Rode bieten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossy2009
Berichten: 19
Geregistreerd: 11-11-23

Rode bieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 13:21

Er is mij aangeraden om naast de acicivlor behandeling rode bieten te gaan voeren ivm een sarcoid.
Nu weet ik dat er vlokken, poeder enz word verkocht maar zijn er ook mensen die gewoon verse bieten voeren?

En zoja hoe voeren jullie die? In zijn geheel? In stukken gehakt? Rauw? Gekookt?

Memuska

Berichten: 5011
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Rode bieten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:39

Ik voer ze in de winter aan m'n oudje. Gewoon zand afborstelen en in z'n geheel geven

tengeltje11
Berichten: 7145
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Rode bieten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:37

Ik doe er zelfs niets zand, gewoon bieten bij de paarden en die vreten ze vol smaak met haar en pluimen op. (Zijn er ook even mee bezig).

Nieuwe paarden die ze niet kennen, laten ze meestal eerst liggen, ze moeten ze echt leren eten.

Mila_p
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Rode bieten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Wij kweken onze bieten zelf, borstelen het zand er wat af (niet spoelen) en voeren ze dan in z'n geheel. De meeste paarden zijn er verzot van maar zoals hierboven gezegd moeten ze het idd leren eten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132105
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:20

De meeste paarden zijn er inderdaad verzot!
Ik voerde ze altijd rauw en ongesneden. Het loof werd ook gegeten.

Wel bedenken dat die rode kleur overal terug te vinden is. Ik had een schimmel die helemaal zot was van rode bieten, maar die voerde ik een paar dagen voor een wedstrijd geen bieten meer. Het rode schuim uit z'n mond zag eruit als bloed. Om nog maar niet te spreken over zijn hoofd :))