Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:15

Wij betaalde 25 euro bezorg kosten. Maakte niet uit of we 1,2 of meer bundels namen. Des te meer je laat bezorgen, hoe voordeliger het word dus als je de ruimte hebt zou ik zeker voor meer gaan dan 1 bundel.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:52

Ik zou dan 45 euro bezorgkosten betalen.... dat is toch wel erg fors :-(

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:32

1 euro per baaltje bezorgkosten vragen de boeren en fouragehandelaren hier ook. Wij halen er 25 maar zijn dat niet kwijt aan brandstof. Onze regio is bij LV al 45 euro en wij kunnen ook maar 25 baaltjes kwijt, dus voorlopig dan maar niet. Ons huidige hooi is niet stoffig.

Tancreda4

Berichten: 24068
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:03

Wij kunnen hier in de buurt Duits kruidenhooi halen voor 9 euro. Mede daarom staan ze gewoon op voordroog met haar stofallergie.

Maar das geen hooi van Venhorst geloof ik. Wordt zelf uit Duitsland gehaald

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:24

Vandaag komt mijn proefbaaltje binnen. Ik kan met in de schuur nog wel 2 bundels kwijt, dus
Ja, het is duurder. Maar het heeft ook zijn gemak. Altijd dezelfde kwaliteit en iedere maand voor je schuur geleverd. We hebben nu in de winter voordroog.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 10:37

Ninx schreef:
Ik zou dan 45 euro bezorgkosten betalen.... dat is toch wel erg fors :-(


Eens, jammer he..

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:11

Afbeelding
Mijn proefbaaltje is binnen maar ik ben eigenlijk een beetje geschrokken. Nu heet het Duits Kruidenhooi, maar wat voor kruiden zitten er dan in?
Ik trof dit plantje aan, maar wat is dit voor plantje?

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:27

Ziet eruit als gedroogde weegbree die in bloei heeft gestaan.
Afbeelding

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:37

Bij twijfel even contact opnemen met Venhorst zelf! Maar het plantje is in ieder geval geen Herfsttijloos, weegbree is absoluut niet schadelijk. Natuurlijk zitten er bloemen en planten en kruiden in, het is niet alleen maar gras zoals Nederlands hooi.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:01

Zijn er hier ook paarden die op LVhooi aankomen? ik vraag het namelijk omdat ik denk dat mijn paard aan voordroog te weinig binnenkrijgt en daarom zo'n schrale bovenlijn incl. billen heeft.

Hij heeft tot 2 jaar geleden op een stal gestaan waar ze alleen maar hooi kregen. Helaas is hij daar van de ene op de andere dag gaan hoesten. Diverse onderzoeken gehad, medicatie en uiteindelijk heeft hij daar nog een jaar gestaan met prednison.

Hierna zijn we verhuisd naar een andere stal waar voordroog werd gevoerd. Binnen 2 weken de prednison afgebouwd en tot op de dag van vandaag geen hoestend paard meer. Alleen wel een veel magerder paard, vooral op de bovenlijn.

Extra voordroog bijvoeren is helaas niet mogelijk, hij staat overdag al op onbeperkt voordroog in de paddock en 's nachts is zijn slowfeeder propvol gevuld.

Zou het kunnen zijn dat de voordroog toch te weinig voedingsstoffen heeft? Analyse zegt ook niet veel, heb een quickscan gedaan bij pavo en de pijlen staan allemaal in het midden.

Misschien toch LV hooi voeren?

Weet uit ervaring dat wanneer hij "gewoon" hooi krijgt, hij weer gaat hoesten. Dit hebben we uitgeprobeerd.

Ook luzerne erbij gevoerd, maar daarvan krijgt hij een stijve manenkam en mok. Olie ook een half jaar gegeven, 100 ml per dag, maar die bovenlijn blijft schraal. Brok is ook mok, dus krijg Metazoa.

Ben echt een beetje ten einde raad. Ik zou heel graag weer het paard willen dat hij vroeger was, volle billen, mooie vlakke rug.

Het is overigens een Tinker. Ik merk dat de ander paarden op stal wel voldoende halen uit de voordroog, die zien er prima rond uit maar niet dik. Alleen die van mij is weer zo'n probleem gevalletje :')

Andere suggesties zijn ook welkom maar misschien niet helemaal ontopic. Alvast heel erg bedankt voor het lezen en meedenken.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:18

Laat ik het zo zeggen; hier staan 6 paarden en pony's die LVF hooi gevoerd krijgen en ze zijn allemaal super in conditie, gewoon goed. Met voordroog krijg ik vooral de koudbloeden al snel te vettig/buikig, die hebben gewoon minder nodig.
Het hooi van LVF wordt ook aan de grotere sportstallen geleverd, waar paarden staan die wekelijks topprestaties leveren. Ga er dus maar vanuit dat er meer dan genoeg in dit hooi zit om jouw paard op gewicht te houden.

speurneusc

Berichten: 5395
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:26

ElCid schreef:
Jotoma schreef:
Oh wauw, kost wel wat tho :o


Wij willen dus een betaalbare versie maken ;) ! Deze kennen we en dan kan je beter iemand in dienst nemen om hooi voeren; is goedkoper :o
We hebben ook al een automaat gemaakt voor krachtvoer/ granen, een hooi automaat is het volgende project!


hooinet aan haak hangen die met een timer loslaat o.i.d.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:50

Gezien de analyse van het LV (laag eiwit en laag suiker) verwacht ik niet dat je paard er van gaat aankomen. Ik zou het eerder zoeken in echte dikmakers zoals olie, bietenpulp of seniorenslobber.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:51

Wij hadden onze paarden op vrijwel onbeperkt hooi van Venhorst staan.......we zijn dat nu dus gaan inperken omdat ze te dik werken. Van goed hooi komen, gezonde, paarden zeker als je er genoeg van voert in prima conditie en soms zelf over conditie. Onze paarden staan nu dus op een "beperkt" rantsoen ( ca. 10/ 12 kg per paard per dag; ruim 1 baal met zijn 2'en) en dat is meer dan genoeg!

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:15

Onze pony’s zijn er zeker van aangekomen , zij zijn nu mooi rond en zien er gezond uit. En dit nadat ze met ons mee verhuisd zijn naar de andere kant van het land en nu een totaal ander leven hebben. Veel meer kunnen lopen en kouder gestald staan. Ze hebben nu een grote paddock met inloopstal en staan veel buiten.
Mijn paard doet het er erg goed op.
Ons nieuwe paard, direct van manege naar ons nieuwe huis, dus onder totaal andere omstandigheden terecht gekomen en helemaal van slag, is geen gram afgevallen maar is hier heel hard van bijgetrokken.
Ze krijgen allemaal ook marstall voer, aangepast aan behoefte , dat helpt natuurlijk ook.

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:25

Denk er goed om dat paarden niet alleen aankomen van voer. Wanneer ze goed in hun vel zitten zullen ze ook eerder aankomen, blije paarden ogen immers gezonder dan minder blije paarden.

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:49

Dat is waar, maar paarden zitten beter in hun vel met goed voer !

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:02

Maar hoeveel zijn jullie dan gemiddeld kwijt aan ruwvoer per maand?

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:08

Ninx schreef:
Maar hoeveel zijn jullie dan gemiddeld kwijt aan ruwvoer per maand?


Met 6 paarden/pony's, geiten en 2 koeien ongeveer €300 waarvan 2 bundels LVF en 2 grote balen heulage.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:58

Bedankt voor de reacties, heel fijn :j

Heb vanmiddag 2 kleine baaltjes gekocht. Wil een halve baal in een hooinet doen en dat voor de avond/nacht in zijn stal ophangen. Even zien of er de volgende ochtend dan nog wat over is.

Overdag LV voeren is geen optie omdat de andere paarden allemaal voordroog krijgen. Moet het dus echt van de momenten hebben dat hij op stal staat.

Nu even duimen dat hij er niet van gaat hoesten en eindelijk eens goed bijtrekt.

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:41

Hoe zit het met pony's met insulineresistentie en cushing? Is dit hooi geschikt?

mirim

Berichten: 4412
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:02

Dan zou je een analyse moeten vragen

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:17

judithM schreef:
Hoe zit het met pony's met insulineresistentie en cushing? Is dit hooi geschikt?

Ik heb mijn shet met Cushing en Ir sinds eind oktober op dit hooi. Ze doet het er goed op!

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:23

Zeer interessant!

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:37

Wat betalen jullie nu voor de grote pakken? Dus niet de pallets met 21 losse pakkjes.