Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirim

Berichten: 4422
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:40

€95,00

carika
Berichten: 1590
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:55

mirim schreef:
€95,00

Ik bedoel eigenlijk de prijs voor meer dan 25 balen tegelijk, die kan ik namelijk niet vinden. Met 3 paarden en voldoende opslag kunnen we dat makkelijk bestellen.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:59

Even een mailtje sturen naar Venhorst! Bij minimaal 24/ 26 grote balen krijg je korting en betaal je per ton.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:23

judithM schreef:
Hoe zit het met pony's met insulineresistentie en cushing? Is dit hooi geschikt?

Ik voer het nu aan mijn shet met Cushing die momenteel HB staat. Je kan de analyse opvragen. Ik heb nu een partij waarvan de suiker netjes onder de 10% zit.

carika
Berichten: 1590
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:33

ElCid schreef:
Even een mailtje sturen naar Venhorst! Bij minimaal 24/ 26 grote balen krijg je korting en betaal je per ton.



Heb ik verstuurd nu is het afwachten.

carika
Berichten: 1590
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:16

Offerte is binnen voor 24 balen, levering in Drenthe: 238 per ton incl btw en transport.
Dat valt mij heel erg mee. Nu moet is inderdaad alleen nog de vraag of ik het in onze schuren net zo goed kan opslaan dan bij hun. Op pallets lijkt mij handig en dan max twee balen op elkaar. Iemand nog tips?

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:59

Michiel is heel handig met stapelen. In onze loods kreeg hij het eerder ook met millimeterwerk voor elkaar om alles netjes binnen te krijgen en het dak heel te houden. Pallets zorgt er natuurlijk wel voor dat iets wiebeliger komt te staan, dus je kunt dan niet zo hoog stapelen.

cdetje

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:50

Hoeveel kg zit er in een grote baal?

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:11

Jammer, voor mij wordt het écht te gek qua prijs. Ik sta volpension en betaal meer dan 300 euro pm en ik moet mijn eigen hooi kopen omdat de stal alleen voordroog voert. Mijn paard eet driekwart baal hooi per dag weg dus ik mag wel op zoek naar een rijke man als ik Louis wil gaan voeren :+
Nu betaal ik overigens 3,75 per baal, dat is nog prima te doen én het is goed hooi.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:43

Heeft iemand toevallig wel eens zo’n baaltje nagewogen? Ik lees nl vaker dat men zegt dat ze minimaal 20kg wegen. Site zegt zelf ook rond de 20kg. Zit momenteel ff te dubben omdat we net niet uitkomen met het hooi en dus nog ergens anders bij moeten bestellen. Dit hooi lijkt perfect, maar duur. Ik heb ook nog een andere optie van waarschijnlijk goed hooi voor 4.50 per 15 kg pakje. Louis Venhorst zou (incl. verzendkosten) komen op 6,30 per pakje. Dat is veel, maar stel dat het ook balen zijn van bijv. een ruime 20kg, dan is het uiteindelijk misschien zelfs goedkoper dan de andere optie? Bij 20kg blijft het duurder.

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:00

Ik ken deze leverancier niet maar mijn hooiboer zegt altijd als hooi moet "ontstoft" worden dan is het geen goed hooi. Vind het toch maar raar dat daar dan mensen zon hoge prijs voor geven. Wel interessant om te lezen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:46

Omdat wij mengen, hadden we dit weekend een mooie partij hooi erbij gekocht ergens anders. Ik schudde het gister even uit en kwam echt geen stof uit. Heb nu 3,75 betaald per baaltje en zijn ook wel 20kg.
Dit is naast het Franse hooi dat we al hebben en ook niet stoffig is.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:25

MissWeenie schreef:
Heeft iemand toevallig wel eens zo’n baaltje nagewogen? Ik lees nl vaker dat men zegt dat ze minimaal 20kg wegen. Site zegt zelf ook rond de 20kg. Zit momenteel ff te dubben omdat we net niet uitkomen met het hooi en dus nog ergens anders bij moeten bestellen. Dit hooi lijkt perfect, maar duur. Ik heb ook nog een andere optie van waarschijnlijk goed hooi voor 4.50 per 15 kg pakje. Louis Venhorst zou (incl. verzendkosten) komen op 6,30 per pakje. Dat is veel, maar stel dat het ook balen zijn van bijv. een ruime 20kg, dan is het uiteindelijk misschien zelfs goedkoper dan de andere optie? Bij 20kg blijft het duurder.


Yep, wij wegen ze soms. Kom altijd op een gewicht van tussen de 20 en 25 kg.

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:40

Nipples schreef:
Ik ken deze leverancier niet maar mijn hooiboer zegt altijd als hooi moet "ontstoft" worden dan is het geen goed hooi. Vind het toch maar raar dat daar dan mensen zon hoge prijs voor geven. Wel interessant om te lezen.


Het hooi wordt niet speciaal ontstoft, maar door het ompakken van grote balen naar kleine baaltjes valt al het kleine gruis eruit en dat is ook vaak hetgeen waar paarden op reageren.
Vanmorgen nog een nieuw baaltje uit een bundel gewogen (vers gehaald bij LVF) en deze woog 21,8 kg.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:50

Gulpje schreef:
Jammer, voor mij wordt het écht te gek qua prijs. Ik sta volpension en betaal meer dan 300 euro pm en ik moet mijn eigen hooi kopen omdat de stal alleen voordroog voert. Mijn paard eet driekwart baal hooi per dag weg dus ik mag wel op zoek naar een rijke man als ik Louis wil gaan voeren :+
Nu betaal ik overigens 3,75 per baal, dat is nog prima te doen én het is goed hooi.


€ 3,75 is wel erg goed geprijsd.... :-)
Ik overweeg Louis nog als ik de verzendkosten kan delen.
Voor mijn merrie moet het echt stofvrij zijn, en dat vind je gewoon nergens... dus ik loop maar te spoelen en te stomen tot ik ons weeg. Maar als je dan weg moet is dat weer lastig over te dragen.

Voordroog verdragen ze hier op zich wel, maar ze doen het toch beter op hooi (huid/ gewicht... dat soort dingen).

fiets.... we moeten allemaal in Frankrijk gaan wonen met die knollen. Daar hebben ze tenminste fijn hooi <3

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:17

Ninx schreef:
Gulpje schreef:
Jammer, voor mij wordt het écht te gek qua prijs. Ik sta volpension en betaal meer dan 300 euro pm en ik moet mijn eigen hooi kopen omdat de stal alleen voordroog voert. Mijn paard eet driekwart baal hooi per dag weg dus ik mag wel op zoek naar een rijke man als ik Louis wil gaan voeren :+
Nu betaal ik overigens 3,75 per baal, dat is nog prima te doen én het is goed hooi.


€ 3,75 is wel erg goed geprijsd.... :-)
Ik overweeg Louis nog als ik de verzendkosten kan delen.
Voor mijn merrie moet het echt stofvrij zijn, en dat vind je gewoon nergens... dus ik loop maar te spoelen en te stomen tot ik ons weeg. Maar als je dan weg moet is dat weer lastig over te dragen.

Voordroog verdragen ze hier op zich wel, maar ze doen het toch beter op hooi (huid/ gewicht... dat soort dingen).

fiets.... we moeten allemaal in Frankrijk gaan wonen met die knollen. Daar hebben ze tenminste fijn hooi <3


Ik heb geen stof in mijn hooi gespot tot nu toe, ik haal het in Waverveen. Misschien voor jou ook een optie? xx

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:23

Wij hebben Frans hooi 4,50 en nu dus wat fijner hooi erbij 3,75, ook echt geen stof uitgekomen gister toen ik het los schudde om te testen. Mijn ene ruin hoest ook snel.

Voordroog zit de stof gewoon aan vastgeplakt en hebben ze tijdens het eten niet direct last van. Maar als het erg droog is, of langer open ligt en droogt, kan dat ook nog wel wat reactie geven. Moet je het eens in water leggen, is net zo smerig.

Hier staat een hooi huisje met afdak die we wel gebruikten, maar bevalt toch minder. Ruin begon te hoesten, want die van ons zijn gewoon wat te klein. Dus we doen weer wat meer hooi in de netten in ibc vaten en wat minder in het hooi huisje. Ik merk dat het naar beneden eten toch ook erg positief werkt voor ze. Hooihuisje is borsthoogte. We hadden beiden in gebruik, maar sinds ze het huisje hadden, lieten ze natte hooi in ibc vaten liggen. Nu dus minder hooi in huisje en moeten ze wel dat andere hooi eten. In de stallen nu ook uitgeschud op de grond gelegd in een hoekje. Lopen ze vrij in en uit en staan open, dus ook niet stoffig verder daar.

carika
Berichten: 1590
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:52

suffie schreef:
Michiel is heel handig met stapelen. In onze loods kreeg hij het eerder ook met millimeterwerk voor elkaar om alles netjes binnen te krijgen en het dak heel te houden. Pallets zorgt er natuurlijk wel voor dat iets wiebeliger komt te staan, dus je kunt dan niet zo hoog stapelen.


Ik zou dan een hoeveelheid voor 10/12 maand bestellen en wil natuurlijk dat het hooi mooi blijft. Vandaar het idee om er pallets onder te leggen voor betere ventilatie. Moet ik tussen twee pakken ook nog pallets leggen of is eronder voldoende?

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:29

Gulpje schreef:
Ik heb geen stof in mijn hooi gespot tot nu toe, ik haal het in Waverveen. Misschien voor jou ook een optie? xx



advertentie van marktplaats?

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:23

carika schreef:
Ik zou dan een hoeveelheid voor 10/12 maand bestellen en wil natuurlijk dat het hooi mooi blijft. Vandaar het idee om er pallets onder te leggen voor betere ventilatie. Moet ik tussen twee pakken ook nog pallets leggen of is eronder voldoende?


Dan zou ik alleen pallets eronder doen.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:52

Is er toevallig een LVhooi gebruiker in de buurt van Lelystad die samen wil bestellen ivm verzendkosten?

Paard krijgt het nu een aantal dagen en hoest (nog) niet. Of hij erop gaat aanzetten kan ik nog niet zeggen. Maar ik ben tot op heden positief. Nog wel even een slag on de arm

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:25

Ik heb ook al een oproepje geplaatst op FB voor het delen van verzendkosten.... ik zit in 't Gooi. Maar dat is net even te ver bij jou vandaan :-(

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:46

Ninx schreef:
Gulpje schreef:
Ik heb geen stof in mijn hooi gespot tot nu toe, ik haal het in Waverveen. Misschien voor jou ook een optie? xx



advertentie van marktplaats?


Yes!

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:52

Gulpje schreef:
Yes!


Cool, ga ik die iig even checken.... Waverveen is de wereld niet uit. Brengen ze het of haal je het?

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:42

Ninx schreef:
Gulpje schreef:
Yes!


Cool, ga ik die iig even checken.... Waverveen is de wereld niet uit. Brengen ze het of haal je het?

Lob en ik halen ze, met de trailer. Moet er wel bij zeggen dat het heel hard gaat, ik heb 50 balen gereserveerd voor de komende periode omdat hij anders niet kan garanderen dat er genoeg zou zijn.