Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:01

Gulpje schreef:
Lob en ik halen ze, met de trailer. Moet er wel bij zeggen dat het heel hard gaat, ik heb 50 balen gereserveerd voor de komende periode omdat hij anders niet kan garanderen dat er genoeg zou zijn.


Bon, thanks Breg!! <3

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:29

Ninx schreef:
Ik heb ook al een oproepje geplaatst op FB voor het delen van verzendkosten.... ik zit in 't Gooi. Maar dat is net even te ver bij jou vandaan :-(


Dat is idd net ff uit de richting. Ik ga ook even een berichtje op fb zetten.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:44

Dit topic eens doorlezen, zie het ook vaak voorbij komen maar vind het ook duur.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:20

Morgen worden er bij ons 6 grote balen gebracht; tot nu toe hadden we de bundels of rollen maar we hebben nu veel meer opslagruimte en gaan de grote balen proberen. We hebben die een aantal jaar geleden ook een paar keer gehad en dat beviel toen goed; stofarm en lang van stengel.

carika
Berichten: 1590
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:26

ElCid schreef:
Morgen worden er bij ons 6 grote balen gebracht; tot nu toe hadden we de bundels of rollen maar we hebben nu veel meer opslagruimte en gaan de grote balen proberen. We hebben die een aantal jaar geleden ook een paar keer gehad en dat beviel toen goed; stofarm en lang van stengel.


Laat je ons weten of het bevalt? En wat de afmetingen zijn. Ik dacht 120x90x240 maar dat weet ik niet zeker...

roekes

Berichten: 758
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:46

Ik wou vandaag weer pakjes hooi bestellen en mij werd verteld dat het hooi op is... weet iemand vergelijkbaar hooi te koop ergens? Liefst omgeving noord nl.

Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:58

Is het bij lvh op?

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:04

roekes schreef:
Ik wou vandaag weer pakjes hooi bestellen en mij werd verteld dat het hooi op is... weet iemand vergelijkbaar hooi te koop ergens? Liefst omgeving noord nl.


Wilde je gewoon zo bestellen of via de site? LVF werkt voornamelijk via de site waar je kunt bestellen en de bundels via een bezorgroute op vaste momenten in de maand worden geleverd. Naar aanleiding van het aantal bestellingen worden er dan bundels gemaakt. Ze hebben maar een minimaal aantal bundels standaard op voorraad om zo af te halen.

roekes

Berichten: 758
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:08

Op de facebookpagina staat dat er niet bezorgd wordt in bepaalde gebieden ivm voorraad

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:31

roekes schreef:
Op de facebookpagina staat dat er niet bezorgd wordt in bepaalde gebieden ivm voorraad


Er staat duidelijk; bestel je te laat dan wordt het een maand later uitgeleverd. Dit i.v.m. onze planning van de productie. Daarnaast proberen ze zoveel mogelijk volle vrachtwagens te laten rijden naar gebieden verder weg. Ook moeten al die bundels natuurlijk op tijd klaar zijn, het hooi is er echt wel, maar het moet ook allemaal gebundeld worden.
Waarschijnlijk zit jij in gebied 1 of 2, dan wordt er morgen en vrijdag al uitgeleverd en ben je dus inderdaad erg laat met bestellen. Je bestelling moet uiterlijk 5 werkdagen van te voren bij hun bekend zijn.

roekes

Berichten: 758
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 04:03

Gelukkig weet je ook wat er mij verteld is aan de telefoon. Maar goed dat terzijde. Weten jullie vergelijkbaar hooi wat wel bezorgd wordt in het noorden?

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:05

carika schreef:
ElCid schreef:
Morgen worden er bij ons 6 grote balen gebracht; tot nu toe hadden we de bundels of rollen maar we hebben nu veel meer opslagruimte en gaan de grote balen proberen. We hebben die een aantal jaar geleden ook een paar keer gehad en dat beviel toen goed; stofarm en lang van stengel.


Laat je ons weten of het bevalt? En wat de afmetingen zijn. Ik dacht 120x90x240 maar dat weet ik niet zeker...


De grote balen zijn net gebracht en zijn enorm :D ( ik heb ze nog niet gemeten) en ruiken erg goed. Ik heb er nog niet van gevoerd maar de paarden wel al laten proeven ;) ; ze vonden het goed en ook dit hooi is stofvrij!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:54

superpony schreef:
Omdat wij mengen, hadden we dit weekend een mooie partij hooi erbij gekocht ergens anders. Ik schudde het gister even uit en kwam echt geen stof uit. Heb nu 3,75 betaald per baaltje en zijn ook wel 20kg.
Dit is naast het Franse hooi dat we al hebben en ook niet stoffig is.


Waar heb je dit vandaan?
Ben wel benieuwd *D

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:24

Die 21 kleine balen; zijn die per stuk verpakt? Is het überhaupt verpakt eigenlijk..?

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:52

Volgens mij is het gewoon onverpakt.

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:24

Zijn onverpakt. Dus geen plastic er omheen. Gebundeld met stro touwtjes

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:52


Mizora

Berichten: 18124
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:45

Mijn moeder heeft gisteren een proefbaaltje binnengekregen en is erg tevreden over de kwaliteit.

De shetten eten het nog niet erg, maar die zijn sinds ze terug zijn van de kliniek een beetje op hongerstaking. Waar ze vroeger hun hooinetten binnen een uur leeg hadden, hangt er nu vaak nog wel wat en slaan ze regelmatig een voerbeurt over (voerbeurten zijn om 8-11-13-17-20-23) en soms zelfs twee (de 11 en de 17 uur), ook van de dubbele nachtportie is 's ochtends regelmatig wat over. Ze hadden er wel wat van gegeten dus dat is goed genoeg, ze krijgen er nu nog ander hooi naast (a 9€/15kg en dan van mindere kwaliteit: rijker, stoffiger en fijner)

De 16e krijgen we 2x21 balen binnen. Tot dan krijgen ze ieder dag een plakje om alvast te wennen.

Ik had een analyse opgevraagd en al iets gegevens binnen gekregen en daaruit bleek dat het suikergehalte rond de 9% ligt en het eiwit-gehalte (ik denk RE) rond de 5.5% (3 analyses). Dat eiwitgehalte is extreem laag. De shetten gaan er dus wel wat luzernebrok naast krijgen, maar dan is het alsnog betaalbaarder en van (voor shetten) betere kwaliteit dan het huidige hooi.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:08

Hmm..verzenden is nu opeens 15 i.p.v. gratis. Beetje jammer!

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:12

Jennanne schreef:
Hmm..verzenden is nu opeens 15 i.p.v. gratis. Beetje jammer!


Inderdaad erg jammer. Dan moet ik toch maar meer bundels per keer gaan bestellen om de kosten wat lager te houden. Was juist zo'n mooie service voor onze regio :j

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:46

Mijn hooi is binnen.... fraai hooi, maar zeker niet stofvrij.
Ik moet dit alsnog wel stomen of natmaken, het is te stoffig om zo te geven.

|(

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:25

Het is ook niet stofvrij, het is stofarm ;) . Maar wij maken het meestal ook nat voor ons paard met bronchitis.
Stofvrij hooi bestaat niet en zolang het maar binnen de perken blijft ( dus stofarm is) en het "stof" geen schimmel is zou het geen probleem mogen geven.

Wij voeren nu het hooi uit de grote balen en dat bevat iets meer "stof" maar het is langer van stengel dan het hooi uit de kleine baaltjes en het "stof" valt er makkelijk uit. Het ruikt goed, de kleur is goed en de paarden eten het goed *\o/*

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:00

ElCid schreef:
Het is ook niet stofvrij, het is stofarm ;) . Maar wij maken het meestal ook nat voor ons paard met bronchitis.
Stofvrij hooi bestaat niet en zolang het maar binnen de perken blijft ( dus stofarm is) en het "stof" geen schimmel is zou het geen probleem mogen geven.

Wij voeren nu het hooi uit de grote balen en dat bevat iets meer "stof" maar het is langer van stengel dan het hooi uit de kleine baaltjes en het "stof" valt er makkelijk uit. Het ruikt goed, de kleur is goed en de paarden eten het goed *\o/*


Eh... stofarm is het ook niet echt :D

Het is ook wel wat stoffiger dan andere lichtingen die ik recent had. Maar dat het echt zand/ hooi-stuif lijkt ipv schimmel, en het feit dat de gehalten goed zijn maakt dat ik er toch wel happy mee ben.
Ik durf het echter echt niet te voeren zonder stomen of nat maken.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:04

Ik wacht nog met smart op hun reactie. De vraag is of ze überhaupt kunnen leveren. Tis een doodlopende smalle weg. Onze wei langs een bospad. Dus zouden ze vanaf de weg met de verreiker het bospad op moeten.

Vooralsnog geen antwoord. Ik hoop het dat kan.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:31

Vorige maand was ik te laat met bestellen en sinds deze maand zijn er 15 euro verzendkosten bij op gekomen.
Helaas is het voor mij dan niet aantrekkelijk meer maar anders had ik ook 21 baaltjes willen proberen voor onze mini paardjes.

Via via heb ik een half uurtje bij ons vandaan ook een leverancier van Duits kruidenhooi gevonden die een stuk goedkoper is dus ga hem dan maar eens een mailtje sturen voor de kosten incl bezorgen.

Onze huidige leverancier blijft ook gewoon leveren maar ik wilde graag wat afwisseling in het hooi en dit leek me een goede oplossing... toch nog even doorzoeken dus