesium tekort heeft..maar paard is zeer licht bevangen geweest en DA adviseerde magnesium bij..vandaar dat het mij handig leek een viamine/mineralen brokje te vinden waar magnesium voldoende inzit en in de juiste verhouding zodat ik het niet apart hoef bij te geven!
Magnesium is ook nog eens ontzettend duur!!

Anoniem

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:33

Niet als je de magnesiumgries van de welkoop neemt. Is de koeienmagnesium. Die heb ik zelf jaren dagelijks bijgevoerd en was daar net zo tevreden over als die van PN, mijn portemonnee trouwens nog veel blijer.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:32

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:36


hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:42

Ik heb de likstenen van PaardNatuurlijk met extra magnesium. Werkt blijkbaar wel, want hadden hier zelfs een paard met magnesium teveel onlangs. Het zijn van die 10 kg-likstenen, maar we verdelen ze met de slijpschijf in 4 en leggen zo'n stuk in de voerbak, dan likken ze hun voerresten er vanaf.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:11

Change3x schreef:


Dat word dus niet gezocht, het idee is een kant en klare vitaminebrok met extra magnesium. Lijkt mij alleen te specifiek. Ze kunnen moeilijk brok maken voor elke individu met tekorten, daar zijn nou juist die poedertjes enzo voor.

Die liksteen in de voerbak lijkt me nog niet eens een slechte optie voor ts.

8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:48

Geen idee of je er iets aan hebt, maar wij mesten onze weides met een speciale kunstmest voor paardenweides waar extra magnesium aan is toegevoegd. Goed voor het gras maar ook goed voor de paarden.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:04

Ik voer los magnesium bij van pharmahorse, schepje over het voer, even husselen en het gaat er zonder problemen in.

Waarom zou een je supplement gaan voeren met allerlei dingen erin die het paard niet nodig heeft voor alleen de magnesium ?

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:25

Ik snap dat je zo iets zoekt voor het gemak. Maar het hoeft niet heel duur te zijn om het puur erbij te voeren.
Ik voer een theelepel met kop per dag door het voer en ik bestel 1 x in de 3 maanden hooguit een nieuwe voorraad en ben voor nog geen € 22,00 klaar. (prijs kan wisselen ivm de koers, ze kopen het los in grote partijen in)
Een brokje vinden waar inzit wat je precies wilt lijkt mij lastiger.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:53

Marstall force zit heel weinig magnesium in.
Vitalbix of je paard gezond en fit zitten hoog in magnesium.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:04

pol1 schreef:
MiniMeLona schreef:
Alles leuk en wel maar als paardlief magnesium tekort heeft, is apart bijvoeren de enige oplossing. Ik ken namelijk niet 1 compleet voer of
Supplement die meer er in doen dan de 2 op 1 verhouding met calcium. Terwijl het juist het te veel aan calcium is wat oa magnesium dus afbreekt in het lichaam en je weet dus eigenlijk nooit heel exact wat de inname is , want zelfs bloed trekken is een momentopname. Het grote voordeel van magnesium is dat als paard geen nier problemen heeft! In tegenstelling tot andere mineralen en vitamines. Je magnesium zonder probleem kunt bij voeren, omdat ze het overtollige weer uitplassen.


Tja zeker weten doe ik niet of ze een magnesium tekort heeft..maar paard is zeer licht bevangen geweest en DA adviseerde magnesium bij..vandaar dat het mij handig leek een viamine/mineralen brokje te vinden waar magnesium voldoende inzit en in de juiste verhouding zodat ik het niet apart hoef bij te geven!
Magnesium is ook nog eens ontzettend duur!!


Duur is magnesium niet. De oxidevorm wordt mogelijk wel minder goed opgenomen dan de citraatvorm, maar aangezien magnesiumcitraat voor 11-16% uit magnesium bestaat en magnesiumoxide voor 60% uit magnesium bestaat, is de uiteindelijk opgenomen hoeveelheid magnesium vergelijkbaar of meer bij magnesiumoxide. En aangezien magnesiumoxide gries nog geen euro/kg kost en magnesiumcitraat 40€/kg, is de keuze voor mij heel snel gemaakt.

Magnesium lijkt inderdaad tot nu toe op de bon te zijn bij fabrikanten, helaas.