Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:12

Gets...wat naar allemaal,hoe is het nu?

Sterkte hoor :(:)

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:52

Het is erg stil hier. Hopelijk gaat het goed.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:05

Mijn pony heeft 2x toe een hoornzuil gehad.
De eerste x was het extreem en aardig mogen wegsnijden.
Ze heeft wel geen gips gehad maar een balkje en in de windels.
Na 2 jaar zag je niets meer.
Ze is altijd een gevalletje gevoelig voor alles geweest, ik ken het gevoel dat je hebt.
Hier ook ettelijke duizende euro's aan operatie gegeven.
Hout vast ze is nu 12 en hebben tot op heden geen problemen meer gehad.
Ze staat ook zonder ijzers en dat gaat heel goed af :)
Hieronder een foto hoe het eruit zag na het snijden.
Let op kan wat schokkend zijn :)
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-IWP3IHMO.jpg

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:51

Hoi hoi,

Het gaat erg goed met me merrie. De eerste 5 dagen heb ik haar pijnstilling gegeven toen was ze echt zwaar kreupel. Ze loopt nog niet goed..... (maar ja echt goed lopen gaat niet met een gips hoef dus kan er weinig zinnigs over zeggen)

Ze heeft geen koorts gehad dat is natuurlijk een goed teken met betrekking tot de genezing!

Verder heeft ze vanaf 2 dagen na de operatie al weer lekker buiten gestaan iedere dag minimaal 2 a 3 uur.
Dit werd me afgeraden in verband met het gips wat niet nat mag worden, met het feit dat ze niet mag rennen, en uiteraard omdat er geen vuil in mag komen.
Maar gelukkig heb ik een hele relaxte merrie dus rennen doet ze al niet zomaar. Het gips heb ik helemaal in getapt zodat het water dicht is en voordat ze naar buiten gaat bandageer ik haar van hoef tot knie en daar doe ik dan weer tape omheen (tot de kogel) en dan een springschoen om zodat er met geen mogelijkheid mogelijkheid een korrel zand in kan komen!
Dit werkt geweldig!!!

En zo is ze niet genoodzaakt om 3 maanden binnen te staan!

Aan staande maandag kom de dierenarts en gaat het gips er af en kijken we hoe de hoef er uit ziet en of ze nogmaals in het gips moet of neit.

senna21

Berichten: 11870
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:30

Dat klinkt goed.
Ik blijf voor jullie duimen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:04

Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:25

Kijk, dat is nog eens positief... waar bokt toch ook al weer niet goed voor is he, behalve elkaar afz....!

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:22

Helaas slecht nieuws :n

Gister kwam de dierenarts kijken hoe de hoef herstelde, opzich zag het er rustig uit, geen pus of bloed. Alleen was er helaas nu heel duidelijk te zien dat er nog meer slecht weefsel zat.....

Gister is ze dus ongepland als nog onder het mes geweest en is er weer een stukje van haar hoef weg gehaald. Dit keer tot en met de kroonrand.

Het aparte/ vervelende van deze hoornzuil is dat het niet 1 groot stevig dik stuk weefsel is wat los gesneden kan worden, maar het zijn allemaal lange dunnen kleine draadjes die door de hele hoef lopen zowel recht naar beneden als schuin.
Bij de operatie 2 weken geleden leken deze draadjes(zuil) heel snel af te breken waardoor de DA de grootste moeite had ze weg te halen. Het gekke was dan ze gister juist heel stevig waren en dat je ze er van onder tot boven uit kon trekken.
Gister zijn er tussen de 4 en de 6 draadjes van die zuil uit gehaald........ en dus tot en met de kroonrand........ het is nu dus maar te hopen dat er bij de controle over 2 weken niet weer nieuwe zuiltjes te zien zijn.......

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:33

Balen zeg! Hopelijk over 2 weken beter nieuws!

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:31

Ik volg dit topic al een tijdje maar heb nooit gereageerd, maar wat een ellende. Ik wens jou en je paard heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat het vanaf nu alleen maar beter gaat.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:48

Oei... Minder zeg, wel een geluk dat de draden dit keer makkelijker eruit te halen waren ipv af te breken...

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:17

tjee zeg ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van word zeg maar... heel veel succes!

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:31

hoe is het nu hersteld ze goed?

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 17:31

Hoi hoi iedereen.

Hier een vrolijke update.

Na de 2de operaties zag de plek van de hoornzuil er erg goed uit! Uiteindelijk heeft ze 7 weken in het gips gestaan en is ze sinds eind vorige week uit het gips en staat ze weer 24/7 buiten!
Het rijden zal nog wel een tijd moeten wachten want bij de 2 de operatie is de hoornzuil tot en met de kroonrand weg gehaald de hoef zal een flink stuk moeten groeien voor ik weer mag gaan rijden. Naar verwachting kan ik in de lente weer beginnen.
De kans dat de hoornzuil terug komt is volgend die dierenarts zeer klein!!!!!!

Het is nu maar te hopen dat ik n 3 jaar kwakkelen (van af het moment dat ik haar zadelmak maakte) eindelijk eens echt kan gaan rijden!

Maar we hebben nog even geduld!

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:33

Wat een fijn nieuws...nu lekker revalideren en voetje groeien *\o/*

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:59

top zeg!

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:33

Fijn zeg!

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:01

Wat goed!!! Heel fijn dat ie weer lekker naar buiten kan!! En zo snel!! Ben wel heel benieuwd hoe de hoef er nu uit ziet, heb je een foto van het herstel?

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 19:47

Helaas lijkt het herstel niet zo goed te gaan als ik had gehoopt ;(

Het lijkt er op dat haar hoef aan het "misvormen" is. Maandag komt de smid dus ben benieuwd wat hij er van zegt maar in mijn ogen gaat het niet goed.
Ik heb het idee dat de hoef door de beperkte groeimogelijkheden in het gips anders is gaan groeien dan de ander hoef.

Haar goede hoef groeit zeg maar van uit de verzenen naar beneden en aan de voorkant van de hoef licht schuin naar voren.
De geopereerde hoef lijkt van uit de verzenen naar voren weg te groeien waardoor de verzenen dus niet meer ondersteund worden ook lijkt de bal van de hoef nog steeds gezwollen en van af de voorkant gezien lijkt de hoef dus ook naar voren weg te groeien waar door ze dus aan die hoef zeg maar een langer toon lijkt te hebben.......

Ook loopt ze (los) in draf nog niet zo als ik het graag zou zien..........

Ik hoop dat de hoefsmid positiever is dan ik want ik zie het op het moment wel somber in.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:32

:( dat is niet fijn...

even wachten op wat de smid zegt, wie weet valt het in zijn ogen mee... En kan er wat aan gedaan worden... Kun je misschi3n een foto naar smid en kliniek sturen? Misschien kunnen ze je wat geruster stellen?

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:37

Ik volg je topic al een tijdje, ben dus best wel benieuwd naar wat de hoefsmid van haar hoeven vond.

Hopelijk ziet hij wel mogelijkheden?!!

Veel sterkte met je merrie!

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 14:40

Nou toch weer goed nieuws,

De hoefsmid was heel te vrede over haar hoef, om dat dat hoef zo goed hersteld heeft hij een enorme groeispeurt gehad waardoor de hoef dus wel bijna 2 cm langer was dan de andere hoeven, met als gevolg dat de hoef door het stuk wat er natuurlijk toch uit is helemaal uit model ging groeien.
Omdat de hoef dus zo een ander model kreeg was door gezichtsbedrog niet duidelijk te zien dat hij zo veel langer was dan de andere hoef. De hoef smid heeft er een liniaal langs moeten houden om het echt zeker te weten.

Dit zal hoogst waarschijnlijk ook de reden zijn geweest van haar niet altijd even zuiveren draf.
We gaan nu wat regelmatiger naar de smid met goede hoop voor de toekomst.....
Al heb ik me startkaart wel al weer in de wilgen gehangen ....... (volgens mij brengt dat ding ongeluk sinds de aanschaf van de startkaart hebben we het ene na het andere probleem! Je zou er bijna bijgelovig van worden)

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 18:23

Mensen, ik ben er niet gerust over.......

Zie ik hier nou een gezonde, herstellende hoef.......of een hoornzuil???????

Afbeelding
Droge hoef

Afbeelding
Droge hoef

Afbeelding
Hoef gevet

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Hoefzweer na hoefzweer na hoefzweer..... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:32

Mijn merrie had precies zoiets, maar dan op het midden van haar hoef. Het werd uiteindelijk een hoornzuil.

DDDara
Berichten: 994
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 18:53

Judith68 schreef:
Mijn merrie had precies zoiets, maar dan op het midden van haar hoef. Het werd uiteindelijk een hoornzuil.


Zo als je op de bovenstaande fotos ziet heeft ze al 2 hoornzuil operaties gehad ik ben alleen niet heel erg overtuigd van het feit of de zuil er nu uit is of dat we hem hier zien groeien........

iemand ervaring??????