Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Geit en senior priores.

 
Profiel   

Rare vraag,ons oudje wordt apart bijgevoerd met priores.Draadje er tussen voor onze ruin.Maar nu heeft de geit ontdekt dat ons oudje voer heeft en eet nu mee.Ik denk alles bij elkaar ruim in hand vol.Zou dat kwaad kunnen voor een geit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 10:10 



 
Profiel   

Welnee, een geit kan veel hebben hoor!
Het zijn moeilijke eters , maar ze kunnen veel verteren.
Dat is tenminste mijn ervaring met geiten. Misschien had ik erge 'alles-kunnen-eters'

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 10:30 



 
Profiel   

Ik ben een beetje bang dat ze modder vet wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 10:35 



 
Profiel   

Dan zorgen dat het voer wat hoger staat en de geit er niet bij kan? Of je paardje voeren uit een voerbak die aan zijn halster hangt? Erbij blijven en de geit vasthouden of afleiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 10:40 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik ben een beetje bang dat ze modder vet wordt.

Er worden wel oude geiten op gewicht gehouden met sp. Qua voeding is het niet erg, qua teveel spekjes is het kennelijk niet nodig en is het voorkomen daarom wel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 10:50 



 
Profiel   

Ik kijk het wel even aan hoe het gaat.Pony in de stal voeren gaat niet omdat ze s'avonds samen met mijn ruin daar eten krijgt.Dan verwacht hij s' morgens ook voer.En de geit opsluiten gaat ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 10:56 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik ben een beetje bang dat ze modder vet wordt.

Ik denk dat dat inderdaad een probleem kan gaan vormen. Ik zou dit mee eten ook liever niet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 11:00 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik kijk het wel even aan hoe het gaat.Pony in de stal voeren gaat niet omdat ze s'avonds samen met mijn ruin daar eten krijgt.Dan verwacht hij s' morgens ook voer.En de geit opsluiten gaat ook niet.

Dus hoe kan je ze wel uit elkaar houden? Je bent er bij van wat ik begrijp. Kan die geit voor dat half uurtje vast staan ergens? Stuk onkruid wat toch kort moet bv? geitenpin in de grond, stuk touw er aan met paar kleinste maat pvc buizen er overheen (komt geit niet vast in touw) en opgelost incl. nuttige taak voor geit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 11:04 



 
Profiel   

Ik moet de geit eerst vangen.Dat wordt een wild west en paniek.En ik heb nog een geit.Anders Britt in het geitenhok,past ze net in.Maar daar zit geen deur in.maar daar verzin ik wel iets op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 12:08 



 
Profiel   

Of je paard uit zo'n emmer laten eten die je om het hoofd kunt doen. Paard kan dan geen eten knoeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 12:34 



 
Profiel   

Daar past een geitenkopje wel bij in hoor. Die beesten zijn eigenwijs genoeg en dit spul wordt kennelijk erg lekker gevonden. Meeste geiten hebben hoorns en dan is dat dus geen goed idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 12:40 



 
Profiel   

Wij hebben het paard bij een shetlander gevoerd vanuit een winkelwagen. Zo'n grote 40L bak erin en dan kan de shet niet mee-eten en het grote paard wel bergen eten (moest ook aankomen). Nu zou ik voor een geit iets kiezen waar hij minder gemakkelijk in kan klimmen om alsnog mee te eten (en eventueel iets dat qua hoogte beter bij het paard past, niet alle paarden zijn 1.80).

Niets aanpassen kan ook. De geit krijgt er verder niets van, behalve dat hij misschien wat te dik wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-17 12:44 



 
Profiel   

[ img ]
De dader.Iemand nog een gratis geitje :+
Morgen zet ik de bak in de kruiwagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:25 



 
Profiel   

Waar maakt iedereen zich druk over.... Geit gewoon erbij laten, dat handje voer maakt ook niks uit en anders maak je iets meer klaar. Geiten kunnen alles hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 10:34 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Waar maakt iedereen zich druk over.... Geit gewoon erbij laten, dat handje voer maakt ook niks uit en anders maak je iets meer klaar. Geiten kunnen alles hebben...

Tuurlijk joh, gewoon lekker moddervet laten worden, niet jouw probleem tenslotte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 12:58 



 
Profiel   

De uitspraak ' wie een geit heeft leert vloeken ' ken je vast wel? :j
Maar inderdaad een voerbak in een kruiwagen is wel de oplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 13:02 



 
Profiel   

Kuggur : TS merkt zelf op dat de geit een hand vol me eet. Dat is niet schrikbarend. Vandaar mijn reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 13:27 



 
Profiel   

Waarom kun je je eigen geit niet vangen? Beest handtam maken lijkt me in ieder geval een goed idee.

Wat ik zou doen is pony uit de wei halen, ergens aanbinden met emmer voer, en als het op is pony weer in de wei. Of op stal voeren en je ruin iets te eten geven voor het idee (handje muesli oid). Of gewoon niks. Als hij nu 's ochtends niets krijgt waarom zou hij daar dan moeilijk over doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 05:57 



 
Profiel   

[ img ]
Probleem opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 09:39 



 
Profiel   

Hahah, volgens mij is de geit het daar niet mee eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 09:45 



 
Profiel   

Beteuterde geit. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 09:47 



 
Profiel   

Nee,ze probeert het nog steeds.Als ze maar niet met haar hoorntjes in de stoel blijft haken. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 09:48 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de geit háár probleem heeft opgelost ( geiten kennende, niet zo lang...:) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 09:50 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Ik vraag me af hoe lang het duurt voor de geit háár probleem heeft opgelost ( geiten kennende, niet zo lang...:) )

:j _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 11:24 



 
Profiel   

Denk dat die geit het zo doorheeft }:0

We hebben twee geiten op stal loslopen echt monsters zijn het (maar ze zijn ook erg grappig dus tja...). Alles moet achter slot en grendel of hoog anders vreten ze het op. Of ze doen in ieder geval een poging. Zelfs tonnen met draaisysteem krijgen ze open: de ene houdt de ton tegen met horens, de ander bokt er tegenaan. Dus als je deksel ook maar iets wijkt, krijgen ze die open.

Ze staan ook altijd te schooien bij mijn paarden als ik ze bijvoer, ik hang de emmer zo hoog dat ze er net niet bijkomen. Grote frustratie voor geit :)) en altijd bij de paarden in de buurt you never know wat er over blijft en anders bokken ze het paard wel weg. Zelfs van de zomer als ik even wat gras pluk om te eten ... alsof er niet genoeg voor ze staat (ze kunnen overal heen).

Ze zijn ook veel te dik maar het is gewoon geen doen ze op dieet te zetten of zoiets. Ze springen gewoon over de boxdeuren heen of gaan keihard staan bleren. Zijn nooit ziek dus blijkbaar is het niet zo erg allemaal...

Dus veel succes ermee!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 11:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen