Natuurlijk bekappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 13:08

Ik ben al tijdje bezig met natuurlijk bekappen en nu heb ik er een pony bij met een bokhoefje...

Hoe kan ik dat het beste bekappen?

Hamer
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:16

Ga hiermee naar een proffesioneel hoefsmid en laat je niet misleiden met onzinverhalen zoals natuurlijk bekappen.
Dit zijn problemen die je zelf niet kunt oplossen er staat informatie bij ******
sucses
Laatst bijgewerkt door Justy op 11-05-06 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spam verwijderd, zie sticky met links

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:26

Hamer schreef:
Ga hiermee naar een proffesioneel hoefsmid en laat je niet misleiden met onzinverhalen zoals natuurlijk bekappen.
Dit zijn problemen die je zelf niet kunt oplossen er staat informatie bij ******
sucses



Sorry???

Ik zit niet te wachten op je persoonlijke mening over natuurlijk bekappen. Ik bekap al op een natuurlijke manier en dan geef je me een site waar ze alles met een ijzer denken op te lossen (dit is absoluut geen optie voor mij, wat vrij logisch is!!)

Ik vraag de natuurlijk bekappers hier op bokt hoe ik dit aan kan pakken. En of er misschien iemand is die hetzelfde heeft.
Laatst bijgewerkt door Justy op 11-05-06 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spam verwijderd, zie sticky met links

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:33

er zijn al meerdere topics over natuurlijk bekappen,misschien dat ze je daar verder kunnen helpen

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:40

Niet over een "bokhoefje", heb ik tenminste nog niks over gevonden.

Soo_Shirley

Berichten: 1335
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoorn

Re: Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:45

Mijn verzorg verzorg pony's worden ook natuurlijk bekapt, en ik vind het wel goed. Maar wij zijn gewoon meer van het natuurlijke gedoe, ook met knippen enzo..

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:46

Volgens mij is het in dit geval belangrijk om hulp te zoeken. Mijn paard wordt gestrasserd, maar om de vier weken komt Marco Krul corrigeren (ze staat wat toontredend). Dat kan je echt niet zelf.
Een stukje van de site (www.strassertrim.nl):
Op regelmatige basis organiseer ik voor mijn klanten instructie avonden waarbij op kadaver hoeven de standaard onderhouds trim word geoefend, tijdens het trimmen word dan tevens de anatomie en functie van de diverse onderdelen verklaard. De aangeleerde vaardigheden zijn over het algemeen afdoende voor het onderhouden van de door mij getrimde hoef, maar in geen geval afdoende voor het maken van enigerlei correctie in een hoef.

Dus, mijn advies: zoek deskundige hulp

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:50

Het spijt me, maar als je niet weet hoe je een bokhoefje aan moet pakken, moet je dat aan een professional overlaten......

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:53

Als je via bokt moet gaan leren hoe je een probleem voet van een paard moet bekappen op een ''natuurlijke'' manier ben je volgens mij toch een beetje verkeerd bezig!!Vraag dan in elk geval iemand erbij die het je uit kan leggen en weet wat hij doet!Stel je voor dat het mis gaat en de pony niet meer kan lopen of pijn krijgt dan ben je verder van huis.Niet doen dus of met iemand samen die er verstand van heeft!

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:56

Toontrendend/ hoefkatrolontsteking/ spat/ hoefbevangen, ik heb er al een aantal gehad waarbij ik zelf natuurlijk bekapt heb.

Mijn vraag was hoe ik een bokhoefje moet bekappen, ik wil dit zelf doen zoals ik al aangaf dus ik hoef geen reacties dat ik er een strasser of iemand anders bij moet halen.

Ik hoef alleen een paar tips waar ik op moet letten bij het bekappen van zo'n hoef.

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:01

Strasserhoefverzorgers hebben een opleiding gehad. Maar als je het zelf beter weet....... veel succes

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:06

Ik vind strasser geen goede manier. En ik zeg niet dat ik het beter weet, ik wil alleen meer leren en gewoon wat tips!! Daarna bepaal ik wel of ik het zelf kan of dat ik iemand laat komen.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:08

Stuur eens een mailtje naar bijvoorbeeld Klaas Feuth (http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/new/). Dit is ook degene die mijn paard natuurlijk bekapt en zal je zonder meer, evt. aan de hand van foto's kunnen vertellen hoe het moet.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:09

Arme pony.
Ik ben blij dat mijn hoefsmid wel weet waar hij mee bezig is, en het niet van een paar aanwijzingen op een forum hoeft leren.
Heel eerlijk gezegd is dit het soort bekappers waar natuurlijk bekappen een slechte naam van krijgt. Mensen die maar wat aanprutsen, zonder echt te weten waar ze mee bezig zijn

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:13

Ik weet ook waar ik mee bezig ben, en van mij krijgen ze absoluut geen slechte naam. En ik pruts niet, ik doe pas wat als ik zeker weet dat het goed is, vandaar dit topic.

Je weet niet eens hoe ik bezig ben en je weet niet hoe ik bekap dus laat die reacties lekker weg.

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:14

fjordnina schreef:
Stuur eens een mailtje naar bijvoorbeeld Klaas Feuth (http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/new/). Dit is ook degene die mijn paard natuurlijk bekapt en zal je zonder meer, evt. aan de hand van foto's kunnen vertellen hoe het moet.


Bedankt!

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:16

Janneke148 schreef:
Ik vind strasser geen goede manier. En ik zeg niet dat ik het beter weet, ik wil alleen meer leren en gewoon wat tips!! Daarna bepaal ik wel of ik het zelf kan of dat ik iemand laat komen.


Bij een blind onderzoek schijnen deskundigen helemaal geen verschil te zien tussen natuurlijk bekapte paarden en gestrasserde paarden dus zoveel verschil zit er niet in

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:21

Klopt, het eindresultaat heeft weinig verschillen.

Strasser doet alles alleen in 1 keer eraf waardoor je paard een aantal dagen/weken/ maanden gevoelig of zelfs kreupel kan lopen. Ook snijden ze de straal bij wat ik dus niet goed vind.

Natuurlijke bekappers doen het geleidelijk waardoor het paard niet in 1 keer veranderd van stand/hoefvorm. En NB zitten niet aan de straal, zoals het hoort!

bokkig
Berichten: 122
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:28

Strasser gaat uit van voorgeschreven hoeken ten opzichte van de grond die een voet moet hebben.
Natuurlijk bekappen is het nabootsen van de slijtage die een paard zou hebben wanneer het over een harde onregelmatige ondergrond zou lopen.
Het resultaat met Strasser en natuurlijk bekappen hoort het zelfde te zijn; een harde op alle ondergronden goed beloopbare voet met veel hoefmechanisme en daardoor een prima doorbloeding.
Natuurlijk bekappen is door het gemakkelijk aan te leren systeem itt tot Strasser voor een particulier dus ook veel gemakkelijker uit te voeren.

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:31

Dat weet ik....het is alleen niet hetzelfde (word in de straal gesneden bij strasser) Maar dat was ook niet mijn vraag.

Ik vind strasser niks en doe het op mijn manier (natuurlijk bekappen) ik hoef ook niet overgehaald te worden.

Ik wil alleen wat tips...!

Anoniem

Re: Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:08

Je kunt je vraag ook stellen in de huiskamer van de natuurlijk bekappers.

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:11

Denk dat ik dat idd maar doe, hier krijg ik geen normaal antwoord...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:13

Ik zou er een proffesionele bekapper bij halen. Op begin pagina van t topic war Jovarna t over heeft staan namen...

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:15

Janneke148 schreef:
Denk dat ik dat idd maar doe, hier krijg ik geen normaal antwoord...


Wel normaal, niet het antwoord dat je wilt horen misschien.

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:22

Ja en waarom denk je dat ik een topic open....om antwoord te krijgen op mijn vraag.